Gå til innhold

hvor "farlig" er vippestol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta vår er 8 uker, og hun ELSKER vippestolen..av og til sovner hun der, og jeg må innrømme at hvis hun har vært virkelig vanskelig og er overtrøtt, og jeg ikke får henne til å sove, så lar jeg henne ta seg en lur i den..er dette veldig galt av meg? får litt dårlig samvittighet, med tanke på at "alle" sier at det ikke er bra med vippestol...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke vippestol er "farlig", men alt med måte. At hun sover lenge i stolen regnes kanskje ikke som det...

Vi har en vippestol med trinnløs justering av ryggen, helt ned til full liggestilling. Hvis vesla sovner i stolen kan jeg enkelt legge ryggen ned uten at hun våkner. Kanskje du skulle investere i en sånn? Hvis hun er så glad i stolen sin vil jeg si det er en god investering. Og du slipper dårlig samvittighet for å la henne sove i den :-)

Skrevet

ja vi har en babybjørn vippestol..og har den innstilt på det nedreste hakket..altså hvor hun ligger.. =) jeg flytta henne over i vogna i sta da hun var sovna i den..og nå sover hun der enda (bank i bordet..hehe) =)

Skrevet

Vi har også sånn stol som kan legges helt ned så minstemann sov mye i den i starten.

Jeg tror kanskje det er "farligst" å la de være mye der når de er våkne, da får de ikke rørt seg så mye og trent på mageleie og rulling. (men jeg er ingen ekspert altså)

Skrevet

Grunnen til at det er så "farlig" er jo som Guttemammax3 her sier, om de er der myyye mens de er våkne så får de ikke utviklet seg og trent motorisk. I tillegg er det jo ikke lurt å la de sove i en vippestol som ikke kan leggers 100% flatt, flere ganger om dagen....

Vi har en vippestol som kan legges helt ned, så den blir jo like flat som vognbagen (dypbagen) Og jeg har latt ungene sove i den flere ganger, men de var jo nesten ikke i stolen i våken tilstand....=))

De elsket å sove der, de kom litt opp fra gulvet og vi kunne gynge litt på dem.

Alt med måte og bruk fornuften som foreldre =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...