kristine:) Skrevet 16. juni 2010 #1 Skrevet 16. juni 2010 Er ikke det utrolig tilig? Noen som har opplevd det samme? Hvordan gikk det?
Trultemor til 2 1/2 Skrevet 16. juni 2010 #2 Skrevet 16. juni 2010 Det hørtes jo veldig tildig ut, trodde ikke det var mulig nesten jeg? hva sier legene? hvordan vil de følge deg opp? Jeg har ikke opplevd det så tidlig..., men har hatt det med begge barna, og er nå gravid med nr 3.. X alt for deg Klem
kristine:) Skrevet 16. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. juni 2010 Takk for d:) Trodde ikke det var mulig selv, så ble bra sjokket. Hadde svangerskapsforgiftning i forrige graviditet og, men det var kun på slutten. Legene sier ikke stort, det var vist ikke så mye å gjøre med det, i følge dem. Men skal få tettere oppfølging ja.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 16. juni 2010 #4 Skrevet 16. juni 2010 trodde heller ikke det var mulig omtrent før uke 20... ikke kjekt for deg da.....men hvordan merket du/legen det? er livredd for det der selv jeg....er det noe man kan gjøre for å forebygge den dritten eller sniker den seg på de den vil? noen som er mere utsatt enn andre for eksemple?uff.... håper ihvertfall at du blir kvitt den...for det er vel mulig før fødsel eller??
kristine:) Skrevet 16. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. juni 2010 Hadde litt for høyt blodtrykk, og proteiner i urinen. Er ikke snakk om mye, men er redd det skal blir verre etter hvert, slik som sist gang. Vet ikke om det er noe man kan gjøre for å forebygge, tror det er litt tilfeldig hvem som får det. Men visse tilstander øker risikoen, slik som: sukkersyke, høyt blodtrykk, hjertesykdommer, fedme, kronisk nyresykdom. Har også hørt at unge er ekstra utsatt, kanskje derfor jeg har fått det, vet ikke:\ Ro og hvile er vist det eneste som kan hjelpe, men det er grenser for hvor rolig man kan være med en 1 åring som springer rundt i huset:p
Gjest Skrevet 16. juni 2010 #6 Skrevet 16. juni 2010 Dersom du jobber eller går skole, håper jeg du ble sykmeldt? ta det veldig med ro, og sørg for å unngå situasjoner som gjør deg stressa (siden det kan øke blodtrykket ditt) kontakt lege umiddelbart dersom du skulle få - store veskeansamlinger i kroppen - sterk hodepine - akutt og sterk kvalme - smerter i mellomgulvet Og sørg for å få TETT oppfølging av lege underveis. Terskelen for å kontakte lege bør vær svært lav, spesielt om du merker en av de tingene jeg har nevnt over. Jeg er ingen fagperson, MEN jeg går på medisiner fordi jeg i et tidligere svangerskap fikk en meget alvorlig form fo svangerskapsforgiftning (hellp-syndrom) Den er SVÆRT sjelden, så jeg vil IKKE at du skal bli redd. Jeg vil bare at du skal være oppmerksom på det, fordi mange leger har lite erfaring med denne typen svangerskapsforgiftning. Som regel vil det gå bra, så slapp av!!! Ønsker deg lykke til i alle fall. STOR klem fra meg
kristine:) Skrevet 17. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 17. juni 2010 Skulle begynne på skolen til høsten, men det kan jeg bare glemme nå. Merker at de fleste leger har lite erfaring med svangerskapsforgiftning, Hadde alle symptomer på hellp i forrige graviditet, men de gjorde ingenting med det. Så det endte med at kroppen ordnet opp selv, og gutten ble født 5 uker før termin. Gikk bare bra da:) Men kjenner jeg blir irritert over å tenke på det nå, det kunne jo gått mye verre. Hvordan gikk det med deg? Ble babyen født til termin? Klem tilbake:)
BITO Skrevet 17. juni 2010 #8 Skrevet 17. juni 2010 Uff og uff, nå ble selv her... Hadde en alvorlig, sjelden og lite kjent svangerskapsforgiftning med min første (AFLP) som oppstod i 3. trimester. Nå er jeg gravid igjen og følges opp opp og i mente, noe som selvsagt er bra! Problemet med "min" fofrgiftning er at dersom jeg viser tegn på det igjen så er det IKKE snakk om å vente og se! Da skal mors liv reddes UANSETT hvor langt jeg er kommet i svangerskapet... Vanligvis oppstår det ikke før i 3. trimester, men nå når jeg hører om deg så blir jeg skikkelig redd merker jeg:( MASSE LYKKE TIL til deg ihvertfall (og alle oss andre selvsagt)!!! Håper det går bra med deg foreløpig! Og sørg for mye og tett oppfølging fra fastlege og sykehus!! Klem
kristine:) Skrevet 17. juni 2010 Forfatter #9 Skrevet 17. juni 2010 huff Enten eller altså. Kan tenke meg at det er tongt å gå og bekymre seg for. Krysser fingrene for at alt går bra! klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå