Gå til innhold

Skal, skal ikke?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi er i en nesten umulig situasjon nå. Har i utgangspunktet fått de barna vi ønsket oss, men nå har vi nettopp funnet ut at det er et nytt frø i magen. Hva gjør vi? Tusen tanker raser gjennom hodet. Det var slett ikke slik vi hadde tenkt det. Alt er i opprør. Jeg tror reaksjonene fra omverdenen kommer til å bli negative også. Selv om jeg jo vet at dette til syvende og sist er vårt valg, gjør det ikke saken noe lettere å ikke ha støtte fra de rundt seg (dette er noe jeg antar, basert på erfaringene fra forrige gang). Er det andre her som har fått seg en overraskelse? Hvordan skal vi klare å ta en "riktig" avgjørelse? Uansett hva vi velger, vil jo dette prege oss for resten av livet... Noen som kan hjelpe meg med for og imot? Jeg trenger å sette ting i perspektiv.

Fortsetter under...

Jeg tror det beste jeg kan si er at man angrer ikke på de barna man får, men kan angre om man tar det andre valget...

Jeg har selv tatt abort en gang, og kommer aldri til å gjøre det igjen.

Det er det store sorte hullet i min fortid...

Venter nå nr fire og gleder meg stooort!

Syns så absolutt ikke dere skal la dere styre av hva andre kan komme til å mene! Dere må kjenne selv på hva dere ønsker, og om dere kan gi dette barnet det det vil ha behov for.

eg hadde beholdt med mindre det var fare for mitt liv eller barnet ikke ville være levedyktig:) men det er jo meg, forstår godt at noen vurderer abort på andre grunnlag:) det er ikke bare,bare å bære fram barn og ta seg av dem:)

hva andre sier skal du heve deg langt over:) om noen mener du for eksempel har for mangen barn skal du ikke bry deg om det, du gjør det du mener er best for din familie

når eg fikk eldstemann lurte folk på hvorfor eg valgte å beholde,eg var ung og alene...når eg ser på lille jenta mi i dag og tenker på det får eg vondt angt inni meg...tenk om eg hadde valgt henne bort? så fælt...

Annonse

Hvem har sagt at vi har hatt sex uten prevensjon? Av og til virker den faktisk ikke som den skal. Dessuten ser jeg ingen som helst grunn til at folk skal reagere negativt på at noen får barn. Hvor mange, må jo i grunnen være opp til det enkelte par. Vi "belaster" jo ingen andre enn oss selv, og vet med sikkerhet at vi er gode foreldre for de barna vi allerede har. Takker forøvrig for de positve tilbakemeldingene over her. Mye koseligere når man endelig har tatt et valg som ikke var helt enkelt...

Du sier det jo selv; "Jeg tror reaksjonene fra omverdenen kommer til å bli negative også" Litt selvmotsigende i forhold til " Dessuten ser jeg ingen som helst grunn til at folk skal reagere negativt på at noen får barn.".....................

Men jeg ønsker lykke til videre med svangerskapet og valget dere har tatt =))

Ikke alle synes det er et fornuftig valg å få mange barn (mange som i flere enn gjennomsnittet), men det var ikke ment som at vi ikke klarer å ta oss av de vi har og den vi får. Jeg tror ikke det går på oss som foreldre; mer på hva noen rundt oss generelt tenker om mer enn to barn. Uansett er jo dette vårt valg, og vi skal stå for det. (c:

• 3 uker senere...

Monge born er ei stor gåve. Tenkje på dei som må ty til pergokurar og som he anna eggstokkstyr? Du er heldig som ikkje må slita med slikt. Eg vonar og trur at du til dømes ikkje he teke ut spiralen utan makens medveten, og da er deko to om ditta. Kva andre måtte meine er som oftast tufta på kva omdøme deko he, men med gode band mellom generasjonane så vert eit nytt born ei stor velsigning. Så du lyt væra på godfot med mor og svigermor di framøver (c:

Det viktigaste er for min eigen del er at eg ikkje ha lura mannen min opp i styr med medveten og vilje, og at omverda veit ka eg står for (c:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...