Snupi27 Skrevet 15. juni 2010 #1 Skrevet 15. juni 2010 jeg er så usikker. han er jo bare 2 uker så man kan kanskje vente litt til.. men han driver og skal suge på fingrene og hånda si hele tiden. hver gang han blir tatt opp tror han det er "mattid" og gaper som en trost. jeg skjønner han gjør det hos meg men han gjør det hos andre hele tiden og. jeg vil jo egentlig unngå smokk men jeg vil heller ha smokk en f.eks tommel for smokken er jo lettere å bli kvitt =p
Gjest Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 Mi jente fikk smokk da hun var ca. 2 uker gammel. Hun ville henge på puppen hele tiden. Jeg ble sår og ville ikke sitte med babyen på puppen hele dagen. Hun er veldig glad i den nå. Hs sa at det er vikrig at barnet har lært seg å amme riktig før hun får smokk, så det kan være noe å tenke på. Jeg er helt enig med deg, heller smokk enn tommel
Gjest eelis+kian Skrevet 15. juni 2010 #3 Skrevet 15. juni 2010 Gutten min hadde et enormt sugebehov da han var så liten. Han suttet på alt som kom i nærheten av munnen, men ikke smokken, den ville han IKKE ha. Så jeg satt med puppen på vift hele dagen (ammet f.eks. fra 12.00 til 12.30, så hadde jeg 30 min pause før han ville ha pupp igjen klokken 13.00. Og sånn gikk hele dagen). Det gikk seg til etter et par måneder, og han er nå 8 mnd og har aldri brukt smokk. Ikke sutter han på tommelen heller! Soving og alt det der har vært helt uproblematisk, og jeg har ikke "savnet" smokken på noe vis. Det jeg prøver å si er at du kan tyne deg gjennom disse første månedene med amming og amming og amming og amming, og snike deg unna å bruke smokk eller andre "hjelpemidler", og likevel ikke ende opp med tommelbaby. Men hvis du syns det blir for slitsomt, er det ingen ting i veien med å gi smokk allerede nå, så lenge ammingen er godt igang. Det må du nesten kjenne på selv! Lykke til :-)
Tyren78-09+12 Skrevet 15. juni 2010 #4 Skrevet 15. juni 2010 Jeg hadde det som eelis+kian, gutten min suttet på alt mulig og hang med puppen hver time hele dagen. Han hadde kolikk i tillegg, så det vaqr faktisk HS som mente vi kunne prøve smokk på han. Men denne gutten skulle aboslutt IKKE ha smokk nei..her var det kun alt mulig anna som var bra nok å sutte på. Så ikke alle som har suttebehov trenger nødvendigvis å ta smokken nei. Han sutter heller ikke på tommelen..men igrunn hele hånda..bordplata(som han akkurat får i munnen når han står oppreist), fjernkontrollen når han får tak i den..leker, bøker..ja alt anna enn smokk kan man si Har heller aldri tatt flaske. Lykke til, hva du nå enn finner ut av!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå