Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #1 Skrevet 15. juni 2010 jeg syns det e horribelt at vi ska ha en ytterdør inn til leiligheten våres med lås som en innedør, der andre bare kan stikke inn ett skrujern og gå rett inn til oss når som helst på døgnet. merker jeg blir forbanna når han ikke tar oss seriøst nok når vi sier vi skal ha ny lås. sier han ska ordne det hver dag, men skjer det? NEI!!!! hadde dere klart å hatt en slik lås i ytterdøren deres?
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 en del skrivefeil i overskriften der såg eg
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #3 Skrevet 15. juni 2010 Hæ, har dere en sånn enkel dør med bare et hull rett gjennom låsen som ytterdør? Med en sånn enkel nøkkel og man kan egentlig bruke hva som helst for å låse opp? Høres jo kjempemerkelig ut.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #4 Skrevet 15. juni 2010 Er ytterdøren utvendig, eller går dere først inn i felles gang, og så videre inn i deres leilighet? Hvis døren er utvendig så trenger dere jo en ordentlig isolert og innbruddssikker dør. Da bør vel huseier skifte hele døra. Hvis det er innendørs så holder det kanskje å skifte låsen? Men det bør han jo uansett gjøre. Men for å føle deg trygg ville jeg satt på ei sikkerhetslenke eller lignende på døra, så den ikke kan åpnes mens dere sover, selv om noen klarer å dirke opp låsen...
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #5 Skrevet 15. juni 2010 jepp kun jeg som syns det er merkelig her, så må derfor spørre dere damer her inne
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #6 Skrevet 15. juni 2010 vi bor i en tomannsbolig, så det er en ytterdør til inn i en felles gang. men alikevel, SKAL jo være en vanlig ytterdør lås i våres dør uansett. syns det e rimelig ekkelt spesielt om natten. har jo to små barn og huff.....eg skal ha ny lås i dag!!!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #7 Skrevet 15. juni 2010 Kjøp sikkerhetslås, en sånn ekstralås til å ha i låsen.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #8 Skrevet 15. juni 2010 Hvis den felles ytterdøren er låst så er det jo bare nabofamilien som har tilgang på deres dør, det er ikke like ille som om den døra vendte rett ut på gata... Men jeg skjønner deg godt jeg, si ifra på en ordentlig måte til huseier at den slik lås ikke er holdbart eller sikkert. At han kan ordne ordentlig sylinder og nøkler i døra i løpet av dagen, eller be ham betale for en låsesmed hvis han ikke kan ordne det selv.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #9 Skrevet 15. juni 2010 det hjelper ikke at vi har en ytterdør som går i en felles gang , når det er kun vi som klarer å holde den låst. i går låste jeg den 5 ganger på 3 timer.....det e håpløst
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #10 Skrevet 15. juni 2010 5 ganger på 3 timer? Mener du virkelig at utgangsdøra skal være låst hele døgnet? Hvor er det du bor hen da, farlig strøk? Jeg låser døra når jeg legger meg om kvelden jeg, resten av dagen er den da åpen. Men jeg har en 9 åring, en 6 åring og en 3 åring som løper litt ut og inn da, kan ikke drive å låse døra bak dem. Hadde jeg hatt en leieboer som drev å låste meg ute bare jeg skulle til postkassa eller låst ungene mine ute når jeg var inne på kjøkkenet hadde jeg blitt så lei at jeg hadde kjøpt de største sikkerhetslåsene som var å oppdrive og satt på døra til utleieleiligheten med en eneste gang, hehe
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #11 Skrevet 15. juni 2010 Hall?? NEI, det er ikke holdbart! Hvem som helst kan putte en nøkkel i døren og låse opp!!! det er jo universalnøkler det, disse til innerdørene, er det ikke det da?
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #12 Skrevet 15. juni 2010 Det er jo ikke verre enn at du gir beskjed om at hvis ikke låsen er byttet innen feks i morgen, så gjør du det selv og trekker fra det du betaler for det på neste husleie.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #13 Skrevet 15. juni 2010 Tror ganske sikkert det finnes lov på at ytterdører (dører til boenheter, avdelinger o.l.) skal være brannsikre og lufttette. Sjekk med branntilsynet.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #14 Skrevet 15. juni 2010 vi bor i byen, og dette var seint i går kveld....da liker jeg faktisk å ha døren låst. særlig når min mann ikke er hjemme. kanskje du skjønner det litt bedre da.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #15 Skrevet 15. juni 2010 Hvis dette ikke er det faktisk ytterdøren til boligen, så er det ikke pålagt at han setter inn ordentlig ytterdør inne hos dere. Men dere kan kreve at det er ordentlig låsekasse på døren.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #16 Skrevet 15. juni 2010 jeg har sagt at den skal byttes i dag, så skjer dte ikke, så gjør vi nok det ja. han sier det koster 1500 kr. for en ny låskasse, han har gjort det på døren nede i den andre leiligheten, men vanskelig å gjøre det på våres ser det ut som..... kjenner eg blir oppgitt og sint over at han ikke forstår at vi må ha en annen lås fort.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #17 Skrevet 15. juni 2010 det var en dør fra 50 tallet i våres leilighet, som ikke va godkjent lenger, så vi krevde ikke ny dør, men måtte ha ny. men låskassen e til innedør siden dette er en lydtett innedør. så vi må ha ny låskasse.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #18 Skrevet 15. juni 2010 Det er ikke lov! Det skal være en branndør (yttedør) Dessuten gjelder ikke forsikringen deres med slik dør.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #19 Skrevet 15. juni 2010 Dere må jo også har forskriftsmessig dør for at forsikringen skal gjelde!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2010 #20 Skrevet 15. juni 2010 En ytterdør skal oppfylle mange krav, blant annet brannavskillende funkjson, isolering mot støy utenfra, innbruddssikkerhet osv... Tror neppe at eieren bare kan putte inn en vanlig innedør når det er snakk om ytterdør til leiligheten deres..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå