Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 9 uker på vei nå og magen har blitt stor. En tydelig liten gravid-kul på magen! Dette blir mitt 3.barn så det er vel naturlig at magen kommer fortere, men..

En annen ting er at med de to første var jeg veldig kvalm og uggen store deler av dagen. Nå har jeg nesten ingen symtoner på at jeg er gravid, bortsett fra at mensen er borte.

Rundt meg spøkes det med tvillinger.. Er det noe i dette? At de som venter tvillinger er mindre kvalme/syke i starten på svangerskapet!

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var veldig intressant!! Har nemlig vært inne på tanken at jeg kan få tvillinger med tanke på at det ligger i genene både på min fars og mors side.. Har heller nemlig ingen kvalme.. Er i uke 11 nå, men vet jo ikke helt hva stor mage er..Men jeg merka at magen kom tidlig iaf.

Du får uansett ha lykke til :)

Skrevet

har lest at de som venter tvillinger ofte blir kvalmere enn de med bare en... men det er ikke godt å si! :) du får bestille en ul! :) der ser de det:) lykke til! :)

Skrevet

Ingen erfaring her i gården..

Men, tror det kan være tvillinger her i magen også. En fjern kjenning av familien min, har noen spesielle "evner". Da han kjente på magen min, sa han at det var to der inne....

Nå har ikke jeg så mye erfaring med slikt, men jeg har bestilt meg UL til uka. Må betale selv for dette, tviler for at fastlegen min vil henvise meg fordi at en med "spesielle evner" mener at det blir to babyer, og ikke en....

Formen har vært ganske redusert fra uke 6-7. Er i uke 10 nå. Kvalm, oppkast, supertrøtt og null energi.

Tror UL blir veeeeldig spennnende!!!!

Skrevet

så spennende å lese - håper dere forteller hvordan det går. Kanskje noen av dere får tvillinger? Jeg er selv tvilling, og vet at det er utrolig kjekt å være tvilling - så om det er litt mer arbeid for foreldrene, så er det utrolig flott for barna å være to. - alltid ha noen å leke med:-)

Jeg har selv vært inne på tanken - kan det være to denne gangen? Er så sinnsykt kvalm sammenlignet med forrige svangerskap. Men tror det er sjelden at tvillinger selv får tvillinger.. hmm.. Sannsynligheten er nok størst for at det er bare en - men alltid spennende med den første UL som forteller alt om dette. - har UL 25 juli - det er jo leeenge til.. hehe. (er 8 uker i dag).

Lykke til !

Skrevet

Da jeg gikk med mine tvillinger hadde jeg store smerter i magen den første tiden. Type menssmerter. Dette var fordi celledelingen går ekstra "hardt" for seg når det er to, og er normalt. Så kan jo være en god indikator =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...