Gå til innhold

hva slags krem bruke du på magen din?=)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Bruker ingenting, er ikke tørr eller noe=)

Det er forresten ingen kremer som virkelig forebygger strekkmerker, dette fordi strekkmerkene dannes i underhuden, og der klarer ingen kremer å trenge inn. Jeg smurte ikke med noe sist, og fikk ikke ett eneste strekkmerke, så jeg har tydeligvis en elastisk og samarbeidsvillig hudtype;)

body butter kjøpt på apoteket med mango lukt:) begyner seriøst å lure på om den smaker like godt som den lukter hihi;)

litt lyst å kjøre fingen gjennom om smake bare bitte litte granne:S

Jeg tror Lykkeli&glad har rett i det hun skriver om at kremer hjelper fint lite mot strekkmerker. Det har jeg dessuten fått bekreftet fra en hudlege og fra den vanlige legen min.

Likevel føles det jo godt å smøre en velduftende krem på magen nå som den vokser veldig. Jeg bruker en vanlig bodylotion eller -olje etter dusj og bad, men det er alt. Jeg smurte magen veldig sporadisk under det forrige svangerskapet også, og fikk ikke et eneste strekkmerke. Det er nok genetisk betinget som så mye annet. Søsterene mine og moren min fikk heller ikke noen da de var gravide, og det underbygger teorien om at det er genetisk, tror jeg.

Annonse

Bodyshop her også:) Har en mamma med VANVITTIGE strekkmerker etter oss 3 søsken, så veldig spent på om jeg og er disponert... Enig med de her oppe, har også fått bekreftet fra en kompis som er hudlege at strekkmerkekrem ikke har noen hensikt. Han mente likevel at det å smørre med en fet og god krem er fint, huden strekkes mye på disse ukene, og kan lett bli tørr. Å smøre med velduftene krem/olje er om ikke annet behagelig og gir litt velvære når kroppen endres så mye:)

Det er riktig at det ikke er noen kremer som trenger inn i underhuden. MEN vitamin D olje gjør det og forebygger strekkmerker og gjør huden elastisk. Den kombinert med et fet krem gjorde underverker sist. Brukte den også i underlivet og revnet ikke under fødsel.

Jeg bruker faktisk silke olje på magen, gir masse fuktighet, å magen blir kjempe glatt og myk :) bruker BIOSILK :D hehe. kan brukes til så mangt. styling i hår, kur, etter barbering, og som fuktighetsgivende olje på huden :)

Bruker Mamma Mio sin "Tummy Rub Stretch Mark Butter". Kjøpte den på feelunique.com (gratis frakt, betaler tilbake evt toll/moms)

http://www.mamamio.com/uk/stretch-marks-scars/tummy-rub-stretch-mark-butter.html

Utrolig digg krem med herlig lukt. Om det hjelper er vel tvilsomt, men det skader ihvertfall ikke. Og det er så koselig å smøre inn den voksende magen samtidig som jeg prater litt eller synger til veslejenta :)

Jeg bruker hudkremen fra Lykkelig som liten serien. Egentlig beregnet på barnehud, men damen i butikken sa den egnet seg godt for en voksende mage.

Er 25+1 og har ingen tendenser til merker på magen og vet ikke om den har noen effekt på det, men synes det er litt kos å smøre magen om morgenen og kvelden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...