Gå til innhold

Kilder for informasjon

Anbefalte innlegg

NB! et er ikke min jobb å overbevise verden om at jeg har rett. Ostepop prøver seg på det (med blandet hell). Ingen av oss vet i dag hvor trygge vaksinene faktisk er og heller ikke konsekvensene av å vaksinere. Bevisene for at vaksinene er 100% trygge er ikke gode nok! Forskning på uvaksinerte er fortsatt mangelfull og informasjon om uvaksinerte lite oppdatert/for lite fokus på.

Foreldre til uvaksinerte fremmer teorien om at de uvaksinerte barna er friskere og mer robuste mot sykdommer enn sine venner/samtidige i samme miljø. Mørketall for vaksineskader og bivirkninger er store. Om dette er problematisk for ostepop og EJ er deres sak.

Min rolle: Jeg krever ikke å kjenne svarene. Det er faktisk ikke min jobb. Jeg konsulterer fageksperter og entusiaster som vet mer enn meg. Jeg lytter aktivt til den alternative siden. Svært mye ligger her :-)

Jeg synes de kritiske røstene er svært interessante. . Jeg ønsker at flere skal stille spørsmålene, og at flere ser at vaksinespørsmålet er kontroversielt. Vi skal ikke lete lenge før sannheten om de trygge vaksinene skurrer. Så får hver og en av oss danne oss et bilde av det hele og deretter ta det viktige valget. Da har vi i hvert fall først satt oss litt inn i saken :-)

Jeg finner mye om emnet (til irritasjon for ivrige pro-forkjempere) og presenterer her et nytt knippe :

Medical Voices Vaccine Information Center (free webinars): www.medicalvoices.org

National Vaccine Information Center

www.nvic.org

Dr. Sherri Tenpenny

www.drtenpenny.com,

Facebook

www.facebook.com/vaccineinfo

Vaccination Liberation

www.vaclib.org

Pandemic Flu

www.pandemicfluonline.com

Example State Sites

www.wisvic.org, www.mainevac.org

Doctors who don’t vaccinate

www.novaxdoctors.webs.com/index.htm

Holistic Moms

www.holisticmoms.org

Moms Like Me

www.momslikeme.com

Bøker verdt å lese:.

• Saying No To Vaccines – Sherri Tenpenny,

• Parents Concise Guide to Childhood Vaccinations:

From Newborns to Teens, Practical

• Medical and Natural Ways to Protect Your Child

– Lauren Feder, MD

• The Crime of Vaccination – Tenison Deane, MD

• Don’t Vaccinate! Before You Educate –

Mayer Eisenstein, MD JD MPH

• The Sanctity of Human Blood: Vaccination is Not Immunization –

Tim O’Shea, DC

• How to Raise a Healthy Child in Spite of Your Doctor –

Robert Mendelsohn, MD

• Jabs, Jenner and Juggernauts –

Jennifer Craig, PhD, BSN, MA, Dhom

• Vaccination – Gerhard Buchwald, MD

• Childhood Vaccinations: Questions All Parents Should Ask

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141980771-kilder-for-informasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne diskusjonen har nådd et absolutt lavmål idag, mamma-x-3. Ikke nok med at du gang på gang refererer til studier som konkluderer direkte motsatt av det du sier (altså når man sjekker originalkilden, og finner at eksempelvis vaksiner reduserer dødeligheten blant barn), du hevder også at du ikke er ute etter å redde verden, du kjenner ikke svarene, men velger - i andre innlegg - å kalle dem som vaksinerer barna sine for blåøyde.

Du lyder ikke bare falsk, du farer med løgn. Jeg har aldri kalt deg en løgner før idag (jeg har trodd du bare var litt enkelt skrudd sammen) men når du nå i fullt alvor velger å feilsitere studier IGJEN, ja, da har du gjort jobben enkel for meg.

Du feilsiterer altså, du ignorerer absolutt alt som ikke passer med det skrudde verdensbildet ditt, og du sprer skremselspropaganda som ikke har rot i virkeligheten. Hadde du nå enda hatt noe å vise til, hadde jeg vært interessert i faktisk å lese det du skriver! Men alt er et oppkok av den samme gørra på nytt og på nytt. Din blanke forakt for kunnskap og forskning, din manglende respekt for dem som faktisk har lidd av sykdommene vi så greit slipper unna idag - og for fagfolk som brenner for saken sin - det gjør det ikke akkurat lett å ta deg seriøst.

Jeg har aldri forsøkt å late som om jeg sitter på en sannhet som ikke kan dokumenteres. Jeg gjengir det forskningen forteller oss. Du, derimot, spyr ut av deg den ene påstanden dummere enn det andre. Du skremmer antagelig ingen med våset ditt, men jeg akter allikevel å arrestere deg hver bidige gang du driter deg ut. Og det gjør du sannelig min hatt ofte.

Spot on. Mamma-x-3 er nødt til å lyve, fordreie fakta, trekke feilslutninger og støtte seg på kyniske kvakksalvere fordi det ikke finnes fakta og forskning i verden som støtter det helskrudde teoriene hun presenterer her.

Jeg siterer fra en interessant blogg som får sagt det så godt at jeg slipper:

"Det å innta standpunktet til den vaksineskeptiske minoritet betyr ikke at man er modig eller utviser sunn skepsis. Det betyr bare at man er uinformert og teit."

http://blog.tjomlid.com/?p=2656

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...