Gå til innhold

Hva kalles denne tiden vi lever i nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener, vi har opplysningstiden, den industrielle revolusjon, the jazz age, den kalde krigen - masse sånne navn som identifiserer en tid. Hva med denne vi lever i?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nåtiden?

Et evt annet navn vil vi nok ikke bli tillagt på lenge enda:)

Skrevet

Det er jo brukt uttrykk som oljealderen, teknologialderen, den moderne tid osv, men hva som virkelig karakteriserte en tid vil man jo aldri se før i ettertid.

Gjest sug lut
Skrevet

The era of static and contraband.

Skrevet

Er det ikke post-post-modernisme?

Først kom modernisme, så post-modernisme, og så slenger man bare på en "post" til på det som kommer etterpå.

Har også hørt om Generasjon X, Y og Z...

Skrevet

Millennium generasjonen?

Skrevet

Jeg tror vi fremdeles befinner oss i postmodernismen, dekonstruksjon, kritisisme, mangel på tiltro til fremtiden, narcisistisk kultur, svekkelse av farsautoriteter osv osv.

Skrevet

Migrasjon og globalisering er nok begreper som vil brukes på lang sikt også.

Normløshet, avkristning, data-alder og luksuriøs livsstil passer også.

Skrevet

Det postindustrielle samfunn (som om industrien er borte; den har bare flyttet på seg).

Skrevet

Et begrep som brukes innen postmodernismen er eklektisme; det er når mange stilarter, kilder og forbilder (m.m) blandes sammen. For eksempel innen musikk og klesstil. Samfunnet vårt er eklektisk. For mange er den personlige troen også eklektisk. Vi plukker det vi liker og lar resten være. Det er jo også en form for dekonstruksjon.

Skrevet

De sier det er sommer. Men detnekter jeg og kalle denne tiden:oD

Det er så vidt 10 grader, blåser friskt fra nord og renget kommer ned i en konsistens som liger mellom is og slush....Slik har det vært siden sommeren i fjor passerte kaldere og våtere enn på lenge..En høst kom med nedbørsrekord på nedbørsrekord og temperaturer mer lik en vestlandsvinter....SÅ kom vinteren, men kuldegrader fra medio desember til ut april, hvorav 2 mndre med temperaturer under 20 kuldegrader... Og nå altså, en vår uten sidestykke siden 1920 åra, og en start på sommeren kun en isbjørn kan misunne oss....

SÅ jammen om jeg vet...

Om noen år vil vi kanskje kalle det for "den lille istid"??? Numer 2,3 eller 4..FOr det har vært MINST en av de før....

Skrevet

Åh, jeg trodde det var pollensesong jeg :-P bare for å være så snever at jeg ikke ser lengre en til nesa :-D, som klør og renner for tiden....

Skrevet

Haha, pollensesongen ja :)

Vet ikke med dere, men jeg lever i nuet ;)

Skrevet

Heldiggriser,- har dere hatt så bra vær at pollen har begynt og komme dere da..Sukk..MISUNNELIG!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...