Gå til innhold

Skal kjøpe tøybleier til en på 7uker,hva bør jeg kjøpe?hvor mange bleier trenger jeg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Copy pasta bare et inlegg jeg svarte med på en annen tråd her, nesten samme spørsmål som du lurte på :-) Ps; nicket er bytta etter det inlegget ble skrevet.

Fant noen kule bleier på miljobaby.no, kjøpte magick minkee og envibum, disse var kule og praktiske! Billig var det og der i forjold til de andre. Tenkte jeg skulle kjøpe noen weeones og etterhvert, de så så søte ut. Ellers har jeg bum genius fra bleieboden.no og formsydde fra loveybums, disse er og gode. Likte ikke itti bitti.. inlegga var harde og krølla seg i vask. Vi bruker rispapir i bleiene av og til og da er det kjempefint og ha et som er mykt og deilig. fleecepapir synes vi er helt ubrukelig forresten, det er jo akkyrat som å legge inn tørkerull i bleia :P

Har litt dilla på tøybleier jeg, så har ca 25 stk... (brettiser, 10 lommebleier, 5 aio, 10 formsydde, + ullbukser og sperrelag) vasker hver 3 dag. Oppbevarer bleiene i en åpen bøtte på badet. funker flott!

Must have til tøybleier for meg er vel;

Nok bleier

Ekstra inlegg til nattbleier

Brettisser til "nødbleier" om de andre er i vasken

Wet bag

Bleie bag

Sensitive vaskepulver

Tørketrommel

Tea tree oil (har dette i skyllekammeret av og til for og desinfisere bleiene. også lukter de så godt etterpå)

Lykke til med valget, håper du finner noe som passer til akkurat din baby! Og håper du synes det er like gøy som meg (-;

Fant den på miljøbaby.no, men det kan hende de har sånn på helsekosten og kanskje? Jeg har den i det lille kammeret til skyllemiddel i maskinen når jeg vasker bleiene, for da lukter de så nice etterpå. Dessuten har det jo en desinfiserende effekt. Men man trenger bare ha i noen dråper asså! tror ikke man skal ha i for mye.. Bruker Tea Tree Oil til masse annet og forresten, genial sak det der. Hvis du er tett i nesa kan du helle noen dråper i dampende vann og innhalere og vips så er alt mye bedre,

hehe, dette sto forresten under infoen om produktet på den sia;

1.Desinfisering► 4-5 dråper av denne oljen på ditt barn koseteppe/klut dreper alle bakterier og utøy. La det virke på i 2-3 timer før du vasker på vanlig måte - dette hjelper til med og holde kosekluten desinfisert

2.Antispetisk► Vask og rens små sår med en blanding av 2-3 dråper Tea tre olje blandet med 3dl vann.

3.Innhalering► Tea tre olje kan brukes til og lage steam som innhaleres. Dette kan være veldig effektivt mot infeksjoner,katar,forkjølelse og influensa. Tilsett 5 dråper i en bolle med kokende vann. Dekk hodet med ett håndkle og innhaler dampen i noen minutter.

4.Anti-sopp► Under graviditeten kan oljen brukes til å håndtere trost: bland 1,5 spiseskje Tea tre olje med 1/3 del ss lavender olje. Tilsett 2-4 dråper av denne blandingen i badevannet og ligg i vannet i 10 minutter.

Genialt (-;

vil bare si at brettiser med snappy er veldig genialt til så små alltså! aller helst med ullbukse(genialt å kjøpe brukt, for de er godt trutnet, og de små str selges det mye ab for en billig penge)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...