Gå til innhold

Hvilke tegn gav deres bebiser på at de var klare for fast føde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er nå 5 mnd og jeg skal en tur på helsestasjonen i morgen for å sjekke vekt og slikt.. Han har begynt å våkne på kvelden, og oftere på natten for mat. På dagen i dag har det enten vært økedøgn eller så er han bare mer sulten,.... så antar at grøt blir det de anbefaler. Gutten her er tynn og veldig lang. Han viser stor interesse for alt jeg putter i munnen, så han kan kanskje være klar for å prøve litt snart. Kjenner det er vemodig og har ikke lyst til at han skal bli så stor..hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åja jeg vet hva du mener. Jenta mi også på 5 mnd har begynt å vise interesse for mat og vil smake, og jeg syns det er så dumt at ho allerede har blitt 5 mnd. Kunne ho ikke bare være liten baby litt til? :) Hehe, men sånn er det jo. Jeg har begynt å gi små smaks prøver på grøt og banan og fruktmoser. Ho svelger ivrig unna. Så bare begynn du. Men pass på å ikke gi for mye på en gang. Og pass på om magen tåler det. ;)

Skrevet

jeg begynte med grøt fordi han ikke la på seg helt som han skulle, og da begynte jeg å stresse fordi jeg har hatt problemer med amminga fra begynnelsen og begynte å lure om det var noe galt med melka mi.for lite? for lite næring i den? og alle de tanker man får:)

så jeg begynte med grøt slik at jeg VISSTE at han var mett og la på seg som han skulle.

han var klar for det fordi det gikk rett ned og han var veldig interessert når vi spiste.

ta det saakte i begynnelsen (ta en skje men malt i grøten når du begynner å gi mer enn bare noen teskjeer,det hjelper mot treg mage)

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...