Gå til innhold

Egguthenting....Er det smertefult????? Svar ærlig..... GRUER MEG:S

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes ikke det var smertefullt med egguthenting. Det var ubehagelig, men ikke direkte vondt. Hadde hørt mange skrekkhistorier på forhånd, og som deg grudde jeg meg fælt. Men legen var flink og fikk meg til å slappe av. Tror det er viktig. Kjente at hver gang jeg spente meg eller ble redd, så gjorde det mer vondt. Så hvis du klarer å slappe av og legge deg "tungt" ned i stolen, så tror jeg du skal slippe å oppleve de verste smertene.

Ønsker deg lykke til:)

Hei!

Synes ikke du skal grue deg så veldig jeg!

Jeg fikk bra med smertestillende, hadde litt vondt spesielt på den ene siden, men det var IKKE så vondt at jeg gruer meg til neste gang. Som Endelig79 sier; forsøk å slappe av, og puste godt med magen!

Lykke til!!!!

Helt ærlig? Ikke vondt. To stikk, ett på hver side, det var alt jeg kjente, og de stikkene var som en penn som blir trykket litt inn i huden din. Mulig at de traff eksepsjonelt bra med smertestillende og avslappende, men det var altså ikke vondt (var faktisk ganske behagelig å være så høy en liten stund ;-)).

Annonse

Enig med uhhuhher. Det kan ikke kalles vont, så vidt litt ubehagelig når de stakk nåla inn, men langt i fra vondt. Men til forskjell fra uhhuhher så synes jeg vel det var mer ubehagelig med de smertestillende og avslappende jeg fikk enn selve uttaket. Synes ikke det var behagelig å føle meg "høy".. hehe. Lykke til med uttaket, ta det med ro, det kommer til å få så bra!

De to første gangene kan ikke kalles ubehagelig en gang, den tredje gangen fikk jeg vondt ved noen anledninger. Men husk at om det skulle gjøre vondt, så er det ikke vondt hele tiden, men bare når de gjør enkelte ting.

Si fra om at du har denne frykten, slik at sykepleieren er klar over det. Husk at du blir tatt godt vare på av flinke folk som gjør dette hele tiden :) Det går også an å be om mer smertestillende, det blir satt rett i blodet, så det virker med en gang. Så får du jo pille-coctailen som du skal ta en time før, da blir du nok rolig og behaglig til sinns ;)

Det er sikker tveldig individuelt tror jeg.

Jeg personlig kjente ikke så mye på første uttaket, kun mot slutten hvor det ble litt vondt. Jeg fikk da ut 16 egg. På andre uttak tok det tid før de fant eggene. Jeg fikk da så vondt at bena ristet til slutt, og jeg klarte ikke å slappe av. Burde nok fått mer smertestillende. Fikk da ut 25!! egg så tror nok mine mengder med egg kan være en del av årsaken til at jeg får vondt. Jeg har også veldig vondt første og andre dagen. Dette var mitt ærlige svar.

Synes ikke du bør grue deg. Si fra at du er redd for at det skal gjøre vondt, så får du kanskje litt ekstra smertestillende.

Hmm aerlig.?? Ja foerste uttaket jeg hadde var ufattelig vondt..Men mener selv de ikke ga meg riktig eller nok smertestillende.. Og det var helt j***ig.

MEN, hadde uttak forrige maaned (hos en annen klinikk), og kjente ikke en ting.. Kun litt kiling naar de rengjorde "oppi der" foer uttaket. Men ingen smerter..Litt oemt etterpaa, men det gikk over etter noen timer..

Annonse

På den en siden (der jeg hadde flest egg) var det vondt nok ja og pustet og peste men på den andre siden måtte jeg løfte på hodet og spørre om de seriøst var inne for jeg kjente ingenting så lykke til kjære deg. Det er en spennende tid foran deg. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...