♡Mamman&Rockebolla♡ Skrevet 15. juni 2010 #1 Skrevet 15. juni 2010 Kålmarken er drøye 5 mnd, og får 2 grøtmåltider og 3 melkeflasker om dagen. Nå tenkte vi å begynne med litt middag, og lurer litt på hvordan jeg skal gjøre dette. Jeg tenkte å lage middagen selv, og først begynne med ulike grønnsaksmoser, der jeg bruker litt av melkeporsjonen hans til å spe ut. Dagsrytmen ser slik ut: frokost: ca 200 ml melk Lunsj: grøt Middag:ca 200 ml melk Kvelds: grøt Legging: ca 200 ml melk Spørsmålet er da: hvilket av måltidene bytter jeg ut. Tenkte å gi han mosen ved middagstider, men skal jeg bytte den ut med 1 melke måltid eller ett grøtmåltid? Ser dette greit ut? Eller dere noen andre tips??
Kulepennen Skrevet 17. juni 2010 #2 Skrevet 17. juni 2010 Helsesøster sa til meg at vi skulle kutte melken ned til 2 flasker til dagen. Dette syns jeg var litt lite, og har får fremdeles 3-4 flasker (200ml) (7,5mnd). Men jeg ville kansje ha kuttet ut flasken etter middag. Vi gir middagsglass og vann til middag (fruktbiter til dessert). Dette funker fint for oss. Av og til får han en flaske viss han skal ha en ettermiddagshvil (han sovner så godt av den varme melken og kosen:)). Prøv deg fram så finner dere nok ut hva som funker best for dere Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå