3høstjenter Skrevet 14. juni 2010 #1 Del Skrevet 14. juni 2010 Noen som har erfaringer med storken, som har måttet bedt om epidural og blitt flyttet til føden?? Har inntrykk av at når man kommer på storken så må man føde der. Er 3 gangsfødende, har ikke fødd i bergen før. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141980012-storken-vs-f%C3%B8den-noen-med-r%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scarlette Skrevet 14. juni 2010 #2 Del Skrevet 14. juni 2010 Dytt.. Jeg lurer også på dette, har jo lyst å tenke at jeg slipper smertestillende, men man vet jo aldri, og har jo hørt av erfaringer at det er veldig bra på storken, så har jo lyst å komme der.. Om jeg husker det så skal jeg spørre jordmor neste gang. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141980012-storken-vs-f%C3%B8den-noen-med-r%C3%A5d/#findComment-141980396 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2 boys & now pink Skrevet 14. juni 2010 #3 Del Skrevet 14. juni 2010 Storken Kvinneklinikkens alternative fødeenhet Avdelingen er en kombinert føde- og barselenhet for kvinner som har hatt et normalt svangerskap, førstegangsfødende så vel som flergangsfødende. Storken befinner seg i 3. etasje på KK og har 4 fødestuer og plass til 12 barselkvinner, eventuelt på familierom. Kriterier for å føde på Storken. På Storken legger vi vekt på at fødselen er en naturlig prosess og en viktig familiebegivenhet. Vårt arbeid består i å legge forholdene til rette for en naturlig fødsel og en god start for det nyfødte barnet og dets familie. Tilbud om smertelindring ved Storken Foruten gode muligheter til bevegelse- og stillingsendring, som i seg selv er smertelindrende, har mange kvinner nytte av vårt akupunkturtilbud og våre store badekar. Varme-kuldeomslag og steriltvannspapler kan i likhet med massasje være til god hjelp for mange. Dersom du ønsker å ta med egen meditasjons- og/eller avslapningsmusikk, er fødestuene utstyrt med radio med kassettspiller. Av medikamentell smertelindring har vi mulighet til å gi Pethidin eller Pudendalbedøvelse. Pudendalbedøvelse kan benyttes i fødselens siste fase, og regnes også for å være en velegnet anestesiform ved vakum- eller tangforløsning. Storken har ikke tilbud om epiduralbedøvelse. Utdypende informasjon om smertelindring under fødsel Dersom det under fødselen skulle bli behov for kontinuerlig overvåkning av barnet, kur for å stimulering av rier eller smertelindring utover Storkens tilbud, vil du bli overført til Fødeavdelingen. Fødeavdelingen ligger i 1. etasje på KK. Hvis det er praktisk mulig, følges du opp av samme jordmor inntil vaktskifte. Barseltiden Barseltiden tilbringes også på Storken. Det vil som oftest være mulig å tilby familierom til kvinner som vil reise tidlig hjem. Barn eller kvinner med særskilte behov tilbys barselopphold på Barsel 1 i 1. etasje på KK. Ledsager betaler for kost og losji under oppholdet på Storken. Alle de nyfødte undersøkes av barnelege påfølgende dag. På Storken vil undersøkelsen vanligvis være på formiddagen etter at barnelegen er ferdig på de to andre barselpostene. Du blir hentet når legen kommer. Før utreise tilbys samtale med jordmor. Du får også time til poliklinisk oppfølgingssamtale med jordmor ved Barselpoliklinikken. Føllings blodprøve kan tas av barnet først etter 2,5 døgn. De fleste blir derfor tatt når du kommer tilbake til poliklinikk. Skulle det etter hjemreise dukke opp problemer som angår barnet, amming eller deg selv, kan du kontakte vår barselpoliklinikk eller Amme/samtalepoliklinikken. Visittid På Storken har vi ingen faste visittider. Som barselkvinne vil du ha behov for hvile og ro for en god ammestart og egen restituering. Vi anbefaler at tiden etter fødselen blir bevart så uforstyrret som mulig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141980012-storken-vs-f%C3%B8den-noen-med-r%C3%A5d/#findComment-141980481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffinsmamma Skrevet 15. juni 2010 #4 Del Skrevet 15. juni 2010 Jeg hadde tenkt meg på Storken men fikk ikke plass da jeg kom, havnet på føden men de gjorde klart et rom til meg på storken etterhvert. Men jeg syns at det virka så fint på føden for de hadde alt jeg ville ha; badekar og akupunktur så jeg ble der. Hadde en kjempefin fødselsopplevelse der, fikk det eneste rommet med badekar, og jordmødrene var veldig bra. Tror de skulle få flere rom med badekar, dette var 4 år sida... Jeg følte meg veldig trygg på føden, ikke fordi jeg trodde jeg kanskje skulle trenge epidural for det ville jeg absolutt ikke ha, men fordi jeg visste at skjer det noe akutt er man på rett avdeling og når de dessuten hadde badekar og aku så var alt som jeg kunne drømme om. Men nå når jeg skal føde andre gang og det gikk så greit sist, vil jeg til en mer "alternativ" avdeling. Hadde nesten ønsket meg å føde hjemme... Du fikk kanskje ikke svar på det du spurte om men... Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141980012-storken-vs-f%C3%B8den-noen-med-r%C3%A5d/#findComment-141983234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kmne+ida+sara Skrevet 15. juni 2010 #5 Del Skrevet 15. juni 2010 Hei, jeg vet om flere som har begynt på Storken, men som har trengt epidural og andre hjelpemidler som de har på Storken, og som da er blitt flyttet til Føden uten problemer! Selv fødte jeg på Storken sist, og var superfornøyd med det! Strålende jordmødre, badekar, akupunktur og prekestol som ønsket. Men det aller viktigste for meg, jeg slapp en masse ledninger og ørten folk å forholde meg til. Det var en jordmor pr skift, pluss en ekstra i pressefasen. Håper på Storken igjen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141980012-storken-vs-f%C3%B8den-noen-med-r%C3%A5d/#findComment-141984398 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå