ingrid23 Skrevet 15. juni 2010 #1 Skrevet 15. juni 2010 Hvor lenge kan man bruke babybjørn bæresele?? Alder? Vekt? Noen som hr erfaring med den??
Babyønske �� Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 Kommer litt an på hvilken modell, men stort sett opp til 10-11 kg. Det skal stå på den. Min erfaring er at den ble for liten(trang) allerede ved 8,5-9 kg.
ingrid23 Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. juni 2010 Ok, takk for svar Da er det med andre ord ingen vits for meg å vurdere det, da jeg har en sønn på 6 mnd og over 9 kg... Tenkte bare det kanskje kunne være praktisk i ferien..
Overraskelsen Skrevet 15. juni 2010 #4 Skrevet 15. juni 2010 Kjøp en Manduca eller Ergo Baby i stedet! Har Manduca, og den er super! http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=258
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 15. juni 2010 #5 Skrevet 15. juni 2010 Helt enig med hun over her; Manduca er virkelig super, og kan brukes helt opp til 20 kg, dvs leeenge=)
ღLiamGulletღmars-10 Skrevet 15. juni 2010 #6 Skrevet 15. juni 2010 Kan mini se framover når man har Manduca på magen? Har babybjørn nå å bruker den mye, men er nok snart for liten...
Gjest Skrevet 16. juni 2010 #7 Skrevet 16. juni 2010 nei kan ikke se fremover med manduca på magen, men jeg har denne og den er helt super, de kan sitte i den på ryggen din, og tulla min elsker der, hun er 5 mnd.
ღLiamGulletღmars-10 Skrevet 16. juni 2010 #8 Skrevet 16. juni 2010 Okei. Noen andre seler som lille kan se forover i? Som er gode? Nyskjerrig.com
Romeren Skrevet 16. juni 2010 #9 Skrevet 16. juni 2010 Se på denne siden: http://tettinntil.creocommunico.com/pages/sittestilling.php Her anbefales kun "buddhastillingen" som forovervendt sittestilling. Dette fordi det er ikke bra for barnet å "henge" slik det gjør i babybjørn: Knærne skal være høyere oppe enn rompa. Når det er sagt så skjønner jeg ikke helt hvorfor flere spør etter bæresele hvor barnet kan sitte forovervendt. Har barnet virkelig behov for det? Jeg har aldri brukt noe annet enn Manduca/elastisk bæresjal og barnet mitt har aldri klagd over å ikke få sett nok (noe det ofte gjør når det er i vogn). Ja, det må sitte med hodet til en av sidene, men kan snu det slik det vil og vende hodet inn mot bæreren om det blir lei.
Madamina Skrevet 16. juni 2010 #10 Skrevet 16. juni 2010 Ingen skikkelig gode seler lar barnet se fremover. Dette er fordi et lite barn ikke får riktig støtte når det sitter med ryggen mot bæreren og fordi barn under 4 mnd (minst) gjerne blir overstimulert av inntrykk. Et barn iaktar virkeligheten tryggest ved å lese reaksjoner i foreldrenes ansikt. Babybjørn er et elendig alternativ til at det flotte som finnes på markedet i dag. Jeg hadde Babybjørn til førstemann. Ikke bra for verken han eller meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå