nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 15. juni 2010 #1 Skrevet 15. juni 2010 hun presser og presser , og promper og det lukter vont.. hva kan jeg gjøre. helsesøster sier at hun ikke er forstoppa når jeg fullammer, at det er normalt., men hun plages jo av dette. presser tom på natta,, er det for tidlug med malt?og hjelper det
Kate77 Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 En har vel malt i mme fra dag en så du må da kunne prøve det. Ikke godt å si om det hjelper for din baby. Du kan også undersøke om du kan bruke dufolax(eller noe sånt). Vet ikke når en kan begynne å bruke det, men det skal vistnok ikke bli tatt opp i kroppen i det hele tatt, smører tarmen og får fart på sakene.
cashewnøtta Skrevet 15. juni 2010 #3 Skrevet 15. juni 2010 Det at hun bæsjer hver 5.dag er ikke uvanlig for fullamma babyer. Jeg vil tro hun kanskje reagerer på noe du spiser? Har du tenkt på om det kan være noe i det? Div grønnsaker, brus etc.. De som gir mme har jo malt direkte i melka. Tror ikke jeg ville begynt med malt til baby som bare får mm..
To tette og ei badehette Skrevet 16. juni 2010 #4 Skrevet 16. juni 2010 Dersom du gir mme skal hun ha avføring hver dag. Dersom du bare ammer kan deg godt gå ei uke mellom hver gang. Tenk gjennom kosten din, om det er noe der som gir magevondt. Tror ikke problemet er manglende avføring, men heller luft/kramper. Lykke til
minimii Skrevet 16. juni 2010 #5 Skrevet 16. juni 2010 Jenta mi er 5 uker og vi har akkurat samme problem. Det er fryktelig slitsomt for det gjør jo vondt og hun gråter mye på grunn av dette. Det startet for litt over en uke siden hos oss, da fikk hun treg avføring og begynte å presse og presse for å få ut noe. Det er nok lufta som er problemet og jeg hører jo at det romler i magen hennes, så det kan jo ikke være noe godt! Jeg snakket med helsesøster om jeg kunne gi henne sviskesaft eller malt, men hun sa at jeg ikke skulle gi noen ting siden jeg fullammer da babyer som kun får mm ikke blir forstoppet. Jeg prøver fennikelte og minifom dråper, men det har ikke noen spesiell effekt. Jeg har kuttet brus, men hjelper ikke så mye det heller. Neste på lista er vel melkeprodukter... Jeg skal til helsesøster igjen i dag og hvis jeg får noen gode tips skal jeg skrive dem her! Tar også i mot tips fra andre med stor takk!
Dirty Diana*** Skrevet 16. juni 2010 #6 Skrevet 16. juni 2010 Det er riktig at mm-babyer ikke blir opstipert. Når de blir litt større kan de evt ta litt sviskesaft, men det er kanskje for tidlig nå? Malt er nok også litt tidlig (tror jeg). Prøv magemassasje (med klokka) i sirkelbevegelser og tenk over om det er noe dere spiser som babyene reagerer på.
vaffeljernet <3 Skrevet 16. juni 2010 #7 Skrevet 16. juni 2010 du skal ikke gi en så liten baby malt, svisker ol så lenge du fullammer. du må bare teste ut forskjellige matvarer du spiser selv, det kan være noe av det hun reagerer på. hvis ikke så må du bare tenke på at det kommer til og gå over etterhvart når tarmsystemet blir med modent. hilsen ei som har en som bare bæsja hver 14.dag og som prompa værre enn værst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå