Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Kutte ut dagsøvnen, verken mer eller mindre- det var alt som skulle til!! Flisa er 20 mnd nå, og vi har i lang tid slitt med X antall små-oppvåkninger iløpet av kvelden og etterhvert også vanskeligere og mer langdryge legginger. Fra hun var 18 mnd gammel begynte vi så smått å eksperimentere med å kutte ut dagblunden, først kutte den ned til en halvtime, så kutte den helt ut. Det slo nesten aldri feil- de dagene hun hadde sovet en halvtime iløpet av dagen, tok legging laaaang tid, og hun sov lettere/ mer urolig på kvelden. De dagene hun ikke sov blund, gikk legginga unna på 5 minutter og hun sov som en stein hele kvelden, ihvertfall myye bedre enn før. Og slik har det igrunnen fortsatt- null problem m leggings- hun bare snur seg over på siden og sier natta, sovner på et blunk, og antall små-oppvåkninger iløpet av kvelden er drastisk redusert! DEILIG, måtte det vare- leeenge!! =)
FruTB Skrevet 15. juni 2010 #2 Skrevet 15. juni 2010 Så deilig Men så tidlig! Hvordan er hun på ettermiddagen da? Blir hun ikke ekstremt trøtt? Om Bo bare sover 30 min og det før kl 12 så blir han et lite monster etter kl 17 - stuptrøtt og SUR! Men selvfølgelig - barn er jo forskjellige med ulike behov! Flott at det funker for dere
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. juni 2010 Det funker faktisk overraskende bra- hun er i knallform og godt humør hele ettermiddagen/ kvelden, virker faktisk ikke trøtt i det hele tatt, før rett før leggetid (da kan det komme en liten gjesp eller to, men ikke monstertrøtt nei;) Må legge til at hun som regel sover 12 timer på natta, noen ganger også 13- det kan jo også spille inn.. Jeg har jo hele tiden vært så redd for overtrøtt unge at det tok nok litt for lang tid før jeg "turte" å kutte ned nok på dagsøvnen; hadde vi gjort dette før hadde vi nok sluppet mye nattetrøbbel gitt.. Hender fortsatt at hun våkner iløpet av natta, men tross alt sjeldnere enn før, og på kvelden sover hun MYE bedre og vi slipper X antall turer inn på soverommet etter legging. Oh lykke:D
temine Skrevet 16. juni 2010 #4 Skrevet 16. juni 2010 Så deilig da! Er så viktig å få sovet got på natta, både for tullerulla og resten av familien. Særlig når det kommer en nr to;) Her er det fremdeles soving fra 19-7/8 sant dupp fra 12-14/14.30. Frysktelig godt med den duppen på dagen (for meg), men gleder meg til vi ikke trenger å drasse med vogn og babycall og tenke på soving hver dag når vi skal noe sted. Blir mye friere. Sikkert kjekt for dere å bare drasse på ei vogn til høsten og.
lillespire08+10 Skrevet 17. juni 2010 #5 Skrevet 17. juni 2010 Hm! Jeg sliter med en pjokk som våkner altfor tidlig om morgenen jeg:S Kan våkne i 4-5 tida, av og til sovner han litt igjen (til 6 tida), men oftest sovner han ikke. Legger han kl.19. Legginga er problemfri, og han sover hele natta. Han er nå 22 mnd, og sover 2 timer på dagen. Nå vil jeg prøve å kunne ned på dagsovinga skjønner jeg! ) Får ta det gradvis, også håper jeg han kanskje vil sove lengre på morgenen???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå