Gå til innhold

Hvorfor drikker voksne mennesker melk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det lukter seriøst jævlig av folk som drikker det. (Merker det spesielt på bussen på vei til jobb om morgenen).

Melk er for unger og kalver!

Ikke rart utlendinger synes nordmenn lukter surt... Vi spiser/drikker jo veldig mye melkeprodukter i forhold til visse andre land....

Skrevet

Helt enig! Jeg sluttet å drikke melk i 6-årsalderen. Beklager at jeg holdt på så lenge. Nå får jeg nok av kalsium gjennom ost og smør.

Skrevet

Fordi det er godt, og er næringsrikt:)

Skrevet

Drikker det fordi det smaker fantasktisk godt. Ingen sur lukt av meg i hvert fall.

Skrevet

jeg synes melk smaker vondt. Greier ikke svelge den. Og næringsstoffene er ikke andre enn dem man finner i ost.

Skrevet

Drikker litt melk selv, men jeg tror ikke det er meningen at mennesker skal drikke melka til kua. Det er jo morsmelken dems, den er til kalvene. Det ville vært mer naturlig (hvis vi absolutt måtte drikke melk) at vi drakk menneske-morsmelk. Men det syns vi som regel er ekkelt, men å drikke morsmelka til kua, DET er stas ;)

Men sånn går det når TINE sprer propaganda om produktene sine ;P

Skrevet

Sikkert fordi det er godt, men jeg drikker det ikke. Jeg merker at jeg får skikkelig dårlig ånde om jeg spiser for mye melkeprodukter.

Skrevet

Det er jo litt vanskelig å vite selv om man lukter surt da... :-)

For f.eks. en inder gjør du nok det!

Skrevet

Fordi det er godt og næringsrikt ja, som hun over her skriver.

Mulig utlendinger synes vi lukter surt, men spør du meg så er det bedre å lukte surt enn å lukte krydder og gammel svette.

Skrevet

Fordi jeg ikke liker ost, smør youghurt eller andre melkeprodukter, så da drikker jeg to glass melk hver dag. Men den må være ISkald!!:)

Skrevet

Voksne folk drikker det fordi de har lært at det er sunt. Norsk bondepolitikk. En annen grunn er nok at de liker det. Jeg ble tvunget til å drikke ett glass melk morgen og kveld, og på skolen var det ikke noe annet vi fikk lov å drikke.

Skrevet

Jeg synes faktisk krydder lukter mye bedre enn sur melk.

Men kan styre meg for svettelukt da... :-)

HI

Skrevet

Drikker ikke så skrekkelig mye melk selv men spiser en del yoghurt, det er kanskje ikke noe bedre... eller?

Kunne ellers ikke ramle meg inn å tilrettelegge kostholdet mitt for å tekkes luktesansen til indere og andre utlendinger. De får mer enn gjerne holde armlengdes avstand :o)

Skrevet

Jeg bruker melk kun til badekaret. Tømmer 60 liter melk opp i karet før jeg setter meg opp i, og sper på med varmt vann for ikke å fryse ihjel.

Skrevet

Svar: fordi de synes det er godt, eller fordi det er deres kalsiumkilde.

Skrevet

Det smaker godt og det er en god kilde til flere næringsstoffer, blant annet noen viktige fettstoffer.

Mennesker i ulike kulturer lukter forskjellig. Venn deg til det. Melkelukt lukter ikke værre enn hvitløk, parfyme, krydder eller tøymykner for den del. Vi kan ikke slutte med alt som er mulig å lukte.

Skrevet

jeg elsker melk og DRITER i om du syns jeg lukter surt ;D

Skrevet

Melk er godt det, men de bivirkningene jeg får av det er absolutt ikke verdt det. Så jeg har kutta ut til og med ost fordi jeg er livredd for å bli dårlig av det!

Oppdaget allergien min i fjor sommer når jeg brukte Idoform som er melkebasert for å unngå ferie-mage når jeg var gravid. Skulle aldri gjort det. Etter det har jeg tatt skrekken!

Skrevet

Fordi det er gott, enkelt og greit. Et glass iskald melk mmmmmmmm.

Skrevet

Det ligger veldig i den norske kulturen å drikke melk og spise melkeprodukter. Tenk på budeiene på setra... hva annet gjorde de enn å lage melkeprodukter?

Folk hadde husdyr, og fra disse husdyrene fikk de melk. Det er helt naturlig. Mongolene drikker hoppemelk fra hestene, og de lager også yoghurt. Det er snakk om at naturfolk utnytter naturens goder.

Indere har vel gjerne ikke kyr som husdyr, fordi de mener kyrne er hellige.

Hvis det er unaturlig å drikke melk, er det også unaturlig å spise honning, egg, ost, fløte osv.

Hva skal vi liksom med maten til biene?!

Skrevet

Fordi nordmenn flest spiser for lite annet som inneholder kalsium og fordi vi er hjernevasket til å tro at melk er så inni hampen sunt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...