Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er langt og at en baby sikkert ikke har noe glede av å sitte på fly i 12 timer i strekk og komme til et forferdelig varmt land..

Men jeg vil likevel undersøke litt rundt å høre andres erfaringer.

Jeg har vært i Thailand 3 ganger selv, men da uten barn.. :/

Det blir nok ikke noe av denne turen pga alle bekymringer mine, men hvis du har vært der med en liten baby vil jeg gjerne høre hvordan det gikk :)

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi reiste med Knerten til sør-øst Asia da han var 5 mnd. Er her forsatt og nå er han 6,5 mnd, reiser hjem om noen uker.

Flyturen var litt slitsom, men gikk egentlig over forventning. Døgnrytmen var omstilt på flyet (sov 6 timers natt i stedet for 11), helt uproblematisk. Varmen går forholdsvis greit. Han er mye inne i aircondition, sover omtrent alle duppene sine inne. Regulerer fint selv med å drikke vann når han svetter mye. Det er mulig å få tak i alt av melkepulver, barnemat, grøt osv i de landene vi har vært i (har ikke vært i Thailand da).

Det eneste som er litt 'problematisk' er at han er svært aktiv og har begynt å åle her nede, så da vil han selvsagt ligge på gulvet og åle hele tiden, og da blir det ikke mye strand/sigtseeing på mor og far... Men vi har god tid, så det er ikke noe stress.

Hvis man planlegger litt og er innstilt på å reise på andre premisser enn tidligere, er det egentlig helt uproblematisk. Jeg er kjempeglad for at vi dro! Lykke til med planlegging av turen, lurt å utnytte permisjonen! Bare å spørre hvis du lurer på noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...