Gå til innhold

?Bli kjent tråd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På tide med en ny presentasjonstråd. Mange har forhåpentligvis dratt ferden videre her fra og jeg ser at det er kommet noen nye til :)

Syntes det er veldig fint at vi vet litt om hverandre :)

Navn/nick: Carina

Alder:29

Sivilstatus: Samboer

Yrke: Sykepleier på UNN

Barn fra før: Nei

Prøveperioder: 12

Hjelpemidler: Akupuntur og sink. Har prøvd solvipect, wild yam, bidronninggele uten effekt.

Prøverhistorie: Oppdaget overrasket en novemberdag -08 at jeg var gravid. Dette var ikke planlagt. Vi begynte å glede oss veldig. Da vi kom til den ordinære ul i uke 20 i feburar -09 var gutten vår død. Han led av en dødelig dvergvekst. Dette er vi begge blitt utredet for og de finner ingen feil hos meg eller mannen. Etter aborten hadde vi noen mnd pause før prøvinga starta. Begynte på akupunktur i september og i oktober -09 ble jeg gravid. Men dette endte med en MA i uke 8 i novemer. Siden da har jeg slitt med syklusen med korte lutealfaser. Så nå går jeg til akupunktur for å få orden i systemet. Har hatt en pause på en mnd fra prøvinga og vurderer å ta pause til over sommeren. Har tatt hormonprøver og alt det der var i orden.

Blir jeg ikke gravid til i september blir det full utredning på både meg og mannen. Dette var litt om meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Navn/nick: Lillian/ dos niños ♥♥ &1SA

Alder:22

Yrke: Hud-og kroppsterapeut

Barn fra før: 2 (gutt og jente)

Prøveperioder: 1 pp (etter SA for 3 uker siden), før det 10 pp

Hjelpemidler: Ingen

Prøverhistorie: Fant ut at vi ville ha nr.2 april 2009, ble gravid nesten med det samme. Fødte en nydelig jente januar 2009. Mars begynte jeg på p-sprøyte, men sluttet i juni da vi hadde lyst på nr. 3 ila kort tid (max 2 år). Sluttet å amme august 2009 og fikk tante rød (da 2 mnd etter prevansjonstopp). Ble gravid i slutten av mars 2010 (uventet da vi hadde lagt planene om nr.3 litt på is), da hadde det tatt 10 pp før spiren satt. Mistet dessverre i uke 12, for ca 3 uker siden. Håper på ny spire innen kort tid.

Skrevet

Navn/nick: Lillebie87

Alder: 23

Sivilstatus: Forlovet og samboer

Yrke: Fostermor, utdannet Barne og Ungdomsarbeider

Barn fra før: fostermor for 2 (gutt og jente)

Prøveperioder: Vanskelig å si, siden vi tar det litt på sparket. Er vel 3 pp vi gjør det.

Prøverhistorie: Sluttet på p-pille for 3 år siden, pga jeg ikke tålte hormonene. Har brukt annen prevansjon siden den gang, bla. hoppe av i svingen. Dette sluttet vi med for 3 mnd siden, men vi følger ingen syklus, bare lar det som skjer skje. Siden vi har to barn i hus fra før av føler vi oss begge klare til å ha nr 3. :)

Blir spennende å se hvor fort spiren sitter når man ikke "timer" det hele . ;)

Skrevet

Navn/nick:#Aurora med to gutter#

Alder:28

Sivilistatus:Gift

Yrke:Fagarbeider,barne og ungdomsarbeider 100%fast stilling.

Barn fra før:2gutter på 3 og 2år

Hjelpemidler:Ingen

Prøverhistorie:Sluttet med p-ring den 5juni,fikk mensen den 9 og prøver nå.Men har ingen syklus helt og gå etter.Har pco og har måttet gått på pergotime for og bli gravid med gutt nr 1,nr 2kom fort helt uplanlagt.

Så nå er vi spendte og se hvor raskt vi blir gravid med nr 3 på egenhånd eller om vi må ha lege hjelp.

Skrevet

Navn/nick: Tine

Alder:25

Yrke: Kundesenter

Prøveperioder: 2

Hjelpemidler: ingen

Prøverhistorie:

Slutta på p-ring for 7 uker siden. Testet for EL da jeg ikke aner hva syklusen min er (11år på prev.). Ser ut til at den er stabil og til nå på 26 dager så da er det jo bare å prøve i vei. Det skjer når det skjer.. forhåpentligvis. :)

Skrevet

Navn: Tone/Betty Boob

Alder: 31

Sivilstatus: samboer

Yrke: utdannet sykepleier, jobber innen forsikring

Barn fra før: ja, en gutt på 4 år

Prøveperioder: 1

Bestemte oss for å prøve i april, misset EL den mnd. I mai hadde vi sex 1 gang (av div årsaker), så juni er første ordentlige pp for oss.

Forrige gang ble jeg uplanlagt gravid (i tidl. forhold) 2 dager før mensen.

Skrevet

Navn/nick: Vizzy

Alder:32

Yrke: HR

Prøveperioder: 3

Hjelpemidler: ingen

Prøverhistorie: Sluttet med kondom etter påske. Men fortatte å bruke glidemiddel noe vi fant ut også vi ville slutte med. Håper en liten spire er på vei snart:-)

Skrevet

Navn/nick: Stine/Stine<3 13pp-2SA

Alder: 21 (22 om 6 uker)

Yrke: skal fra høsten av gå 2 år på "interiørdesign"-linja ved Norges Kreative Fagskole her i byen.

Prøveperioder: 13

Prøverhistorie Slutta på pilla i mai i fjor. Mistenker en svært tidlig SA i juli i fjor og hadde en ny SA i uke 9 i februar i år. 3 dager til IKM, så er spent om det har klaffet denne gangen..

Håper spiren sitter snart :)

Skrevet

Navn/nick: Solstråle 86

Alder:24

Yrke: Jobber med forsikring

Hjelpemidler: Ingen så langt

Prøverhistorie: Jeg sluttet på p-pillene i begynnelsen av mai. Hadde da gått på de i syv år. Er veldig spent på hvor lang tid det vil ta før syklusen stabiliserer seg/jeg blir gravid.

Skrevet

Navn/nick: Småtroll - går for nr.2,snart

Alder: 20

Yrke: Nyutdanna agronom, er i "praksis" no.

Barn fra før: Gut fødd i 2008.

Prøveperioder: ...

Prøverhistorie: Eg har villa hatt to tette barn(vil ha mange barn, men gjerne 2 og 2). 1.mann var ikkje planlagt, så eg har hatt problemer med å få med sambuaren min på ein til med det første. For litt sidan gikk han med på å prøve på nr.2 rundt min 21årsdag no til sommaren. Eg vart SÅ lykkeleg! Men, no har han begynt å tvile litt på det igjen..:( Grunnen er noke skule han skal gå og slikt, men om vi ventar eit år til så er småen nesten 3, og om spiren då skulle la vente på seg, så blir det plutseleg veldig lang avstand!

Heldigvis er han ikkje heilt negativ. Vi brukar kun kondom, og det er ikkje alltid bruken er SÅ nøye, og det har hendt at den har ramla av.

Så eg lever i håpet;) Blir vi gravide, så blir vi glade begge to:) Dvs, eg blir ikkje glad, eg blir overlykkeleg!

Har vore babyklar (og begynte å "mase" om nr.2) sidan februar 2009! Det er leeeenge sidan!

Så eg går no her, og håpar;)

Skrevet

Nick: Vims81m/jente08

Alder: Nærmer seg 29..

Siv.stat: Samboer

Yrke: Sykepleier

Barn fra før: Ja, jente på 1,5år

Prøveperioder: Sluttet på prev i jan-10, men bare hatt 2 sykluser med lange nok lutealfaser i og da klaffet det på 2.forsøk

Gått til akupunktør for å få orden på LF-lengden siden april, med god effekt. LF var ved prøvestart på 7-8 dager og det blir det jo ingen baby av...

Har også gått til akupunktør tidligere da mensen forsvant i 3mnd og ble også da kjapt gravid etterpå..

Nå er jeg nygravert, men håper at flere herfra følger etter til 1.tri :)

Skrevet

Navn/nick: mrspoo

Alder:34

Yrke: barnehageassistent men pedagogisk leder på disp

Prøveperioder: er inni vår ellevte pp nå

Hjelpemidler: bidronninggele, wild yam og EL tester

Prøvehistorie:

Etter 4års bearbeiding var sambo omsider klar for å prøve på å bli gravid i fjor sommer så vi har prøvd siden august 2009.

Jeg er tidligere operert for endometriose og er nok i overkant stressa av den grunn, er hellig overbevist om at jeg trenger hjelp til å bli gravid selv om jeg har EL hver måned, tester meg og får alltid positiv mellom dag 14-17 så regelmessig alt i alt.

Var hos gynekolog i begynnelsen av mai og hun fant ingenting som ga grunn for videre utredning, men sa også at jeg skulle kontakte henne på nytt i august dersom vi enda ikke har lyktes og det er det jeg innstiller meg inn på.

Sambo skal teste svømmerne sine også så er det gjort.

Sambo stiller heldigvis 100% opp og er med på eventuell utredning.

Skrevet

Navn/nick: Savannah (Nick, ikke mitt egentlige navn.)

Alder:21

Yrke: Fremtidig sykepleier.

Hjelpemidler: Nei

Prøverhistorie: Sluttet på pillen i april, og første dag av siste ordentlige mens var den 13. mai. Spent på om spiren sitter allerede, da jeg ikke har fått mensen (IKM 14. juni). Men har mine tvil, da syklusen min har vært helt bananas denne måneden. :-)

Skrevet

Navn/nick: Tuppelura83

Alder:27

Sivilstatus: Sambuer

Yrke: Sjukepleiar

Prøveperioder: 7-8?

Hjelpemidler: Akupunktur, og vurderar Solvipect og sink

Prøverhistorie: Slutta på pilla i oktober, etter ti år samanhengande på den. Fekk kjapt menstruasjon og postitive EL-testar kvar mnd. Litt lang syklus på 31-38 daga. Har ein sambuar som er ein del vekke i forbindelse med jobb, noko som gjere at det ikkje alltid klaffar at han er heime når eg har EL :( Har også kjent endometriose, noko som fører til at eg heile tida tenker at vi nok kjem til å trenge hjelp på eit eller anna vis.. Håpar jo at det skal gå av seg sjølv. Skal til kontroll med gynekolog i september - oktober, blir spennande å sjå om han vil starte noko utredning då om det ikkje har klaffa. Håpa på ein liten spire om ikkje so lenge :)

Skrevet

Det skulle selvsagt stå at vi bestemte oss for å prøve på nr.2 april 2008 og ikke 2009 - jenta ble jo tross alt født i januar 2009 ;-) *Dumme meg* :-)

Skrevet

Navn/nick: Julia_håper på spire:)

Alder: 23

Yrke: Frisør

Barn fra før: Vi har en datter på 3 år

Prøveperioder: Inn i 9 månte

Hjelpemidler: Ingen til nå, men begynner med eggløsningstester denne månten.

Prøverhistorie: Satt inn en koberspiral like etter jeg fikk min datter i 2007. Denne tok jeg ut noen måter senere pga smerter, å har ikke brukt noe siden da, kun hoppet av i svingen å kondom. Fant ut i oktober.09 at vi ville ha en til så da sluttet vi å hoppe av i svingen.. :)

Har hatt veldig uregelmessig mens helt siden jeg sluttet å amme i 2008 en gang, kan være borte i opp til 3 månter, men nå begynner den å bli mere regelmesig på ca40-42 dager +-. Synes det er alt for lang syklus da men jaja.. :) Krysser fingrene på at spiren sitter snart. :)

Skrevet

Navn/nick: Lykkeliten1

Alder:30

Prøveperioder: altfor mange, væer prøver i 1,5 år nå.

Hjelpemidler: Akupuntur, tester, hostesaft, bidro og wj.

Prøverhistorie: Brukt p-piller i 10 år. Sluttet får 2 år siden. Vært prøver i 1,5 år.

Skrevet

Navn/nick: 2velskapte

Alder: 25

Sivilstatus: Gift

Yrke: Butikkmedarbeider

Barn fra før: 2 barn (jente og gutt)

Prøveperioder: 1pp, har startet på min 2 pp

Hjelpemidler: Har kjent etter på kroppen når el er, ved å kjenne på livmortappen og ved å ta el-test denne prøveperioden.. ligge med føttene opp etter veggen etter sex, hehe..

Prøverhistorie: Tok ut hormornspiralen tidlig i mars fikk da en slags mens, så tok det 4 uker og jeg fikk vanlig mens igjen, og så bestemte vi oss vel i slutten av april at vi hadde lyst på nr 3, så vi sluttet helt med kondombruk, vi har hatt veldig lite pliktsex, sexlivet er mye bedre nå når det ikke er kunstige hormoner i kroppen..

Fikk mens igjen tidlig i mai, og tidlig juni, så nå venter jeg på at det skal gå 14 dager så jeg får teste igjen :D

Skrevet

Navn/nick: Night 78

Alder: Straks 32

Yrke: Kredittmedabeider

Barn fra før: 1 gutt på 2 år

Prøveperioder: 9. pp

Hjelpemidler: Metformin, pergo, bidronninggele, ladycomp, el-tester

Prøverhistorie: Har PCOS så har brukt metformin siden jeg sluttet å amme i fjor sommer. Mensen kom i slutten av september. Startet da direkte på dobbel pergokur, Har hatt 4 doble til nå. Er i pausemåned etter 4. kuren. Nå tar vi hormonpause i sommer og kontakter gynekolog på nytt til høsen om ikke noe skjer. Går på bidro denne syklusen da. Og har suset i gang lady compen min for å måle temp. Har ikke brukt prevensjon på årevis. Nr 1 tok også tid (nærmere 1,5 år)men ble til i pausemåned etter andre doble pergokur.

Skrevet

Navn/nick: To herlige karer 2005 + 2008

Alder:30

Yrke: Pedagogisk leder

Barn fra før: Ja, to gutter- 2,4år og 4,6 år

Prøveperioder: 3

Hjelpemidler: har prøvd damiana og wild yam en pp uten hell. Ellers tester jeg etter EL

Prøverhistorie: Ingenting spesielt. Mine to tidligere svangerskap har gått fint. Første spiren satt etter ett år, andre etter 9 pp. Er nå i 3 pp, og håper at jeg følger trenden her, at det blir kortere enn 9 pp denne gangen. Har blitt spådd at jeg blir gravid mellom juli og september. Håper det stemmer. Ble spådd av to forskjellige før forrige svangerskap. Og jammen ble det full klaff på både når jeg ble gravid, kjønn og at jeg kom til å føde i februar (termin var 5.mars) Fødte 28.februar. Hun ene som spådde så også en jente om ca 4 år, altså passer det veldig bra med at jeg blir gravid nå ganske snart:-) Krysser alle fingre og tær

Skrevet

Navn/nick: mamma-i-2010?

Alder: 21

Sivilstatus: Forlovet

Yrke: Frisør

Barn fra før: Nei,

Prøveperioder: 12 pp

Hjelpemidler: Lite..

Prøverhistorie: Sluttet på pillen i juni i fjor. Har siden det prøvd.. Lange sykluser og veldig svingende. Har ikke hatt mens siden slutten på april, og nå venter venter venter jeg.. Mange "tegn", men foreløpig neg. test. Hadde sen EL denne mnd, så kan være at jeg er for "lite" på vei.. Håper håper håper!!! Vil bli mamma snart..

Skrevet

Navn/nick: spl27

Alder:27

Sivilstatus: Gift (for to uker sia)

Prøveperioder: Mange.

Hjelpemidler: Pergotime, El-tester. Refleksologi-behandling hos naturterapeut.

Prøverhistorie: Prøvde i nesten to år før jeg ble gravid, men det resulterte i en MA oppdaget i uke 12, som senere viste seg å være en komplett mola hydatidosa (august 2009) . Fikk klarsignal for prøving igjen etter molaen i mars 2010. Sjelden EL, en omgang Pergotime enkel kur som gav EL. Venter på EL nå i pausemåneden....men den lar vente på seg. Går til refleksologi behandling, som forhåpentligvis skal "kicke" igang EL..:)

Lykke til alle sammen:)

Skrevet

Nick: BarniHodet

Alder: 30

Barn fra foer: Nei

Proeveperioder: 4

Hjelpemidler: Pre-Seed glidekrem, UL for aa fastslaa EL, bidronninggele (et par ganger bare) og selvsagt folat.

Proevehistorie: Har holdt til paa Mannen ikke klar i mange aar, faktisk, og har venta SAA lenge paa at mannen min skulle bli med paa aa begynne proevinga. Saa endelig i aar sa han ja. Jobber paa en klinikk for assistert befruktning, og ble sjekka av en kollega. Vi fant ut at ting ikke er helt som de boer, saa jeg faar oppfoelging og hjelp der. Har faatt hoere at jeg maa vaere tolvmodig og at det ikke vil bli lett for meg, saa det er litt tungt. Men haaper saa saart at spira skal sitte snart!

Skrevet

Navn: Tina Kristin

Alder 28

Yrke: Conditor (ikke helt ferdig utdannet enda da)

Barn fra før:Nei

Prøveperioder: 2

Hjelpemiddler: Lifeline, bidronning gele

Prøvehistorie:

Som sagt så har vi ikke prøvd så lenge enda, men kjenner det litt alikevel, håper jeg\vi er velkommen her inne likevel?

Kan jo være godt å snakke ut om ting :-)

Skrevet

Navn: Ida

Alder: 25

Yrke: Lærer

Prøveperioder: pp1

Prøvehistorie:

SA i november 2007 mens jeg gikk på p-pillen. Sluttet med pillen for 2 uker siden, og er endelig i gang med pp1 =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...