Gå til innhold

Plages med en liktorn, noen som har gode råd og komme med??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos fotterapeut i forrige uke, skulle komme tilbake om 14 dager så neste time er om 1 ukes tid, men synes denne liktorna gjør så innmari vondt og ikke mente fotterapeuten at jeg behøvde og ha på noen trykkavlastende liktornplaster, men er det noe annet jeg kan finne på?

Skrevet

Ville kjøpt og had på liktornplaster alikevel jeg.

Skrevet

Jeg har hatt to virkelig vonde liktorner de siste 4 årene, og etter å ha prøvd "alt", fungerte dette:

Kjøp tea tree oil på apoteket. (Det er restriksjoner på salg, så det står ikke ute i butikken, men du får hvis du spør etter det, trenger ikke resept.)

Klipp en liten bit av en bomullspad, akkurat like stor som liktornen, legg den på, og dynk den i tea tree olje.

Ha klar en litt større bit plastfolie (vanlig glad-pack fra kjøkkenskuffen), og sykehustape (sånn vanlig hvit plaster-tape).

Det er viktig at plasten dekker hele området godt, så liktornen med bomull / olje blir mest mulig luft-tett, så tape det godt fast.

Etter 3-4 dager tar du det av, skraper bort død hud, så du kommer ned til "frisk" liktorn, og fortsetter behandlingen. Tok ganske nøyaktig en uke før begge mine liktorner bare løsnet og ble borte med denne behandlingen:)

Lykke til...

Skrevet

Har forresten brukt akkurat samme metode på ei vorte på samboers hånd. Den var også borte etter to behandlinger, ca en uke:)

Skrevet

Det jeg gjorde da datteren min fikk en liktorn var å klippe bort huden på toppen og rundt og så "vippe/dra" ut selve liktornen. Gjorde dette noen ganger og så forsvant den helt og kom ikke tilbake mer.

Skrevet

Jeg hadde en svær på lilletåa, gikk til en kirurg å fikk skjært bort alt og den har aldri komt tilbake :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...