Gå til innhold

Er det vanlig å få mer ondt i underlivet ca en uke etter fødsel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått sjekket sting osv flere ganger og alt ser bra ut. Men nå er det så ømt (10 dager etter) at jeg av og til må sitte på siden på toalettet. Klarer ikke å kjenne om det er stingene, men synes d minner mer om skikkelig bekkenløsning rundt hele "området", særlig framme ved venusberget. Er det smerter etter at babyen har presset seg ut? Klarer ikke å bæsje nesten, veldig forstoppet. Igår måtte jeg ta en paracet, for smertene var så plagsomme. Anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ingen ekspert, men første fødsel var stingene mine vonde i mange uker. Jeg var sydd for hardt og klarte nesten ikke å sitte eller gå. Men det har jo du sjekket. Alle gangene har det imidlertid vært vondt å bæsje, jeg husker ikke hvor lenge.Par uker kanskje. Føles ut som om det ikke er mulig å få ut noe, at hullet er alt for lite og at jeg skal revne...

Håper det snart går over og at du kan nyte tiden litt bedre :-)

Skrevet

Det kjennes ut som det er bekkenet eller beinstrukturen som verker. Klarer ikke bæsje fordi jeg ikke klarer å sitte på do mer enn noen få sekunder. Trykk mot bekkenet gir voldsomme smerter og nå går jeg på paracet.. Kanskje fordi jeg hadde bekkenløsning? Eller er jeg for dårlig å ta det med ro? :(

Skrevet

Jeg hadde vondt i 4 uker etter pga ruptur og da var det verst fra uke 2 til uke 3.. men, dette høres ikke ut som det. Men er jo ikke urimelig at bekkenet verker litt etter en sånn runde og når man i tillegg har hatt bekkenløsning. Ring å snakk med jordmor på barsel el på helsestasjon... det gjorde jeg når jeg lå med ammeputa mellom knærne og gråt mine modige tårer.. hehehe.. :) Lykke til og god bedring i allefall!

Skrevet

Har ikke opplevd det selv, men en venninne hadde bekkenløsning og hadde nesten like vondt en god stund etter fødselen også. Hva med urinveisinfeksjon? Det er jo forskjellig hvordan folk reagerer på det også...

Skrevet

Det verste er egentlig at det gjør så vondt å sitte på doringen at jeg måtte brette et håndkle på kanten for å klare å gjøre nr 2.. Tror det er bekkenet ja, har hatt UVI før og det føltes ikke sånn da i allefall. Tror det er pga babyens press på bekkenet og at smerten merkes bedre nå isolert sett siden stingsmertene er så godt som borte.. Går seg vel til. Det var uansett veldig verdt det :)

Skrevet

Høres ut som om det kanskje er en slags fremfall av livmor eller noe? Jeg har litt det samme, legen sier det er helt normalt en periode etter fødsel, og at knipeøvelser skal hjelpe. Det syns jeg også det gjør, nå er ungen nesten 2 mnd, og det er stort sett helt borte. Det har visst noe å gjøre med hvordan livmoren er eller noe sånt. Husker ikke helt hva hun sa, ammetåka er veldig aktiv her. Det var iallefall ikke noe å bekymre seg over hvis det ble mindre av det, men jeg kunne få henvisning til gynekolog hvis jeg ikke syns det ble bedre, sa hun.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...