Mooose Skrevet 15. juni 2010 #1 Skrevet 15. juni 2010 Vet det er langt og at en baby sikkert ikke har noe glede av å sitte på fly i 12 timer i strekk og komme til et forferdelig varmt land.. Men jeg vil likevel undersøke litt rundt å høre andres erfaringer. Jeg har vært i Thailand 3 ganger selv, men da uten barn.. :/ Det blir nok ikke noe av denne turen pga alle bekymringer mine, men hvis du har vært der med en liten baby vil jeg gjerne høre hvordan det gikk Takk for svar
abella Skrevet 16. juni 2010 #2 Skrevet 16. juni 2010 Vi reiste med Knerten til sør-øst Asia da han var 5 mnd. Er her forsatt og nå er han 6,5 mnd, reiser hjem om noen uker. Flyturen var litt slitsom, men gikk egentlig over forventning. Døgnrytmen var omstilt på flyet (sov 6 timers natt i stedet for 11), helt uproblematisk. Varmen går forholdsvis greit. Han er mye inne i aircondition, sover omtrent alle duppene sine inne. Regulerer fint selv med å drikke vann når han svetter mye. Det er mulig å få tak i alt av melkepulver, barnemat, grøt osv i de landene vi har vært i (har ikke vært i Thailand da). Det eneste som er litt 'problematisk' er at han er svært aktiv og har begynt å åle her nede, så da vil han selvsagt ligge på gulvet og åle hele tiden, og da blir det ikke mye strand/sigtseeing på mor og far... Men vi har god tid, så det er ikke noe stress. Hvis man planlegger litt og er innstilt på å reise på andre premisser enn tidligere, er det egentlig helt uproblematisk. Jeg er kjempeglad for at vi dro! Lykke til med planlegging av turen, lurt å utnytte permisjonen! Bare å spørre hvis du lurer på noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå