Ronjadatterdatter Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Jeg er 14+4, har i uke 9 fått sjekket at hjertet slår. I forrige uke begynnte jeg å få vondt i ryggen, stikking inn i hoftekulene, i hlga har jeg hatt tiltakende stikk smerter i underlivet mot lysken, disse smertene kom å gikk spessielt når jeg løftet og var i fysisk aktivitet. I dag er smertene mer tiltakende, og kommer også når jeg sitter i ro. har kontaktet jordmor for samtale/spørsmål men hun kunne ikke ta i mot meg. Tok så kontakt med lege, han skal ringe meg opp. Noen som har kjennt lignende å kan komme med beroligende ord?
storesøster&lillebror Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 Hei! Sikkert litt tøft å gå rundt å ikke helt skjønne hva som skjer, og jeg skal ikke fortelle deg hva det er og ikke er.. Men som en liten trøst (kanskje) så kan det jo hende at det du kjenner er livmora som strekker seg?! Vet at jeg kjente litt ubehag ved samme tid i svangerskapet, og da fant vi ut at det var den som gjorde det.. Håper du snart får et godt svar fra lege/jordmor! Lykke til!
MammaMia=) Skrevet 14. juni 2010 #3 Skrevet 14. juni 2010 Det kan som allerede er sagt være strekninger i livmora, men det kan også være bekkenløsning.. Da kan smertene komme ved anstrengelse, men også når du tar det rolig hvis du f.eks sitter litt "feil" for bekkenet. Det er fullt mulig å få bekkenløsning så tidlig i sv. jeg fikk det i uke 13 med nr 1 og fikk det denne gangen i uke 14. Tror ikke det er farlig, men greit å høre hva legen har å si om det også
lilletjukka ;o) Skrevet 14. juni 2010 #4 Skrevet 14. juni 2010 Hei, har det gått over? Enig med disse to andre. Kan være livmoren eller bekkenløsning. Selv hadde jeg så vondt med smerter som du beskrev at jeg på dagen dro på privatklinikk ved siden av jobben for å sjekke at alt var bra med babyen. Det var det. På ettermiddagen ble det verre. Tok meg et bad i håp om at smertene ville lindres, men da fikk jeg så vondt at jeg gråt til samboeren hjalp meg opp, kledde på meg og kjørte til legevakten. Etter en times ventetid der ble det vesentlig bedre og har ikke kjent det siden. Legen mente det kunne ha vært livmoren og fant ikke noe annet. Dette var vel i uke 16 tror jeg. Bedre med en tur for mye enn for lite. Håper det gir seg snart. Lykke til!
Ronjadatterdatter Skrevet 5. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. juli 2010 Takk for beroligende svar, det hjalp godt på da det sto på som verst. Ble litt kasteball mellom lege jordmor, men ble beordret hjem med hvile som eneste medisin, og forklaringen var strekksmerter/voksesmerter. Det roet seg etterhvert, men jeg kan ennå kjenne tiltakende smerter innimellom, stikking, varme, brenning, svie og mer varende ømhet/vondter over tid. Men det skal vel kjennes. Nå bare gleder vi oss til UL, om alt for lenge.... 2 uker! Kan nesten ikke vente, gleder meg sånn til å få vite hvordan det står til, og syns selvfølgelig at det er litt skrekk blandet fryd pga bekymringen om alt er som det skal.
pennywise*tobarnsmor<3* Skrevet 5. juli 2010 #6 Skrevet 5. juli 2010 hadde samme plagene da jeg var ca like langt på vei=) var bekkenet som gjorde vondt, og ligamentene som holder livmoren som strakk seg. går over=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå