babygullz <3 vilde Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Virker hvertfall slik hveeeer kveld gullet skal legges nå den siste uken. Hun er HYSTERISK! vi kom hjem fra sydenland for 1 uke siden, så det er jo mulig det har noe med dette å gjøre da..(der nede la hun seg forresten helt fint.. sovnet som en stein og sov faktisk godt og lenge også...) Nå derimot, hun hyler, river og sliter i madrassen( madrassbomull over ALT ...må ha ny madrass ganske snart ja) hun er illsint rett og slett... Jeg skjønner ikke hva vi gjør galt... vi bruker tid på henne før leggings; kos og stell, kveldsmat, tannpuss, rydder rommet og ser litt i bok, koser litt, såi seng. Med eeeen gang vi tar henne opp og hun skjønner det er sengetid, så slår hun seg helt vrang... noen netter våkner hun også og er skriker og er sint i 2-3 timer før vi får henne til å sovne igjen.... Uff..dette er ikke noe gøy... noen som har samme problem? Tips råd?
Fru_Pigalopp Skrevet 17. juni 2010 #2 Skrevet 17. juni 2010 Hun kan ikke ha fått ørebetennelse da? Mange som får det av å bade i basseng i syden. Hvis det er det, så er det ofte veldig vondt å legge seg flatt, for det blir så stort trykk bak trommehinna. Det kan også være hun har topper i ørene etter flyturen enda. De kan sitte i ganske lenge og kan lage smerter når man ligger. Du kan nå følge med om hun tar seg til ørene. Var bare en tanke... Lykke til! Håper det går seg til snart, uansett hva det er!
babygullz <3 vilde Skrevet 17. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. juni 2010 herregud, tenkt at jeg faktisk ikke har tenkt på det? jeg som selv var kjempeplaget med ørebet. og propper når jeg var lita... Har ikke lagt merke til at hun tar seg noe til øret da... Hun våknet ikke i natt som var..får se om hun våkner i natt igjen..... kanskej prøve å dampe ørene så vi får åpnet i tilfelle d er dotter... Takk for råd
Glajenta ♥ Skrevet 18. juni 2010 #4 Skrevet 18. juni 2010 Jeg og tenker dotter i ørene, ørebetennelse - eller kanskje en reaksjon på å være "hjemme igjen"? Går hun i barnehage? Vi var borte i over en mnd fra barnehagen (ferie), og de første ukene tilbake i barnehagen var hun veldig urolig på kveldene og lå og hylte på mamma, pappa, mamma, pappa... ville helst at vi skulle være hos henne. På dagen og i barnehagen var det ikke noe problem, bare om kvelden. Tenker at det var en stor overgang å være sammen med oss hele tiden, til plutselig å være borte fra oss store deler av dagen. Vet ikke hvor lenge dere var borte, men bare en tanke:) Ellers går alt i perioder. Vi har hatt perioder hvor legginga har gått smertefritt, og perioder som det har vært hyl og skrik, selv om alle rutiner og alt har vært likt... det går over
Fru_Pigalopp Skrevet 18. juni 2010 #5 Skrevet 18. juni 2010 Hei igjen Jeg har ei lita ei selv, som er ofte plaget med ørene- og da blir hun sånn som du beskriver jenta di. Var sikkert derfor jeg tenkte det kunne være det. Enkelte som driver med alternativ medisin har noe som heter ørelys behandling. Det er veldig effektivt mot øreplager. (behandlingen lager undertrykk i øret og eliminerer væske og topper) Håper det går seg til for dere snart da, enten det er det ene eller andre:)
Frøken Freken Skrevet 20. juni 2010 #6 Skrevet 20. juni 2010 Vi har det ikke fullt så ille, men merker at etter ferien er hun vår også kjempesint når hun skal legge seg. Hun er 21 mnd og forstår ganske mye, og jeg har begynt å si til henne at hun må legge seg fint ned om hun vil ha tutten, ellers tar jeg den. Det virker faktisk 10 min om gangen. Hun sier "ja tutten" og legger seg ned. Og så hyler hun til igjen etter en stund. Vurderer å kutte på dagsovinga. Ser også at hun er vanskeligst når det ikke er helt mørkt på rommet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå