Gjest eelis+kian Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Jeg holder på med nattavvenning volum 2, og det går ikke like greit som sist gang, gitt! Nå har han endelig sovnet etter å ha holdt det gående i en time, og magefølelsen min sier meg at han kommer til å våkne minst to ganger til før klokka slår 07.00. Dessuten tror jeg at jeg må ta en tørn i morgen også. Så enkelt det hadde vært å lempe denne oppgaven over på en mann :-)))
samuraibeibi Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 Etter å ha blitt mor bøyer jeg meg pladask i støvet for alenemødre - respekt!
Gjest Kira06 Skrevet 15. juni 2010 #3 Skrevet 15. juni 2010 Så flink du er!!!! Stå på videre med den gode jobben du gjør! Jeg må også si som hun ovenfor; bøyer meg i støvet for deg. Alenemødre gjør en FANTASTISK jobb:) (Når det er sagt kan du gjerne låne mannen min en ukes tid. Positive egenskaper; pappapermisjon. Negative egenskaper; snorking, massevis av møkkete klær overalt og sulting foran brødboksen... haha!) Lykke til med de neste nettene, og husk det er lov å gå ut på trappen for å skrike høyt hvis du må få ut litt frustrasjon:)
Gjest eelis+kian Skrevet 15. juni 2010 #4 Skrevet 15. juni 2010 Takk takk! Alle mødre er fantastiske, alene eller ei :-) Nå er jeg litt usikker på hvordan det egentlig gikk i natt - jeg våknet klokka 8, og da lå han i senga mi. Hmmm, hvordan har du havnet her??? tenkte jeg. Jeg hadde kledd av meg amme-bhen også, så jeg har virkelig hatt et prosjekt på gang i natt altså. Tror jeg skal sove på sofaen heretter, hehe...
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 15. juni 2010 #5 Skrevet 15. juni 2010 Etter å ha vært alene hjemme med 4 åring og baby i noen dager så er jeg rimelig glad for at jeg ikke er alenemor ja. Skjønner ikke åssen dere klarer det og får hverdagen til å gå opp Fy for et mas og styr sier jeg Så ja, all ære te dere! Dere er flinke! Lykke til med nattavvenninga eelis, håper det ordner seg raskt
Gjest eelis+kian Skrevet 15. juni 2010 #6 Skrevet 15. juni 2010 Thankyou! Nå har han enda ikke våknet etter at han sovna klokka 8, kanskje jeg kan håpe på at han er ferdig avvent :-) *krysse fingrene*
Gjest eelis+kian Skrevet 16. juni 2010 #7 Skrevet 16. juni 2010 Nå er det like før jeg hiver hele ungen på sjøen altså. HVORFOR kunne han ikke latt være å få tenner så jeg slapp å nattavvenne igjen!!!! %#>/¤/ Halvannen time med VRÆÆÆÆL gjør meg gal!
Gjest Kira06 Skrevet 17. juni 2010 #8 Skrevet 17. juni 2010 Huff, føler virkelig med deg!!!!! God klem fra meg
Ccathrine Skrevet 17. juni 2010 #9 Skrevet 17. juni 2010 Off og off, ja det er slitsomt uten disse menna, heldigvis er bare min langtransport sjåfør så han er jo hjemme en gang i blandt. Stå på dette klarer du. Du har ikke noen besteforeldre du kan plassere ungen hos. Eller hva med en liten flasketår på natten??
Gjest eelis+kian Skrevet 17. juni 2010 #10 Skrevet 17. juni 2010 Ingen mat på natten, nå er det kontant stopp! Hehe. Han spiser så mye på dagen at nattmat er helt unødvendig :-) Besteforeldrene er karrieremennesker med en meget hektisk hverdag og krevende jobber, så det er uaktuelt å plassere han der, selv om jeg har veldig lyst! Jeg prøvde å be så pent på mine knær, men mamma sa jeg var en pyse, jeg måtte nok gjøre det selv. Men tenk så enkelt det hadde vært da! "Her er ungen, vi snakkes igjen når han ikke lenger våkner på natten!" :-D Hihi. Nei, men nååå må det vel være over! Etter tre netter syns jeg faktisk at han kan være ferdig!
endelig mamma:) Skrevet 17. juni 2010 #11 Skrevet 17. juni 2010 Lykke til! Her tok det tre netter, så var det over. Fikk hjelp av en venninne den første natten, hjalp veldig. Håper det ordner seg for dere:)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 17. juni 2010 #12 Skrevet 17. juni 2010 Du er virkelig god!! Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort om jeg ikke fikk litt avlastning fra mannen, men man klarer vel det man må. Det er ÉN ulempe med å ha mann: Jeg prøvde å nattavenne jenta vår. Mannen klarte ikke å høre på gråt, så han plukket henne opp rett foran trynet mitt. Det var fælt å høre på hylskriking, men jeg følte meg skikkelig sterk og var veldig klar for dette.... hver gang jeg har lagt jenta ned og hun hylskriker... ja så kommer far i huset og skal trøste henne. Han mener at hun MÅ ha vondt noesteds. Merkelig hvor smilende, blid og leken hun blir så fort han løfter henne opp da... Ikke alltid en fordel å være to, når man ikke har samme mål og metode, hehe:) Men i stunder hvor jeg er så trøtt og lei at jeg såvidt orker å løfte en finger, da er det klart det er godt å være en ekstra voksenperson i hus. Klem til deg!
Thale'min_Og_Meg Skrevet 17. juni 2010 #13 Skrevet 17. juni 2010 Skjønner så alt for godt hva du mener.. Men det får bare blitt bedre! hatt det samme her jeg også nå, og nå tror jeg alle tennene kommer samtidig hihi Diaree, sår stump, våkner og har vondt om natten, tenner er ikke lett! Bare en natt med søvn hadde vært som en spa helg Har du ingen som kan hjelpe deg litt da, oss alene mødre må jo og ha litt mamma tid (om det så er på dagtid ) Stor trøste klem!!
Gjest eelis+kian Skrevet 17. juni 2010 #14 Skrevet 17. juni 2010 vestlandsfanden: Haha, jeg syns jeg ser dere! Det er nok ikke alltid lett å være to heller nei, på mange måter er jeg glad for at jeg er alene. Men søte er de nå, disse mannfolkene. Du får sende han på guttetur en helg og fikse biffen på egen hånd, hihi. Thale sin mamma: HELT ENIG! Bare eeeeen liten natt sammenhengende hadde gjort underverker! Kanskje Rema-posene under øynene hadde forsvunnet da også? Hmm, er jo lov å håpe :-P Pappamannen her er flink til å trø til når det trengs, han har samvær en dag i uka og er veldig engasjert ellers og. Men samspillet mellom pappa og baby er ikke særlig godt, så det blir til at jeg får bare et par timer for meg selv, hehe. Rekker jo bare såvidt å komme meg ut døren før de er på vei tilbake igjen. Hvordan er det hos deg? Men gledelige nyheter kom min vei, nå har jeg funnet en feiende flott leilighet med TO SOVEROM! O lykke! Nå kan jeg bare koble ut babycalleren og sette i øreplugger, så kan jeg sove heeeele natten :-))) Hehe, neida. Men jeg tror det bedrer seg når vi ikke forstyrrer hverandre i søvnen lenger ;-)
Gjest Kira06 Skrevet 17. juni 2010 #15 Skrevet 17. juni 2010 Gratulerer så mye med leilighet!!!! Det kommer nok til å bli super deilig for begge to. Merket her at både vi og vesla sover bedre når vi flyttet henne på eget rom, pga snorking og sovelyder:) Når det kommer til skriking, så har vi nå de siste ukene gått drastisk til verks. Jenta vår er 9 mnd i morgen, og nå orket vi ikke mer mas på kvelden og natten. Så etter at vi har lagt henne for kvelden, så får hun ikke mer oppmerksomhet. Dvs at hvis hun våkner i løpet av kvelden eller natten, så går vi ikke inn til henne - uansett hvor lenge hun gråter (med mindre hun er syk eller tenner på gang selvsagt!). Det høres sikkert forferdelig slemt ut, men det er det eneste som funker. Og tro det eller ei, nå sovner hun rundt 1900-1930 og sover til omkring kl 0700. Kan faktisk ikke huske sist hun var våken på natten. Selvfølgelig roper hver celle i kroppen min at jeg skal gå inn til henne, men har klart å være konsekvent. Og det var tydeligvis det som skulle til her i gården. MEN vil ikke anbefale metoden til noen jeg ikke kjenner, fordi alle barn er jo forskjellige. Så tror man må gjøre det man føler er riktig for seg selv. Lykke til i natt, og hvis du hadde bodd i nærheten av Drammen skulle jeg mer enn gjerne gitt deg litt avlastning:)
Gjest eelis+kian Skrevet 17. juni 2010 #16 Skrevet 17. juni 2010 Å huff, jeg får helt vondt av å lese det du skriver. Men som du sier, alle barn er forskjellige. Søstera mi hadde god effekt av samme metoden, men jeg klarer ikke. Ikke er det noe godt for lillegutt heller, han roer seg best med en hånd på magen. Han våknet nå for en stund siden, men sa bare "ÆH!" før han la seg til å sove igjen. Jeg rakk ikke å gå inn på soverommet engang, hehe. Jeg har en liten feeling på at vi er i mål nå, men får se hvordan det går i natt :-) Jeg må si at det er godt å komme inn her og klage sin nød! Dere er nå snille og gode, det skal dere ha :-) Jeg tror jeg hadde endt opp med et aldri så lite mentalt sammenbrudd hvis jeg ikke kunne klage på dib :-P
Gjest eelis+kian Skrevet 18. juni 2010 #17 Skrevet 18. juni 2010 Feelingen min var helt på bærtur, nå har han hylt i tre timer :-(
Thale'min_Og_Meg Skrevet 18. juni 2010 #18 Skrevet 18. juni 2010 Hihi så deilig med ny leilighet!! Gratulerer!! Det blir kjempe deilig Her bor pappan på andre siden av landet.. Men er bedre alene enn med oss to sammen uansett..Så vi klarer oss ganske bra vi. Han er her sånn innimellom når det passer, og da må jeg være der hele tiden siden de ikke kjenner hverandre.. Så er litt vanskelig. Men jeg har masse familie da som stiller opp for meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå