Gå til innhold

Hva kal jeg gjøre?!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har klart å havne i en situasjon som virkelig har vært mitt største mareritt noen gang.

Jeg tok en graviditetstest forrige søndag som viste at jeg var gravid. Jeg gikk da til helsestasjonen og tok en test til hos en lege. Den viste også at jeg var gravid. Legen spurte meg da når jeg sist hadde mensen osv og sa da til meg at jeg var MINST 6-7 uker på vei. I all fortvilelse over hele situasjonen så ble jeg litt lettet for da viste jeg at faren var han som det nettopp hadde blitt slutt med. Høres sikkert ikke bra ut at det var noe som lettet meg, men saken er den at etter at det ble slutt mellom meg og denne fyren så hadde jeg sex med en annen fyr kort tid etter. Så jeg var jo lettet for da var jeg sikker på hvem som var faren.

Så var jeg og tok ultralyd i dag. Den damen sa til meg at jeg ikke er 6-7 uker på vei. Jeg er 3-4 UKER PÅ VEI. dvs, jeg vet ikke hvem av disse to som er faren.

Tingen er den at jeg har gått veldig frem og tilbake på tanken om å ta abort, men hadde nå slått meg til ro med tanken om å beholde barnet rett og slett fordi jeg ikke klarer å ta abort. Men hva gjør jeg nå???? Jeg sliter fortsatt med tanken på abort.

Fortsetter under...

Du må informere din eks om situasjonen og at du har vært med en annen mann innen den tidspesioden der du ble gravid. Deretter (dersom han vil) kan han ta en farskapstest etter at barnet er født. Ville ikke sagt det til denne andre mannnen dersom det ikke skulle vært grunn for det.

Er det jeg ville gjordt..

• 2 uker senere...

Nå har jeg endelig bestemt meg. Jeg beholder barnet. Først nå tør jeg tillate meg selv å begynne å glede meg =) hehe... Og det føles kjempe godt. Jeg er fornøyd meg avgjørelsen min, men selvfølgelig er jeg forberedt på at dette kommer til å tøft. Men dette skal jeg klare.

Takk for alle komentarer og råd. Hilsen Nurket og meg =)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...