Gå til innhold

Når er såret grodd etter klipping...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres erfaringer? Hvor lang tid tok det å komme seg etter klipping? Jenta mi ble tatt med tang og jeg ble klippet. Det er nå over 5 uker siden fødselen. Klarer fremdeles ikke sitte vanlig eller så lenge om gangen, vondt å f.eks kjøre bil, gå noe særlig langt. For noen dager siden så det ut som om deler av såret sprakk opp igjen, har blødd litt. Er dette normalt da......? Men det skal vel noe til for at dem syr på nytt. Er det noe man kan gjøre selv...? Lactacydbad...?

Veldig takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det burde være grodd by now. Det er lov å ringe sykehuset der du fødte og be om en liten konsultasjon. Kan jo hende det er litt betent eller noe.

Grønnsåpebad er det noen som anbefaler. Avt kan du jo bruke xylocain som er litt bedøvende. Det er ufarlig. Du får kjøpt det på apoteket.

Noen sår gror sakte noen fort. Mitt arr var hardt og ømt helt til jeg sluttet å amme 8 md etter fødsel.

Skrevet

Mitt sår brukte også mange uker på å gro, eller i hvert fall ikke gjøre vondt. Sikkert 5 uker her også. Du burde nok få noen til å se på det, men om du ikke gjør det burde du i hvert fall putte stumpen 5 min i grønnsåpebad morgen og kveld.

Nå er sønnen min 8 mnd og det er mange mnd siden det sluttet å være ømt. Føles helt som nå og jeg ammer fremdeles.

Skrevet

IKKE SITT I GRØNNSÅPE!!!

Jeg gjorde det etter fødselen (revnet masse masse og ble klippet i tillegg).

Jeg ble ikke bra, fikk infeksjoner osv.

Høres ut som om du også kan ha det siden det fortsatt er vondt å sitte. Det burde vært bedre nå.

Mine infeksjoner førte til at klippet ikke grodde før etter 6 mnd, så jeg vil råde deg til å ta kontakt med lege så fort som mulig!

Uansett: Jeg ble operert på nytt i januar for å reparere underlivet, og fikk da beskjed om å IKKE sitte i grønnsåpe fordi vannet trekker seg opp i såret, blir liggende der og gir infeksjoner.... Det skal helst ikke komme vann el.l inn i såret. (kan jo dusje da, men ikke sitte i vann)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...