Gå til innhold

Emmaljunga Edge Duo Combi, simo duo eller brio go ????!!!

Anbefalte innlegg

Hei :)

Førstegangsfødende, venter i november.

Ønsker å kjøpe en god og praktisk barnevogn, som har bag som er god for babyen å sove i (og plass til det som trengs av pose på vinteren). Bagen bør være avtagbar, slik at man kan ta med seg baby i den ved f.eks besøk. Ønsker også at vognen kan brukes lenge, også etter at babyen er så stor at han kan sitte (det er vel da det kalles sportsvogn?). Ellers har vi en stastjonsvogn vi kommer til å frakte den i, i tillegg til at jeg kommer til å ta turer med bybussen.

Jeg står mellom disse tre. Argumenter for og i mot?

Jeg føler meg ganske så grønn på dette!

Fortsetter under...

Har bare så vidt vært innom Emmaljunga og liker den ikke,... synes den er så poff her og poff der og så mye dill dall hehe. Liker Simo bedre da den er mer stilren =) Vektmessig er de ganske like, Simo Duo har større bag enn emmaljunga kombi og brio go.

Brio Go har en kjempe fordel med sitt unike fjæringssystem som gjør den veldig god å kjøre samt at den har svingbare fronthjul.

Go blik liksom en helt annen vogn enn de to andre du har tenkt på, den har en smal bag i forhold til Simo vertfall.

Med tanke på at du får vinterbarn og trenger pose ganske lenge ville jeg uten tvil valgt Simo Du ut av de tre vognene du har nevnt her. Den er også lett å komme frem med på vinterføre =)

Lykke til med vognvalget

Jeg hadde Emmaljunga Duo Edge til min datter som er 03-modell. Var kjempefornøyd, og har kjøpt ei brukt vogn denne gang, samme type vogn.

Genialt å kunne snu kjøreretning med håndtaket, god lufting i bag, STOOR bag som jeg kunne bruke til hun var rundt 1 år. Sportsdelen er grei og enkel i bruk. Lett å slå sammen vogna, samt å ta av bagen.

Prøv deg fram, se på butikkene og se hva du liker ved de ulike vognene.

Alle har ulike behov og ønsker, jeg har ganske like ønsker som deg og da er Emmaljunga Duo Edge det rette for meg :)

Jeg ville gått for Simo kombi, siden du vil ha en vogn med avtagbar bag..

Brio go er veldig liten i bag'n synes jeg..

Fikk selv baby i november, og han hadde god plass i simo kombi..

Kjøpte en emmaljunga edge duo combi til minstemann. Var kjempefornøyd med vognen da jeg brukte bagdelen men ikke fullt så imonert over sportsdelen. Vognene har veldig mange bra funksjoner og er enkel og bruke. Blir noe stor samenslått, men ikke noe problem for å få plass i en vanlig stasjonsvogn. Jeg valgte sportsunderstell, som er det mest stabile, men også tyngste understellet du kan velge. Er veldig fornøyd med at det er stabilt, men er nå vanskelig og ta inn og ut av bilen nå som jeg er gravid med nr 2.

Eneste minuset er at skulderselene på sportsdelen sitter så høyt oppe at lillemann nesten fikk de over ansiktet da jeg begynnte og bruke den til han, så har egentlig aldri brukt de noe særlig, noe som ikke er noe problem da jeg har valgt og ha sportdelen mot meg enda han er 16 mnd. Men kan også kjøpe en pute fra emmaljunga som det er flere hul til selene slik at du kan regulere skulderselene gjennom puten.

Jeg sto også mellom Emmaljunga Edge Duo og Simo Duo og har falt ned på Emmaljungas celebration utgave med classic understell. Grunnen er egentlig at jeg falt for designen...og at jeg vil ha en stor og romslig vogn. Bagen er lett å ta av og har meier under slik at den kan gynges lett om barnet skal sove innendørs + at du slipper sølevann i kontakt med selve bagen. Kjenner også flere som roser denne veldig, men det er jo en stor vogn. Søsteren min har Brio vogn, men den synes jeg er så lav i håndtaket (jeg er ganske lang) så den føles ubehagelig å trille for meg. Hun - som er lavere - er derimot superfornøyd. Men - den har falmet noe veldig den ene sommeren den har blitt brukt...det er hun ikke så glad for.

Lykke til med ditt valg!!!

Annonse

Edge og Simo vogna er av samme klasse, svært fornøgde brukere av begge to. Store tunge dråg som passer perfekt som bagvogner, men som fort blir tunge og slitsome å drage på når man skal over i sportsvogndelen.

Brio Go er vel en city vogn, altså en helt annen klasse enn de to andre og kan igrun ikke sammenlignes. Her kommer dine behov inn om du trenger en lett og snerten vogn eller en stor, robust vogn. Behov er det viktigeste.

Selv har jeg en emmaljunga Edge og en Bugaboo cameleon (samme klasse som brio go) og de utfyller hverandre perfekt.

Jeg bruker Edge en som bagvogn den første tiden om jeg skal trille mye ute på dårlige veier, grus ol. som humper mye for babyen. Bor litt landelig til ved en by..

Skal jeg trille i byen, på shopping ol er jeg ikke i tvil om at bugabooen er milevis bedre å ha med å gjøre enn edgen (som blir for stor og kronglete).

Så om du ikke skal trille på særlig annet enn asfalt så dropp edge og simo, gå for brio Go om det er den du har som alternativ av city-vogner.

Tusen takk for mange tips :) :)

Vi har vært og kikket på de ulike typene, og har falt veldig for simo kombivogn. Brio go er heilt utelukket nå, for jeg synes den virket litt kald for en vinterbaby -og kalesjen var veldig åpen på den. Simo kombivogn er det tilbud på ut juni på baby shop, så spørs om vi går for den. 1500 kr avslag er jo ganske mye for en barnevogn vil jeg tro.

Vet dere om det er fast salg på barnevogner noen ganger i året? Noen som sa at de trodde det var salg januar og august hvert år. Men er ikke sikkert jeg kan få noe mer avslag da enn jeg kan på simo kombivogn nå....

Emmaljunga har svært gode vogner. Edge og simo er ganske like. Nå er det slik at bagene på duovogner ikke har håndtak slik som før pga sikkerhet. Vi spurte om dette da vi kjøpte for 3 år siden, da var det forbudt. Men kombivognene har siden du da setter bagen inn i sportsvognen bare.

Selv har vi emmaljunga sport classic som er en sportsvogn, og har citybagen slik at det er en duovogn. Veldig fornøyd med emmaljunga.

ver obs på at både egde og simo er tunge vogner, men greit at de er store siden du får vinterbaby. Tviler på du kommer til å trille den så mye senere for de er veldig tunge.

Når på vinteren skal du ha? Jenta vår brukte citybagen til 6 mnd, var fortsatt plass, men lei av å ligge.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...