Gå til innhold

Hjelp til navn av hund ut i fra stamtavle navnet!:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I august får jeg (ja jeg får:D *happy dance*) en liten dvergpincher gutt. De ble født inatt sjarmtrollene.

Det står mellom to gutter, hvor navnet på stamtavlen blir ''My black Diamond'', eller ''Piece of my heart'', men hva blir da ett passende ''innkallings''navn?

F.eks heter moren City by night, men innkallingsnavnet henner er Cita, så skjønner dere hva jeg mener!:)

Come on og gi meg gode ideer!:)

Skrevet

Velg et du liker da vel. "Hund" gjør alltid susen.

Skrevet

Næmmen så kreativ da!;P Hehe...

Jeg prøver jo å starte en litt koslig tråd her inne... Er jo ikke akkurat overflod av de her inne...:-/

HI

Skrevet

Black diamond= Blackie?

Skrevet

Kreativt er det såvisst, det er jo ingen som kaller bikkja si for "Hund", er det vel?

Min erfaring (har to hunder selv) er at navnet kommer av seg selv. Mine heter Kaspian og Ludo, men kallenavnene deres er Litan og Junnis. Kallenavnene kom helt av seg selv, uten at vi tenkte over det, selv om vi på forhånd hadde bestemt at de skulle hete Kaspian og Ludo.

Skrevet

Hehe, nei det har du faktisk ganske rett i!:-D Hoho... Men ja navnene kommer nok uansett, men bare lurte om det fantes noen kule som ligner litt på stamtavle navnene bare!:)

Jeg personlig syns det blir rart om bikkja heter My black Diamond også kaller jeg den for Harald!;D HAHAHA....

HI...

Skrevet

Blakken (black) og Pissoff (piece of...)?

Skrevet

Haha, Piss off var jo kult... Men kansje forvirrende? ''PISSOFF!! KOM HER!!'' Hahaha...:)

Hva med Daimen?:P (som i sjokoladen) Siden man utaler Diamond sånn!;)

Skrevet

Flotte, staselige stamtavlenavn : ) Synes du egentlig kan velge fritt på innkallingsnavn, men kanskje ikke Knut, Helge osv. Ville tatt et litt elegant navn, siden det er en dvergpincher.

Aiden

Ibenholt

Derek (Derrick) Siden det er en tysk rase ; )

King

Prince

Ross

Edvard

Ludvig

Skrevet

My Black Diamond: Dildo

Skrevet

HAHAHA, Dildo faktisk!;) Ja det blir ett flott navn og lære gutten vår på 2 år!;) *fnise* Men ja syns også stamtavle navnene var nydelige, tispene skal hete little angel heart og Bella, mi Amore...<3 Nydelig....

Skrevet

00:23

Likte du noen av forslagene? Vanskelig når jeg ikke aner hvordan smak du har : )

Skrevet

Ja glemte helt og svare!:)

Jeg har ganske spesiell smak, jeg liker uvanlige navn, så Prince og King er litt oppbrukt, selv om det er flotte navn!:)

Aiden kan funke, Ibenholt er litt rart, Derek blir FOR tyskt;) (tenker krimserien:P), Ross er fint, men blir litt for Friends da jeg er/var stooor fan, Edvard og Ludvig er navnene på min bestemors sine barndomsvenner, hehe, så det blir litt uaktuelt skjønner du nok!;)

Jeg syns det er litt kult med ''Dyr, ord og Gjenstandsnavn ect'', som Diezel (men det er jo og oppbrukt), Falcon, Ludo, Yatzi o.s.v

Men har ikke funnet det ''rette' navnet, for må være unikt og litt barskt.. Siden det er en stor hund i lite format syns jeg den må ha ett sterkt og godt navn som type Killer, King ect, Røft og tøft om du skjønner...:)

Skrevet

Rambo, Rocky ; )

Sprinter, Spencer

Bilmerke, etternavn på fotballspiller, kjendis?

Bronx

TNT

Skrevet

Innlegg helt etter min smak : )

Spesielt fornøyd med mine 2 siste forslag..hehe

Skrevet

Hunden min lyder "boffeli-boffs" eventuelt "boffeli-snoffs". Men om jeg skulle funnet navn på nytt, ville jeg valgt noe annet. Synes at det er litt flaut og langt å rope det ift innkalling og sånt. ;)

Han heter noe helt annet da, men vi har bare alltid kallt ham boffeli-boffs. Hehe.

Skrevet

01.12, hvilke to forslag var dine?;) Dilo og pisoff eller?;)

Skrevet

Hehe, nei.

Bronx og TNT

Skrevet

Trenger jo ikke være noen kobling mellom stamtavlenavnet og det navnet dere bruker til vanlig.

Hunden min har et usedvanlig tåpelig og jålete navn fra oppdretter på stamtavla men vi kjenner ham som Leon og det er det han lyder selv om det ikke har noen kobling til stamtavla.

Skrevet

Johnny, Piece of my heart

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...