Gå til innhold

Hjelp meg å tolke kroppen min...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ny her, både som prøver og på barnimagen, så hei alle sammen! :-)

OK, så this is the deal.. Sist syklus var på 33 dager. Denne syklusen var vår PP1. Første dag av sist mens var den 13.05, IKM den 14.06. Den 11.06 begynte jeg å spotte, bare litt som kun vistes på papiret. Spottet også den 11.06 og den 12.06. Siden dette har jeg ikke merket til noe. TR har holdt seg borte, og bortsett fra kvisete hud i ansiktet har jeg heller ingen tegn på at hun skal dukke opp i nærmeste framtid.

Tok en billigtest på IKM, men denne var negativ. Har nå bare 1 billigtest igjen, så jeg forsøker å være grådig.. ;-)

Er dette "vanlig oppførsel" av kroppen etter p-pilleslutt? Jeg har hatt en vanlig mens etter sist p-pillemens, og en syklus på 33 dager er jo ganske lenge fra før. Nå er plutselig syklusen på 35 dager, hvis jeg da ikke er gravid, noe jeg tviler på i.o.m at testen på IKM ble negativ..

Og jeg som ville at syklusen min skulle stabilisere seg ned mot 28 dager, ikke opp mot 40 :P:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann og velkommen hit :)

Er det lenge siden du slutta på pilla? Jeg mener å ha lest en plass at det kan ta opp til 6 mnd før kroppen har normalisert seg etter pilleslutt og at syklusen kan tulle litt etter pilleslutt. Men jeg krysser fingrene for deg og håper på at testen snart blir positiv :)

Skrevet

Jeg sluttet på pillen i april, så det er ikke så veldig lenge siden. Dette skal bli min andre ekte mensturasjon!

Ja, jeg har også hørt at det kan gå et halvt år. Er det slik som kroppen min har vært nå kroppen blir når den fortsatt er litt påvirket av hormoner? :)

Skrevet

Velkommen hit da:)Da jeg sluttet på ppillen så ble jeg gravid på andre eggløsningen jeg..syklusen aner jeg ikke hvordan var da..Noen får ikke positiv test før det er gådd rundt en uke kanskje mer etter ikm :)

Vent noe n dager du så tester du igjen :)

Masse lykke til :)

Oppdater oss da :)

Skrevet

Takk for svar :-) Ja, jeg får nesten vente litt til da... Bare så fristende å ta den siste testen og! Hehe.

Spottet litt igjen i dag, men ingen menssmerter og ingen mens.

Skal oppdatere ja, og tusen takk for velkomsten :D

Skrevet

Da jeg sluttet på pilla, begynte hele kroppen min å tulle..og det fortsatte i 16 mndr etter slutten!! Kun med bidronninggele fikk jeg igang syklusen igjen...

Hadde to sykluser på 32 dager, så ble det bare værre. 37 dager..39 dager...43 dager...63!!! dager.. Ja. Det var ikke mye morro.

Det er vel ett år dem sier en skal gi kroppen tid til å tilbakestille seg etter hormonprevansjon.

Opplvede også spotting i uvante deler av syklus. Kunne gjerne spotte i to uker. Det var rett og slett mangelen på eggløsning som gjorde det.

Krysser alle fingre jeg har for at du er gravid, altså!! Tenkte bare det er greit å høre andre versionen også (nå er da min noe ekstrem men.), så vet du ihvertfall begge sider.

Men etter et par sykluser på bidronninggelle, så landa jeg på pene 32 dager igjen! :)

Mitt råd: Gi kroppen litt tid. Å begynne å stresse så snart etter pilleslutt har ingenting for seg. Kroppen kommer seg etterhvert! Hvis ikke ting har begynt å stabilisere seg etter 6 mndr- ett år, så tar du en tur til lege, eller evt. prøver naturlegemidler (som jeg gjorde).

Lykke til!! Og som sagt. Håper så klart på positiv test for deg istedenfor!!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...