Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i 12 uke og har allerede fått litt mage. Har kjøpt meg en slik doppler, men klarer ikke finne hjertelyden til babyen. Er det noen som har erfaring med dette? Blir litt bekymret...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kjøpte også en sånn men virket dårlig , å jeg prøvde i uke 30 eller noe men funka ikke da heller så tror de greine ikke fungere så bra jeg , det beste er å la jordmor eller lege høre med sine men det skjer først etter uke 14

Skrevet

Hallo.

Det er ikke uvanlig at du ikke finner hjertelyd. Du er enda under 2 mnd på vei , det er få som finner hjertelyden så tidlig.

Når jeg var 17 uker var jeg hos lege , det var første gang hun skulle prøve å finne hjertelyd , men hun sa at jeg ikke skulle bekymre meg om hun ikke klarte å finne noe hjertelyd for det var en tidlig. Hun fant den ikke den dagen .

Jeg fikk først hørt den i uke 18,5 ,hos jordmor .

Så bare slapp av og nyt tiden .D

klem

Skrevet

I forrige svangerskap var jeg hos jordmor, som - SÅVIDT - fant hjertelyden i uke 13. På forhånd hadde hun advart meg om at det slett ikke var sikkert hun ville finne den så tidlig, selv om alt var ok. Hun fant den faktisk, men så svakt at den ikke slo inn på telleren (altså hjertefrekvensen), hun bare hørte den såvidt mot bakgrunnsstøyen. Selv hørte jeg den ikke, det krevde sikkert et trent øre. Jeg tror nok ikke du har noen grunn til å bekymre deg! Vent noen uker, og prøv igjen.

Skrevet

Legene vil ikke bruke den før ETTER ordinær UL pga faren for å ikke finne hjertelyd. Legen min ville helst ikke bruke den i det hele tatt, siden man ikke er helt sikkert på skadevirkningene....

Skrevet

Ikke bekymre deg for det. Jeg fant ikke hjertelyden til lille i mitte første svangerskap. Ikke helt på slutten en gang. Jeg prøvde og prøvde, men fant kun min egen.

Anbefaler nesten å slutte bruke den, den er mer til bekymring enn den er betryggende.

Lykke til uansett :)

Skrevet

Hm... i mitt forje svangerskap for 3 år siden fikk jeg høre hjertelyden hos lege i uke 11. Nå er jeg 11+ 3 og fikk høre den igjen i dag :)

Det er nok mye forskjellig praksis rundt omkring.

Skrevet

Jeg popper innom en tur fra 2.trim.

Jeg var hos jordmor i går, og ettersom jeg har hatt blødninger i flere uker så ville hun prøve litt ekstra på å høre hjertelyd. Men, hun fant ingenting. Jeg skulle ikke bli nervøs av den grunn, for hadde hun hørt hjertelyd så hadde det vært første gangen hun hørte den så tidlig. Jeg begynner på min 15. uke i morgen...

Ikke vær redd du, det er helt sikker bare ALT for tidlig!!

Skrevet

Tusen takk for alle svar!! Jeg har lagt den bort, jeg... Tror det er lurt, skaper endel bekymring,ja. Jeg skal tenke positivt og fokusere på alt det flotte som skjer :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...