Gå til innhold

Hvor ville du overhodet ikke bodd i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

i dette tilfellet var det en idiot fra vestkanten som skrev at hun ikke ville bodd på østkanten om hun fikk betalt for det engang. Da trenger du ikke komme her og si at østkantfolk er mer fordomsfulle enn vestkantfolk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Igjen, du bekrefter de dårlige opplevelsene fra østkanten med den dårlige oppførselen din

Skrevet

Du er jo den med fordommene her. Idiot faktisk. Oppførselen din er en av grunnene til at mange ikke vil bo på østkanten. Det er helt pussig hvordan dårlig folkeskikk og fordommer er legitimt på østkanten. Det kunne ikke ramle meg inn å utsette ungene mine for det. De skal vokse opp med mennesker som er tolerante.

Skrevet

Kunne absolutt ikke tenkt meg og bodd disse stedene i Oslo:

Grorud, Romsås, Tveita, Lindeberg. Linderud, Ammerud, Rommen og heller ikke Grønland.

Derimot kunne jeg faktisk vurdert veitvet da det er ikke så mange utlendinger på skole og bhg der som andre steder!

Skrevet

Ikke noen selvinnsikt, enn si selvinnsikt, fra deg, altså. Kanskje ikke så overraskende heller, fra en som ønsker å tilhøre vestkanten, men som likevel ikke eier et fnugg av verken folkeskikk eller intelligens. Snakk om ufordragelig møkkakjerring.

Skrevet

.. "enn si selvkritikk" skulle det selvfølgelig stått i innlegget av 15:45.

Skrevet

Hihi. Må nesten si meg litt enig i kritikken av østkantfolk selv om jeg er østkantdame selv. Forholdet mellom østkantfolk og vestkantfolk i Oslo minner meg litt om forholdet mellom folk fra distriktene og folk fra Oslo. Folk fra distriktene har et veldig negativt syn på Oslo, og benytter enhver anledning til å rakke ned på byen. Gjerne fullstendig uavhengig av hvor godt de egentlig kjenner byen. På samme måte er østkantfolk veldig raske til å dømme vestkanten nord og ned, selv om de sjelden oppholder seg vest for Nasjonaltheateret.

Både folk fra distriktene og folk fra Oslo Øst vil gjerne presisere at de selv har valgt å bo der de bor. Ingen fra distriktene vil noensinne si at de skulle ønske de bodde i Oslo, og ingen fra Oslo Øst vil si at de skulle ønske de bodde i Oslo Vest.

Personlig er jeg skikkelig Oslopatriot og har mange favorittsteder både i øst og i vest. Har vært så heldig å få muligheten til å både bo og jobbe på svært ulike steder i byen. Anbefaler alle andre Osloborgere til å gjøre det samme.

Skrevet

Er Disen øst eller vest? Hva tenker dere om stedet?

Skrevet

Du tror du kan uttale deg om intelligens og ønsket tilhørighet utfra ett innlegg? Du snakker om selvbedrag og selvforherligelse. I tillegg er du så umoden og uoppdragen at du bruker uttrykk som ufordragelig møkkakjerring. Man kan bare håpe du vokser opp en dag. Mennesker som deg er ytterst slitsomme.

Skrevet

Disen er ingen av delene, Oslo nord, men er mer vestkantaktig enn østkant. Pene hus og eneboliger og ganske dyrt. Ligger fint til nedenfor Årvoll og grefsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...