Gå til innhold

Hvordan går det med dere jenter?

H&M pluss tre små

Anbefalte innlegg

Hei!!

Det er ikke så ofte jeg er her inne rett og slett for de det virker som det er er lite action på dette forumet. Og det er jo synd!! Skulle gjerne vært like mange innlegg som man finner i forumene for de som venter en he he.

Litt om meg:

Jeg er i uke 28 med tvillinger (toeggede jenter). De første tre mnd var et helvete for jeg var konstant kvalm og kastet opp. Når det heldigvis ga seg fikk jeg problemer med bekkenet, men det holdes nå i sjakk av verdens beste kiropraktor. Ellers synes jeg det har gått greit, men begynner å merke tyngden og ikke minst presset nå. Hvordan er dette med dere? Skjønner ikke hvordan dette skal ende. At magen skal bli enda større liksom:) Kommer til å tippe over til slutt. Synes det er vanskelig å finne en komfertabel sitte/sovestilling og det blir vel ikke akkurat bedre. Noen som har forslag til hvordan man kan gjøre dette bedre? Ligger med pute under magen om natta, men føler ikke det hjelper så veldig.

Ellers hadde det vært gøy å vite hva dere tenker/håper om fødsel eller keisersnitt. Det er vel ikke noe man får velge selv, men dog. Og har dere kjøpt mye til de to som kommer?

Kan ellers nevne at jeg har en sønn fra før som snart blir to år. Tror ikke han skjønner helt hva som kommer til å skje selv om vi prøver å forklare;)

Koselig hvis flere vil dele tanker her:)

Fortsetter under...

Heisann!

Det hørtes ut som eg og du har det ganske så likt!!!!

Jeg er 24uker på vei med toeggede tvillinger(jenter).

De første 14ukene var grusomme!!! Konstant kvalmen - både natt og dag! Kasta heldigvis bare opp 1 enkel gang, men føltes som eg sko kaste opp hele tiden...

Etter de første 14ukene ble eg mye bedre - men va konstant trøtt og avhengig av masse masse søvn! Og det e eg enda....

Bekkenet mitt e ganske snill med meg, så lenge eg tar det rolig.

Men dersom eg gjør litt for mye ut av det - sitte for mye i ro eller er for mye i bevegelse får eg veldig vondt i bekkenet.

Har foreløpig lagt på meg 10kilo - å det e eg veldig fornøyd med!

Er høy og veldig slank - så trenger litt fett på kroppen når ammingen begynner!

Å sove på nettene e ikke det letteste..

Må ofte opp på do + ligger veldig urolig.... Men men - det blir vel bare verre....;-)

Har ikke så mange tips å komme med her dessverre.

Håper av hele mitt hjerte at eg slipper keisersnitt!! Har vært gjennom en fødsel før - og har bare gode minner fra fødselen!

Har ikke kjøpt inn noe nytt til tvillingene mine - men har faktisk kjøpt litt brukt.. Har en bekjent som fikk tvillinger(to jenter) og hun ville selge meg alle klærene hun brukte til jente fra de var 0-7mnd. 2 store svarte sekker med masse klær!!!! Kjøpte de for 500kr.

Fikk og kjøpt 2 hardbager til vognen av henne. Så nå mangler eg bare selve vognen.

Jeg har og en gutt fra før av. Han blir 2år i oktober. Han forstår ingentig av hva som skjer! Har tror eg har en ball i magen!! hehe!

Ellers så tenker vi mye på ka navn jentene våre skal få.

Jeg har funnet to fine navn som jeg liker - så nå e det litt opp til samboeren ka han mene om navnene...

Imårå ska eg på sykehuset på kontroll.

Gleder meg veldig til det!!

Hei :)

Det er sant det at det er litt lite aktivitet her inne om dagen. Men er vel litt opp å ned kan jeg tenke meg. :) Skulle også ønske det ble litt mer livlig! Hadde vært kjempe morro, men det kommer seg nok :)

Jeg er i uke 37, nærmer meg uke 38 her.. Så går i grunn bare å venter på at ting snart skal skje. Selvom jeg ønsker de skal holde seg i magen lengst mulig! Men er jo godt jeg har klart å gå så lenge som jeg har gått nå :) Jeg venter toeggede tvillinger, altså gutt og jente :)

De første 4mnd mine var helt forferdelige, jeg kastet opp og var kvalm konstant, noe som heldigvis gikk over etter det. Men jeg la ikke noe på meg de første 20ukene ettersom kvalmen var ett lite problem der.

Hoftene begynte også å gjøre innmari vondt, og lå med verk og vrei meg hver eneste natt, men det ga seg faktisk for noen uker siden :) Helt utrolig! Tyngden begynte jeg å merke veldig tidlig i svangerskapet og det ga veldig nedpress, ,men prøvde ta det litt med ro, og det kunne jeg ettersom jeg ble sykemeldt i uke 23.

For å si det sånn, så er magen min gedigen akkurat nå, og jeg sliter voldsomt med nattesøvnen. Ingen stillinger er gode og magen er bare i veien, pluss at alt er tungt, og vanskelig å komme opp av sengen. Og det er jo litt kjedelig ettersom det blir 20toalettbesøk om nettene, pluss at halsbrann er helt forferdelig ( Det har jeg hatt gjennom hele svangerskapet ) . Så ligger med en stor ammepute mellom benene, for å holde hofta oppe :)

ikke mye som hjelper, men er ikke stort lenge igjen nå.

Ellers har jeg handlet en del til de to små, men ikke overhandlet, og ett par små ting, tar jeg bare etter de er inntredt verden :) Orker ikke stresse med alt på engang.

Ellers blir det vaginal fødsel for min del, så lenge det ikke skulle oppstå komplikasjoner. Jeg valgte dette ettersom da er det bare der og da jeg har vondt, og ikke etterpå. Med ks, så har du ikke vondt der og da men etterpå. Og pluss at jeg regner med det hadde blitt litt tøft med keisersnitt og to barn, vil jo helst holde meg så oppegående som mulig, Så håper at vaginalt er det som er det rette for meg. Men gruer meg noe veldig og er veldig redd. (førstegangsfødende) Så er vel 50/50 på hva jeg ville velge, men har jo lyst til¨å oppleve en vanlig fødsel, så satser på det :) Håper bare alt går greit :)

Men koselig og høre hvordan du / dere har det til nå :) Og hva dere også tenker :) Er jo ikke mange i nærområdet som venter tvillinger akkurat.

Men masse lykke til videre :)

hei!

jeg er i uke 37+6 og er rimelig klar for å bli kjent med mine to gutter i magen! Har ei jente på tre fra før som annonserer at mamma har to gutter i magen til alle som vil høre på... hun bryr seg ikke om hun har sagt det til samme person hundre ganger før.. litt morsomt! men jeg tror ikke hun helt vet hva hun går til, med tanke på å dele oppmerksomhet osv... men jeg vet heller ikke hva jeg går til bare at jeg gleder meg veldig! har vært sykemeldt siden uke 21-22 og har tatt det veldig med ro, det er kanskje grunnen til at de trives så veldig godt inni der... ikke vet jeg. Jeg har vært trøtt og sliten gjennom hele svangerskapet, gleder meg til å kjenne litt energi igjen. akkurat nå er det vanskeligste å bøye seg ned og plukke opp noe fra gulvet, det er nesten komisk... skulle hatt en sånn lang klype... ellers så er det dovne armer og dobesøk som preger natten...

jeg er enig i at det hadde vært koselig med litt mer liv her inne! jeg er med!!

Gøy når noen forteller om seg selv og lager litt mer liv her inne på forumet.. Vi er jo gjerne sykemeldte lenge (en halv evighet) og da er det jo ikke så mye å gjøre på etterhvert ;p

Selv er jeg i uke 29+1 i dag og tida går både fort og står stille.. Inni magen er det to gutter, mest sannsynlig toegga.. I første trimester var jeg utslitt og mye kvalm, og tok en priavt UL i uke 13 for å få en "oppkvikker".. Det kan man jo si at vi fikk ;p tanken på to var rimelig skummel.. Ble 50% sykemeldt i fire uker, og deretter 100% pga slitenhet og ryggplager.. Gleda meg så til å komme igang med andre trimester da alt skulle være rosenrødt, men har hatt en del smerter.. Nå i starten på tredje trim er formen mye bedre, selv om det er mye soving på dagen da nettene blir riemlig oppstykka.. Løper ikke mer enn en-to ganger på do, men våkner jo av alt og sliter me å finne sovestilling.. Hvis jeg har funnet en god sittestilling, har gjerne de to inni magen et ord med i laget og det må byttes igjen.. Ifølge andre har jeg ikke stor mage til å være tvillinggravid, så jeg er nok kanskje bare sutrete ;p

Ønsker å føde normalt, og nå har begge lagt seg i hodeleie.. Håper virkelig de ikke har plass til å snu seg mer for gjorde såå vondt da tv2 snudde seg fra sete til hode i uke 24-25 (har på følelsen det var på 17. mai for da var magen min helt rar form og jeg kunne nesten ikke gå).. Ellers så har de stor boltreplass og de er rimelig aktive.. Nå ser man det tydelig utenpå magen også, og folk får jo helt latterkrampe av at det stikker noe ut både her og der ;p

Har ikke kjøpt kjempemasse, men siden det er første barnebarn på begge sider er vi godt utstyrt =) Nå er det en del småting igjen, som kanskje ikke trengs å kjøpes før etter fødsel, og en tur til Tyskland for å hente vogna så er vi klare..

Kjempekoselig tråd dette=)

Hei dere, jeg er 31 + 1 og har vært sykemeldt i hele svangerskapet. Var veldig dårlig de 4 første mnd. om ikke lenger. Har slitt med kvalme nesten hele tiden. Nå er det bekkenløsningen som er værst. Har heldigvis noen krykker stående som hjelper meg.

Jeg venter en gutt og en jente, samt at jeg har en 6 åring fra før. Hun gleder seg veldig, men tror at tvillingene er klare for å leke med en gang de kommer ut.

Jeg har ikke handlet så mye nytt, litt blir det jo. Jeg har kjøpt endel brukt, samt fått klær fra venner som har hatt tvillinger. Skal roe meg litt med innkjøp denne gangen. Hadde så mye til storesøsteren når hun ble født.

Jeg har gått opp nesten 16 kg i vekt, noe som jeg ikke liker. Gikk bare opp 9 kg med storesøsteren.

Jeg ønsker å føde vaginalt, da du slipper smertene og komplikasjonene som kan oppstå i ettertid med KS. Men jeg må si at jeg har begynt å grue meg. Hadde en fin fødsel forrige gang, men dette her blir jo annerledes, dessuten glemmer man fort hvor smertefullt riene kunne være. Men heldigvis så kommer det veldig mye godt utav det.

Navn er vanskelig! Sliter noe utrolig med å finne guttenavn. Har ikke lyst å ha et populært navn, men heller ikke et gammeldags navn. Helst et internasjonalt navn, som samtidig er litt kult og enkelt! Tror jenten skal hete Ella.

Kjenner mye nedtrykk og har begynt å få endel kynnere. Håper likevel at det er lenge til fødsel. Vil helst at vekten skal være over 2800 på dem begge.....

Lykke til dere andre!

Annonse

Så gøy at det var flere som hang seg på her. Virker som vi opplever svangerskapet ganske likt egentlig:) Kanskje vi burde prøve å holde tråden og oppdatere hverandre underveis. Hadde vært koselig:)

Har ikke skjedd så mye her i det siste. Skal på kontroll på sykehuset i morgen, men denne gangen er det bare prat med jordmor. Neste gang er det UL igjen. Holdt på å svime av sist gang. Trodde jeg tålte å ligge rett på ryggen, men den gang ei:) Ellers er jeg jo spent på hvordan jentene ligger. Sist gang lå nummer en med hodet ned og nummer to med rompa ned. Håper det fortsatt er sånn. Vil jo helst føde selv om min mann kunne tenke seg keisersnitt. Wonder why!!:) De der gutta altså. De slipper billig unna he he.

Ellers har jeg kjøpt en moseskurv og stativ. Skal få låne en av ei venninne i tillegg. Virker litt praktiske med tanke på at jeg kan frakte de rundt i huset. Bare synd at de vokser ut av de etter ca fire mnd. Ja ja!! Har også kjøpt vogn på ebay. Kjøpte OTH og sparte halve prisen av hva vi måtte betalt i Norge:) Deilig!!!

Håper flere vil dele mer med meg. Mange klemmer:)

Hei igjen! Skal på siste kontroll (ULpå sykehuset) i dag før fødsel/ evt igangsettelse på torsdag... er alltid så nervøs før disse kontrollene. guttene har hatt det aldeles strålende inni magen på alle kontrollene før, men jeg er like nervøs for at noe skal være galt hver gang. tv1 har vært grei og hatt hode ned lenge og tv 2 har vekslet på å ligge i tverr og i sete.. håper det er stillingen i dag også... tror nok jeg kommer til å gå til jeg blir igangsatt... noen som har eller hørt erfaringer fra å bli i gangsatt... jeg er litt spent! ha en fin dag!!

Spennende nå rett før fødsel live79.. Hvor lenge har tv2 flyttet rundt på seg inni der?

Siste UL var i uke 27 og da hadde tv2 snudd seg fra sete til hodeleie, så nå lå begge med hodet ned.. Jordmora fortalte da at hun trodde at han ikke kunne snu seg mer pga plassmangel og at det var mest sannsynlig at jeg kunne føde slik.. Jeg må jo si at de er rimrlig aktive der inne, men magen min er jo ikke kjempestor og jeg er jo førstegangs.. De har visst godt med fostervæske forteller de meg, betyr ikke det da at de har god plass? Må si jeg kan bli mer forvirra etter jordmorprater av og til ;p så må jeg vente litt og så får jeg spurt neste gang.. Skal til jordmor (vanlig) på tirsdag.. Og i begynnelsen av juli skal jeg inn til fødelegen på sykehuset, hva kan jeg forvente da? Er i uke 32..

Lykke til live79, blir spennende å høre hvordan det går =)

Hei , koslig det var en link med hvordan det går med oss, har lurt på det samme egentlig.Hvordan andre har det nå, jeg er i uke 34+ nå , og slit mest med nattesøvnen, do +do + do flying og ingen liggestilling er god. Kjenner vondt i hoftene/bekkenet på natta og har prøvd puter o.l men hjelper lite. Er spent på når de vil ut , venter toeggede tvillinger ,gutt og jente. Men på ul er alt sååå bra , vokser fint og jeg har så og si ingen plager. Blodtrykk er bra - urin er bra - vekst er bra , alt er bra med begge babyene, en er i hodeleie og en i seteleie nå , men de hadde enda godt med fostervann og plass der inne så alt kan skje. Går for vaginal fødsel hittil. Vanligst var at vi fikk barna i ca uke 37 har jeg blitt fortalt , så da har jeg ikke lenge igjen håper jeg...gulp...halsbrann er også en ting jeg kjente igjen her...he he. Gleder meg til å se gullene mine. Har ei datter på snart 4 år som også gleder seg og forteller ALLE om babyene våres og regner med lekekamerater fra dag en...så det her kan bli utfordrende...he he.

hei !

nå har tv2 ligget i noenlunde samme stilling i de tre siste ukene... så nå tror jeg det blir sånn. har blitt fortalt at det er egentlig det samme hvordan tv2 ligger... det viktigste er at tv1 ligger i hodeleie...

når jeg var hos fødelege på sykehuset var det det vanlige urin og blodtrykk, pluss ul og ctg (sånn belte på magen).... og på ul så regne de ut kor store de er... alltid kjekt, blir litt mer konkret da...

Hei ;)

Jeg er nå i uke 32+2 med toeggede tvillinger (jente-gutt). Jeg var plaget med kvalme og brekninger de 3-4 første mnd, men har vært i stort sett grei form siden. Nå begynner alt å bli veldig tungt og jeg er mye plaget med halsbrann og dogåing! Er igrunn nødt på do stort sett hele døgnet :P Synes det er vanskelig å finne en god sovestilling om natta og bruker laaang tid på å snu meg og komme meg opp av senga.

Jeg har hatt en veldig ustabil livmorhals som har minket mye i lengde og har derfor fått beskjed om å ta det med ro og at barna sannsynligvis kommer til å komme før tiden. Mine forrige tvillinger ble født i uke 32+3 (i morgen faktisk) så jeg har en veldig spennende og uforutsigbar tid i møte. Får håååpe de klarer å holde seg i magen noen uker til ;)

Er veldig spent på fødselen! Det har seg nemlig sånn at tv1 ligger i seteleie og har gjort det stort sett hele svangerskapet og tv2 ligger i skrå tverrleie. De sier det er lite sjans for at tv1 kommer til å flytte på seg. Dette vil si at jeg enten må gjennomgå en setefødsel eller KS..evt setefødsel og risikere haste KS i tillegg :S Har et sterkt ønske om å få føde vaginalt ettersom dette gir minst plager i ettertid, trenger å være oppegående med to små og to treåringer i hus :P Meeen så har jeg hørt mye forskjellig om setefødsler også da...er litt skeptisk selv om jordmor sier det ikke behøver å være noe verre enn fødsel i hodeleie..

Vi har ihvertfall en spennende tid i møte og jeg ønsker alle her inne lykke til med fødsel og tiden etterpå! ;)

• 2 uker senere...

Hei på dere!

Da har jeg født mine fantastiske tvillinggutter. torsdag 24.juni kom de med seks min mellomrom. fødselen gikk veldig fint, og var en flott opplevelse nå i ettertid... alltid litt voldsomt når det står på...

Magnus var 2710 gram og 47 cm lang og Aksel 2810 gram og 50 cm lang. Nå har vi vært hjemme et par dager og finner oss til rette med to nye barn i huset. Det er travelt og altoppslukende men veldig kjekt! lykke til videre dere som går og venter! mye å glede dere til!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...