Grevinnen Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 HA MED EN BAG TIL SELVE FØDSELEN. LA DEN ANDRE BAGEN TIL SELVE OPPHOLDET LIGGE I BILEN, DENNE KAN MANNEN HENTE ETTER BEBISEN ER KOMMET OG DERE ER FLYTTET TIL BARSEL ELLER PASIENTHOTELL: FØDEBAGEN: 1. HELSEKORTET!!!!!!!! 2. Matpakke til mor og far! (kjøp noe salte kjeks og brus - sukkerholdig). Ha klart i kjøleskapet når det nærmer seg. 3. Fotoapparat 4. Videokamera 5. Lader til disse to 6. Mobillader 7. Blader (om det skulle ta lang tid og riene kommer sjelden) 8. Radio 9. Kontanter - til korttidsparkering/sjokolade og brus automat/ kaffe osv) - står gjerne på gangen på sykehuset 10. Nattkjole. Om du ikke ønsker å føde i sykehusklær. 11. Sokker!! (du fryser på bena) 12. Mannen må ha badebukse om dere skal føde i vann f eks.... ? 13. Lypsyl, nesespray og paracet. 14. Et par ekstra sokker, ekstra t- skjorte, joggebukse og sko som du kan trå inn i (slippers/ crocks) etter du har dusjet og stelt deg etterpå. 15. Brillene dine 16. Mobil og lommebok 17. Toalettmappen (hvis du vil ordne deg etter fødsel før du flytter over til barsel/hotell). BAGEN TIL OPPHOLDET SOM LIGGER I BILEN: 1.Ett par håndklær (vi får på hotellet men bare to hver og bebisen tisset på dem rett som det var under stellet - mas å spørre etter nye hele tiden....) 2. Pose til skittentøy 3. Et lite ullteppe til babyen 4. klær til babyen 5. Bleier! 6. stelleprodukter til baby - rumpekrem (tror ikke vi brkte noe særlig på sykehuset av dette altså). ta med noe å rense navlestrengen med om det trengs. klorhexidin 7. smokk. Anbefales ikke før amming er på plass men den tar ikke mye plass og den kan være livreddende. 8. morgenkåpe 9. MANGE svæææære truser. Gjerne str XL. Du må nemlig ha gedigen bleie på deg etter fødsel. Kjøp billige på lidex feks. Får nettingtruse på sykehuset. 10.joggedresser til deg, gjerne ett par. Blir fort skittne pga melken. 11. varme sokker - tjukke. Du fryser veldig etter fødsel. 12. ammebh 13. ammeinnlegg. 14 brystvortekrem. Lana eller purelan. 15. LActasyd underlivssåpe!!!! sånn pumpeskum. Livreddende!!!! 16. Libresse nattbind - lilla pakke. Eneste om hjelper. De største som er. 17.Toalettsaker 18. Ørepropper 19. Blader/babybok og penn 20. Bilstolen må stå klar i bilen:) 21. Og ikke glem følgende: Mannen må også ha sin bag pakket klart om han ikke vil bruke den første tiden av bebisens liv på å reise hjem og hente sine klær, undertøy, sokker, tannbørste osv.... Ha også dette i bagen for menn klarer ikke å pakke selv når du står med rier og er fødende i gangen. HÅPER DU FÅR NYTTE AV NOE HER DA:) TILPASS LISTEN TIL DET SOM PASSER DEG:)
Nicoline3 Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 Dytter denne så den ikke blir borte, skal begynne å pakke baggen i dag... 41 dager til termin!!
hufsetufsa Skrevet 22. juni 2010 #9 Skrevet 22. juni 2010 takk for at det finnes folk som dere og legger ut sånn her info, har prøvd å spørre jordmor, men får til svar at det er opp til hver enkelt hva man ønsker å ha med.... og det blir man jo ikke klok av som 1.gangsgravid.
Mamman til 2 Skrevet 27. juni 2010 #13 Skrevet 27. juni 2010 Herregud dere trenger ikke alt dette!! To bagger? Kjære vene vi er der i ca tre dager that's it, truser, paracet bleier får man jo på sykehuset og forresten så tror jeg paracet duger lite som smertestillende under en fødsel gitt
Sierra Skrevet 27. juni 2010 #14 Skrevet 27. juni 2010 Haha, skal mannen oppi badekaret også da? Fin tråd altså ! Men den var litt komisk, mannen trenger vel ikke badebukse?
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 27. juni 2010 #15 Skrevet 27. juni 2010 paracet er greit til etter-riene, og om man har litt smerter i evt sting. men jo, man får det på sykehuset... man ender som regel opp med å ta med seg halvparten av tingene ubrukt hjem igjen, det er ikke så mye man trenger til et par dager nei. men, det får hver og en finne ut av selv, - hva man vil ha med altså
Dragen... Skrevet 27. juni 2010 #16 Skrevet 27. juni 2010 Hvis man føder i stort føde-kar kan mannen sitte oppi, og da er greit å ikke sitte i boxeren lissom.....
b77h Skrevet 27. juni 2010 #17 Skrevet 27. juni 2010 hehe, badebukse til mannen ja...her i gården så skal jeg love at jeg ALDRI hadde sluppet mannen oppi karet - det var så vidt han fikk lov til å se på meg der jeg satt og konsentrerte meg om riene! Og skulle han nå kommet oppi så er jo underbuksa helt ok... Jeg vil si: lurt å pakke i to bagger, sånn at man ikke drar så mye m seg på selve føden. Men radio og blader, hehe? vel, var nok det siste jeg tenkte på der...og blader kan en jo få kjøpt i en kiosk om man skulle savne det. Det jeg fikk glede av og som jeg ikke helt regnet m var faktisk druesukker og energidrikk - fordi tanken på mat var helt utelukket. Hva man trenger etter fødsel kommer jo helt an på formen da. Selv havnet jeg på barsel i en uke, og det gikk 3 dager før jeg fikk tatt første dusjen. Og sminket meg gjorde jeg 5 dagen...Er så mange ting man er opptatt av til vanlig som blir helt uvesentlige etter en fødsel. Og nettingtrusene er supre, hehe! Jammen gla jeg kunne hive de og ikke skulle hjem m en kjempe klesvask etterpå...Det er ikke akkurat ett truseskift til dagen etter en fødsel. Og ang bind så vil jeg anbefale Tena Lady sine store bind (etter sykehuset, for der får man jo) - de er supermyke, store og binder lukt. Hadde med meg libresse night, sånne tynne, harde. Det ler jeg bar av nå - de ble aldri brukt. Purelan er fantastisk, ja, også til leppene! Og lurt å ha m en god leppepomade til fødselen. Nattkjole? Det var nok det siste jeg tenkte på under riene, altså hva jeg hadde på meg. Veldig greit m en sykehusskjorte som er myk og god - og som går på vask der etter fødselen...
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 1. juli 2010 #21 Skrevet 1. juli 2010 Jaiks..mye unødvendig der.. selv prioriterte jeg,filmkamera,fotoapperat,ladere,mobiler, rent skiftetøy, ammetopper,ammebh,ammeinnlegg, mp3 med mye god musikk (både rolig og rock til fødselen) tok med meg bærbar pc også
lillegull2010 Skrevet 1. juli 2010 #22 Skrevet 1. juli 2010 Bleier bind, tepper og klær til babyen får du på de fleste sykehus når du er på barsel. Rent sengetøy og div til babyen får du oxo. Er det krise, og du føler du trenger smokk, får du det oxo på føden. Alt til babyen er der. Men kunne anbefalt en hårføner, hvis en evnt må sy etter fødsel. Håndkler er litt i det røffeste laget der nedentil den første uken.
Voyeur Skrevet 1. juli 2010 #23 Skrevet 1. juli 2010 Utrolig mye unødvendig ja. Du trenger ikke alt det som står der. Dropp blader. Hvis det er langt mellom riene, ta deg en BLUND sammens med mannen i sengen. Eventuelt kan han gå i kiosken å kjøpe noe. Som noen her over sider: Nettingtrusene er supre i begynnelsen, og de går rett i søpla. Ekkelt å måtte vaske blodtruser som har ligget i en pose noen dager når en kommer hjem. Bind, smertestillende bleier og sånt får du på sykehuset. Dessuten, med de etteriene jeg har, hjelper ikke noen skarve paracet:P Ser at i andre tråder står det badekåper og gud må vite hva. Ha med deg noen litt store singleter du kan dra NED fra puppen, så du slipper å blotte den deilige magen når du skal amme. Bruk en stor og myk cardigan over, eller noe annet som ikke har ekkel glidelås. EN stor myk SVART bukse er også fint i tilfelle du blir plaget med store blødninger. Husk på at dere skal være 3 dager borte hjemmefra, og dere blir å tilbringe mesteparten av denne tiden i ei seng eller vaggende forsiktig til matsalen. Det er ikke noe vits å overdrive ting man skal ha med!
heltutrolig #Overtid# Skrevet 1. juli 2010 #24 Skrevet 1. juli 2010 mange gode tips...men man må jo se selv hva man trenger å ikke..men klær som babyen skal reise hjem i og behagelige klær til deg i tillegg til toalettsaker som tannkost å slike ting...er vel egentlig viktigst...kommer jo og litt an på hvor man bor i forhold til sykehuset..er man i samme by kan jo pappa gjerne hente hvis man trenger mer..men hvis man har lenger reiseveg kan det jo ikke skade å pakke for mye...
celebrian Skrevet 5. juli 2010 #25 Skrevet 5. juli 2010 Dytter litt på den:) Blir liksom aldri helt ferdig med den pakkinga!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå