MyLittlePony Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Hei! Jeg skal på ferie til Mallorca, og lurer på om jeg kan få en kjapp oversikt over hva jeg ikke bør spise...og som en vanligvis kan spise i Norge :-) Er ikke hysterisk, kun ute etter de "normale" tingene en bør holde seg unna...upasturisert melk (er all melk i utlandet upasturisert?!?)? Softis? Spekemat/rått kjøtt/oster (samme som hjemme)...uvaska salat/frukt er jo aldri lurt...hehe...Hva mer?! Setter pris på tilbakemeldiger :-)
Gjest Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 Lurt å ligge unna isbiter.. Salat blir oftest vasket i springvann.. Frukt med skall er bra, skrell. Vil du ha is, så kjøp ispinner. Ellers så vil jeg tro Mallorca er rimelig "trygt". Men jeg er heller litt FOR forsiktig når jeg er gravid
07 +08:) +10:-) Skrevet 14. juni 2010 #3 Skrevet 14. juni 2010 jerg har nettopp kommet hjem fra Bulgaria, jeg spiste hverken frukt eller grønt ute uten at jeg fikk vaska det selv. holdt meg også unna kylling, spekemat, egg som ikke er ordentlig kokt + kjøtt som ikke er gjennomstekt. så satser på at det var nok:)
anik25 Skrevet 14. juni 2010 #4 Skrevet 14. juni 2010 Jeg var i hellas nå sist uke og spiste egentlig det jeg var trygg på , ble pizza og kylling middag på meg hver kveld (kjørte på med det jeg følte meg trygg på ) kjøpte frukt jeg skrellet,droppet grønnsaker.. spiste kun saft is, ikke is med melk.. var litt små "slitsomt" og gå i supermarkedene og se om alt var pastaurisert, men sånn er det når man venter en liten en :) god tur nyt ferien
2nydeligejenter Skrevet 14. juni 2010 #5 Skrevet 14. juni 2010 Reiser til hellas på torsdag. Var nettopp hos legen og fikk beskjed om å ikke drikke vann fra springen ikke spise isbiter eller ha det i drikken. Ikke salat, kjøtt må være ekstra stekt så jeg er sikker på at det er gjennom stekt. frukt og grønt som vokser fra jorden bør jeg holde meg unna hvis det ikke er skall på. er noen bakterier som kommer fra jorden som en ikke bør få i seg, legen tok noen blodprøver for å se om jeg hadde hatt de bakteriene tidligere. vil heller være på den sikre siden enn å være syk ikke så bra for barnet heller. men håper på en fin tur likevell.
The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 15. juni 2010 #6 Skrevet 15. juni 2010 Jeg er skrekkeksemplet her. Har vært masse på reisefot siste måneden og har spist alt som er ulovlig. Spekemat i Spania, fetaost i Hellas, salat overalt..... men det er liv i sneipen fortsatt. Jeg lever i troen på at man skal være rimelig uheldig for at det skal være noe galt med maten. Jeg ser an spisestedet også. Spiser kun der det virker som om maten ikke blir stående usolgt lenge : dvs populære steder. Ikke spis dårlig stekt kjøtt i hvertfall. Det er jo enkelt å overholde.
MyLittlePony Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 15. juni 2010 Tusen takk for alle tilbakemeldingene :-) Gleder meg til sol, sol og sommer!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå