Gå til innhold

Hvor ville du overhodet ikke bodd i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker snart flytte inn til storbyen, og gleder meg... Har to små barn i barnehagealder, så et barnevennlig sted må det være.

Så for å snu litt på flisa, tenker jeg å spørre hvor folk ikke kunne tenke seg og bo, da folk som oftest vil si positive ting om der de bor for øyeblikket... Hvis dere skjønner...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville aldri flyttet til oslo i det hele tatt! Stygg og ekkel by.. Desverre.. Hvertfall å bo i..

Skrevet

Kunne ikke tenkt meg å bo noensted i Oslo...

Skrevet

Aldri noe sted i Oslo må jeg nok si..

Skrevet

Betyr det at du har bodd der og har erfaring?

Skrevet

Ok, folkens takk for svar... Men jeg spurte om hvor i selveste Oslo dere ikke kunne tenkt dere. Altså hvilken bydel etc...

Skrevet

Ammerud, Stovner, Romsås, Tveita, Grünerløkka, Gamle Oslo.

Skrevet

Nei, er man oppvokst på landet skjønner jeg at Oslo er en stor og stygg by!!

Rart det er så mange som bor her da.... Vi som bor her elsker og er stolte av byen vår!!

Men det er endel steder jeg IKKE ville bodd: Tøyen, Grønland, Tveita, Linderud, Romsås..

Skrevet

Kan du begrunne hvorfor? Er det fordi det er en stor andel innvandrere der? Mye trafikk? Stygt? Industri? Er bare nysgjerrig altså... Jeg er ikke så redd for at det er et mulikulturellt sted...

HI

Skrevet

og det er det et par av oss allerede har svart på

Skrevet

Ville heller ikke bodd på f.eks. Ammerud eller Stovner eller Tveita om det var for 30-40 år siden, før det var særlig mange innvandrere der. Det går mest på typen begyggelse i form av altfor høye og nitriste betongblokker. Det er rett og slett et stygt og ensformig bomiljø, delvis også med mye trafikk i nærheten.

Skrevet

oslo vest generelt.

eller jeg kunne fint bodd der (og har gjort det), men vet ikke om det er stedet jeg vil at småen skal vokse opp.

litt for mange sosser der

Skrevet

Jeg ville ikke bodd på de mest sentrale deler av østkanten. Altfor mange kriminelle og lasaroner der.

Skrevet

Furuset, Bygdøy, Søndre Nordstrand, Stovner, Vinderen.

Skrevet

MYE innvandrere, store sosiale problemer, kriminalitet og gjenger.

Vill f. eks aldri satt barna mine i en skole eller barnbehage der det kun er noen få nordmenn. Tenker på språkutviklingen.

Skrevet

Vill ikke bodd på Bygdøy eller Vindern??? He he he! To av de fineste stedene i byen vår! Ville mer enn gjerne bodd der hadde jeg hatt råd!

Skrevet

Ville ikke bodd på Stovner, Holmlia, Grorud, Ammerud, Romsås, Grünerløkka, Grønland eller Gamlebyen.

Typisk i sånne tråder at det alltid kommer noen østkantfolk som kaller alle som bor på vestkanten snobber. Hadde jeg snakket stygt om folk fra østkanten hadde jeg snart fått så ørene flagrer, men det er visst helt greit å snakke stygt motsatt vei. Tror jeg lar det tale for seg selv i forhold til hva slags type mennesker som bor på den ene eller den andre kanten.

Skrevet

Deg om det. Jeg kunne ikke tenkt meg å la ungene vokse opp i et så homogent overklassemiljø.

Skrevet

Typisk svar fra en med dårlig råd!

Skrevet

Javisst. Skitdårlig råd. Det var selvsagt derfor jeg nevnte Furuset og Stovner i samme regla. Blir for dyrt, vettu.

Skrevet

Det koster jo ingenting å si at man ikke vil bo på vestkanten fordi det er snobbete, når sannheten er at det er ikke et valg man bevisst har tatt, men er fordi man ikke har råd til å bo der (kanskje i en knøttliten toroms hvis man tar maks lån).

Skrevet

Ikke utenfor ring 3 og ikke Grønland eller Gamlebyen ;)

Skrevet

For et tåpelig svar. For din info. så har både Bygdøy og Holmenkollen et stort narkotikaproblem. Folk har mye penger og dermed råd til å kjøpe hva de vil....

Skrevet

kunne aldri bodd noe sted i Oslo. Forferdelig by. Og ja, jeg har bodd der i 5 år. Var overlykkelig når jeg var ferdig med studier og kunne flytte hjem igjen!

Skrevet

grønland, der er det bare somalere jo!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...