Gå til innhold

Alt for mye hysteri og bekymring her inne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg begynner og forstå hvorfor vi blir advart mot barnimagen sidene.

Det er alt for mye bekymring og hysteri her inne.

Jeg er oppriktig lei meg for dere som har SA eller MA, og jeg skjønner at det er godt å få dele tanker her inne. Jeg ønsker dere lykke til.

Men vi andre må ikke tro at med en gang vi får vondt et sted eller ikke kan finne hjertelyden selv med privat doppler ( lenge før det egentlig er mulig å høre hjertelyd med doppler) så er det noe galt med fosteret. I de aller aller fleste tilfellene går det kjempebra. Kan dere ikke heller slappe av, følge matportalen sine anbefalinger, være gravid og lykkelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig :)

Skrevet

Helt enig:)Jeg bare lever akkurat som før jeg, gidder ikke lese alle de hysteriske innleggene som florerer her inne:)

Skrevet

Denne må jeg dytte opp:) Usikre og redde førstegangs blir ikke mindre usikre og redde av å lese mye herinne, tror jeg! Håper alle klarer å slappe litt av, og nyte svangerskapet:)

Skrevet

Heilt eining! Det er ganske "hysterisk" innpå her :S

Skrevet

Er med å dytte denne opp jeg også. Å slenger på ett HALLELUJA:-)

Skrevet

Flott innlegg :) Ha en strålende dag :)

Lykke til alle sammen... KLEM

Skrevet

Jeg er helt enig, det kunne ha vært en administrator som regulerte litt disse innleggene. Jeg forstår godt at man blir bekymret.

Skrevet

Jeg anbefaler alle å bruke babyverden sine terminforum :) Der er det en helt annen tone og veldig lite snakk om SA og MA :)

Gjest H to the Izzo
Skrevet

Ideelt sett så burde selvsagt alle gravide tenke at blødningerikke nødvendigvis betyr at de mister, at smerter kan være helt vanlig og at symptomer innimellom varierer. Men slik er det dessverre ikke. Man er ikke alltid like rasjonell som gravid, og det gjelder de fleste.

Å foreslå at en administrator skulle ha sensurert disse innleggene synes jeg vitner om manglende forståelse og empati for andre og andres situasjon. Når det i tillegg er spesifisert i den innledende ordlyden her på 1. trimester at denne siden er for alle,- selv de som frykter at det kan gå galt så synes jeg man burde følge de retningslinjene som eksisterer her inne. Det er faktisk mulig å la være å åpne innlegg man vil unngå eller å holde seg borte fra forumet, om man ikke er enig i hvordan retningslinjene er her.

Når det er sagt så er det helt normalt å innimellom bekymre seg for hvordan det går med den lille i magen. Det er slett ikke hysteri, men helt normalt i et svangerskap der barnet er ønsket.

Lykke til med rugingen, alle sammen! :-)

Skrevet

*titter innnom fra 2.tri*

Det som er viktig å huske på for førstegangere er at med de fleste så går det bra!

Det er bare en liten prosent som faktisk mister babyen sin,men her inne på forumet så virker det så naturlig fordi det er sånn en konsentrert gruppe som trenger å søke trøst og støtte etter å ha mistet. Noe som er forstålig.

Jeg var selv ganske bekymret etter å ha lest her inne,men klarte etterhvert å tenkee som så at "om jeg ikke blør så gidder jeg iallefall IKKE å bekymre meg" og blør du er jaggu meg det også helt vanlig.

Har en venninne som blødde konstant i 5 mnder. Idag er knotten 6 år. ;)

Skrevet

Jeg mener at de som synes det blir for mye hysteri og snakk om ting som kan gå galt, bør finne seg et annet forum å vøre på!

Jeg har ingenting i mot å sende trøstende ord til noen som er redde for å miste eller forklare vordende mødre om alt de mått ønske å få svar på - og som jeg kan svare på da selvsagt. Jeg er ikke akkurat noen verdensmester her =P

Dersom jeg kommer over temaer jeg ikke synes noe om, så lar jeg bare vær å lese innleggene. Kanskje flere burde følge den linjen?

Skrevet

Jeg kikker også innom fra 2. trimester, og må bare si min mening om denne tråden. Det er mulig at Nyttårsbaby?s innlegg var ment mer som en vennlig oppfordring til positiv tenkning enn et forsøk på å sette munnkurv på folk, men tråden utviklet seg til å bli ganske ubehaglig.

Det er klart at folk skal kunne skrive om hva de vil her inne. De som styrer siden har bestemt at alt svangerskapsrelatert kan tas opp, så de som ikke orker å tenke på kan miste får holde seg unna de trådene som omhandler det. Alle kan oppleve å miste, og det er ikke sånn at det blir noe større sjanse at en selv mister om en leser om slikt. Tvert imot så er det vel kanskje greit å vite at en ikke er helt alene om det hvis det skulle skje. Det virker som om enkelte ikke takler å tenke på at det kan gå galt engang, men da får de heller finne seg et annet nettsted å tilbringe tid på.

Skrevet

To gutter + spire: det var en veldig fin link :)

Statistikken sier vel at 15% av alle svangerskap ender med SA eller MA. Dvs at 85% av alle svangerskap ender med en baby!! Det vil jeg si er å ha statistikken på sin side :)

Denne gangen er jeg mye mer avslappet enn jeg var første gang. Det går faktisk bra med de aller fleste :)

Skrevet

Mullig jeg har misforstått denne tråden, men jeg trodde at HI hintet til alt mulig, ikke bare de som mister.. Litt mer generelt om livsstil, redsler, smerter, bading osv osv.. det var ihvertfall det jeg tolket det til! Og det er vel i grunnen typisk at tråden utvikler seg til å bli fientlig, når den sannsynligvis var ment som en oppfordring til alle å tørre tenkte mer positivt, og nyte sv skapet.. Bim i et nøtteskall?! Rart at adre forum ikke er slik.. Men så har jo mange andre forum også administratorer som legger lokk på diskusjoner som blir for harde.

Skrevet

Hei alle sammen.

Inlegget mitt var en oppmuntring til kunne slappe litt mer av og nyte følelsen av å være gravid uten at bekymringene tar overhånd. Selv føler jeg nå at jeg ikke kan puste ut før jeg er 12 uker på vei og har sett at fosteret lever, og kanskje ennå ikke da? Jeg gikk gravid også for ti år siden og da slo det meg ikke en tanke at noe kunne gå galt. Jeg bare nøt alle forandringene som skjedde med kroppen. Jeg vil ha den følelsen tilbake.

Og jeg vil at dere også skal ha det slik.

Jeg glemte meg og spiste en skive med salami for to dager siden, hvor lenge skal jeg gå rundt å bekymre meg for at fosteret har tatt skade?

Ja, poenget mitt var at vi skulle tenke positivt. Positive følelser påvirker også fosteret. Prøv å ikke være så bekymret hvis vi kjenner et stikk eller noe lignende. Og ja, jeg vet at det er naturlig å være bekymret når man går gravid, det er jo tross alt barna våre vi bærer fram.

Og når det kommer til dere som har mistet, jeg er så lei meg på deres vegne, og dette forumet er kanskje en stor trøst? Det støtter jeg, jeg har også sendt trøstemeldinger og lykkeønsker. Dere må for guds skyld ikke stoppe å skrive innlegg når noe så vondt skjer.

Og til dere andre, snart gir kvalmen seg, gravide damer ser yngre ut, vi får en egen glød, det er sommer og magene kommer til å strutte.

God sommer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...