Gå til innhold

PCOS og blodsukkerverdi ???

Anbefalte innlegg

Hei folkens, lurer på hva deres blodsukkerverdi er (fastende)? Det er vel en sammenheng mellom pcos og evt. insulinresistens vs insulinresistens og blodsukkerverdi. Jeg har noen ganger fått målt min til litt over 6, noe som er litt over kanten og lurer derfor på om det er flere som har litt høyt. Langtidssukkeret er allitd bra og 7 eller under.

Det er vel også slik at den blir mer stabil med metformin, men vil helst ikke ta metformin for å "skjule" sukkersykken :(

Er det ikke slik at de som har pcos har større mulighet for å få sukkersyke etterhvert ?

Noen kommentarer :-) ?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141986478-pcos-og-blodsukkerverdi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor i Tyskland og vi måler blodsukker på tom mage annerledes.

Altså verdiene er annerledes

men pointet med metformin er jo at det senker sukkeret, det er et anti diabetika. Så skulle du utvikle diabetis type 2, er dette emdikamentet du da også får.

Så du skjuler ikke noe diabetis, du kan forebygge det ved kostholdsendring og ved hjelp av metformin.

Gjør du ingenting, har du nok større sjanse for diabetis men det finnes ingen automatikk i at pcos jenter får diabetis.

Jeg hadde (har?) insulin resistens, men legen min mente at da jeg gikk ned i vekt, gikk på metformin og langtidsverdiene i alle år har vært helt normale, har jeg absolutt ikke større sjans enn vanlige pasienter å utvikle diabetis (noe som var min store skrekk og som faktisk fikk med ned 30 kilo i vekt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...