Gå til innhold

Ang FØDSELSTIPEND. Noen som kan dette og har lyst å hjelpe meg litt ? Trenger hjelp snarest ! =)

Mamma til to <3

Anbefalte innlegg

Har siste året nå studert påbygg på nettskole for å få studiekompetanse. Jeg har nå hatt eksamen i alle fag utenom norsk muntlig som jeg skal ha til jul.

Jeg venter baby nå 3 Juli.

Det jeg da lurer på er hvilke muligheter jeg har i forhold til det å søke om fødselstipend.

*Jeg har forstått det slik at om jeg studerer fulltid så vil jeg motta fullt fødselstipend det året.

*Eller man kan ta permisjon fra ett fulltids studiet og også motta fødselstipend det året.

- Siden jeg er ferdig med alle eksamenene utenom den ene som jeg skal ha til jul så er jeg vel ikke fulltidsstudent lengre ?

-Kan jeg melde meg opp til ett nettstudie som tilsvarer fulltid og ta permisjon fra det med en gang uten å fullføre det senere ?

-Har jeg rett på noe fødselstipend i sommer ?

-Å studere fulltid menes det da 75% eller mer ? Får man da fullt fødselstipend ?

-Egentlig så er jeg intresert i å søke ett høyskolestudium fra Januar av (siden jeg ikke får studiekompetansen før jeg har hatt den siste eksamen i norsk til jul så kan jeg ikke begynne før)

Men da er det vel for sent å motta fødselstipendet ?? En må vel starte noe fra Høsten av må man ikke ?

Hva vil beste løsningen for meg være ?

Takker på forhånd for alle svar =))

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...