ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Knøttet på 6 mnd nekter å spise grøt, og alt annet han får tilbydt! Vet ikke hva jeg skal gjøre. Er det vanlig å ha matnekt? Han skriker så det høres ut som om det er siste slutt når jeg legger han nå. det samme er det når han våkner om natten. Usikker på om han kan ha vondt noe sted.. eller er det trass.. høres helt forferdelig ut! Og tårene triller! Vi har ikke hatt noe problemer før nå. Han har sovet fint i sengen sin, sovnet når det er leggetid, spist grøt 2 ganger om dagen. Nå turner han rundt i sengen og hylgråter.. drivi i 2,5 timer før han sovnet i kveld! Noen som har noe råd??? (førstegangs)
minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 hvis han ikke viser tegn til ubehag på dagen vil jeg ikke tro at han har vondt noen plass... men du kan jo ta det opp med hs. jeg har ikke opplevd matnekt men innbiller meg jeg har lest om flere som har hatt det sånn... jeg regner med du har prøvd å blande frukt i grøten? spiser du sammen med han? en til deg og en til meg osv.... kan han være sulten når han legger seg? hvis han tar flaske kan du jo lage velling til han. eller kan han være overtrøtt når du legger han? jenta her hadde veldig lett for å bli det og da ble det ett h... å få lagt henne.... har du prøvd å avlede knøttet for å få han til å spise? nå blir jeg vel hengt her inne men pytt... ta babyen på fanget og sett deg foran tv og prøv da, babyer blir veldig ofte helt oppslukt av tv på grunn av farger og bevegelse... så kan dere snu dere vekk etter ett par skjeer... kanskje det hjelper bare han får smaken på det igjen... uansett lykke til, det ordner seg helt sikkert snart:)
elma82 Skrevet 15. juni 2010 #3 Skrevet 15. juni 2010 Hei! Det høres ut som min gutt (7,5 mnd) de siste dagene. Han er vanligvis en storspiser, nå spiser han bare litt til hvert måltid, nekter heldigvis ikke alt da..Han har også lagt seg uten mye styr lenge, nå er det hylskriking + hylskriking når han våkner x antall ganger om natta. I dag morges fikk jeg min mistanke bekreftet: ei tann er på vei! Kanskje det som plager din gutt også? Se på munnen til gutten din i løpet av dagen. Har han ofte tunga framme og kjenner på tannkjøttet sitt? Det har småen her gjort de siste dagene, samt dratt seg i ørene. Det er vanlig at de får mindre matlyst når de får tenner, og varm mat kan føler spesielt ubehagelig. Kald mat kan hjelpe. Prøv kald fruktmos eller kald middag rett fra glasset f. eks. Sikkert ikke så lurt å tvinge/lure i han mat, tilby han så klart, men gi deg når han protesterer. Han begynner nok å spise igjen når tanna er ute. Huff, disse tennene er plagsomme for både barn og voksne, men vi får bare holde ut og gjøre livet så greit for dem som vi kan.
elma82 Skrevet 15. juni 2010 #4 Skrevet 15. juni 2010 Hvis du ikke har gjort det allerede, legg noen bøker under hodeenden på senga hans, det skal hjelpe litt på trykket fra tennene. Og så er jo kald bitering lidrende, og så kan du jo smøre på Dentinox og se om det hjelper (ser ikke ut som om det har noen effekt her, dessverre, men kan jo hende den fungerer for din). Så går det jo an å gi en Paracet hvis det er helt krise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå