*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Vi har bestilt oss ferie til Tunisia i september, da er jeg 5 mnd på vei, og barna er 6 år og 11 mnd.. Hotellet er family og all inclusive.. Hvordan er maten der, kan man trygt spise maten som serveres, eller er det spesielle forhåndsregler man bør ta? Men hva med minsten, bør jeg ta med alt til han fra Norge? Har aldri vært i Tunisia, så blir veldig glad om noen vil fortelle noe om hvordan landet er, og hva vi kan forvente oss
Gjest irismor Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 Søk på Tunisia her inne, da dukker det opp diverse :-)
It's all about me Skrevet 14. juni 2010 #3 Skrevet 14. juni 2010 Huff, stakkar dere.Tunisia er et møkkaland. Mulig det er bedre når det er all inclusive så dere i utgangspunktet ikke trenger å bevege dere utenfor hotellet. Men generelt er maten billig og bra når du finner det riktige stedet, ellers er den ræva og spisestedene ser ekle ut. Menneskene der er innpåslitne og frekke. De glaner stygt og følger gjerne etter dere flere kvartaler for å selge noe. De kan ha noen sære og overraskende regler. F.eks. er det mange hotell det er forbudt å ta med inn ting som er drikkendes og spisendes kjøpt i butikker utenfor. De står vakt i døra og beslaglegger alt, selv om det er noe som er kjøpt for å ha med hjem til Norge. Et land jeg aldri drar tilbake til, så desperat etter sol blir jeg aldri. Søk på Tunisia her inne så får du masse lignende svar, det er en grunn til at det er så billig å reise dit.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 14. juni 2010 #4 Skrevet 14. juni 2010 Har samme erfaringer som Frokostquiz desverre :/
Pittamitta Skrevet 14. juni 2010 #5 Skrevet 14. juni 2010 Åååå dere må ikke reise dit..Hadde aldri reist dit om jeg hadde fått gratisbilletter dessverre:-( Grusom mat,fleste hoteller har vakter i gangene pga tyver,ikke lov å ha med drikke inn på hotellområdet,folkeslaget er helt grusomme,drar deg inn på butikkene og maser noe aldeles forferdelig.Og masse fattigdom og de er ikke snille med dyr :-(
Mammaen til Isak Skrevet 14. juni 2010 #6 Skrevet 14. juni 2010 Jeg hadde avbestilt, eller booket om turen til et annet reisemål- og gladelig betalt et klekklig mellomlegg for å slippe å sette mine bein i Tunisia. Har flere venner som har vært der og det å få ødelagt feriene sine på den måten unner jeg ingen! Masse skrekk historier her inne også!
Gjest Skrevet 14. juni 2010 #7 Skrevet 14. juni 2010 Før du får skikkelig hetta her ... vi hadde (og kjenner flere som har hatt) kjempegode opplevelser i Tunisia! Generelt virker det som om de som er i Hammamet og Djerba er mye mer fornøyde enn de som har vært i Sousse. Og når det kommer til folk og innpåslitne selgere ... Tyrkia er minst hundre ganger verre! Når det er sagt. Når det kommer til hotellstandard er det helt andre mål enn her i norge, så dere bør definitivt gå for et 5-stjernes hotell, ikke noe under det. Maten er som oftest grei, ingen jeg vet om som er blitt skikkelig dårlige, men jeg kjenner ingen som har reist med barn. Jeg ville tatt med barnemat og vannkoker (til koking av vann og sterilisering av skjeer o.l.) hjemmefra for å være sikker. I tillegg hadde jeg nok vært betenkelig med å reise dit som gravid ... men jeg hadde heller ikke reist til tyrkia, egypt og lignende steder heller. Men det er du nok i stand til å vurdere selv (matstandarden er veldig lik tyrkia og egypt). Som reiseplass for voksne som har utbytte av ørkensafari, storbytur til Tunis o.l. (og som er litt historieinteressert) er det alldeles flott. Som reisemål for familier blir det vel mest å være på hotellet dets basseng og private strand ... så kanskje ikke fullt like midt i blinken. Jeg har i hvertfall bare anbefalt det til voksne som skal reise uten unger, da jeg ville vært skeptisk til å ta med egne barn dit. (Men igjen ... på lik linje som jeg ville tenkt med egypt, marokko, tyrkia og lignende. Med bittesmå barn ville jeg nok heller gått for spania, italia eller frankrike (ev. en stille liten gresk øy).)
Marbella Skrevet 14. juni 2010 #9 Skrevet 14. juni 2010 Hammamet er helt jevlig.......Vært i Tunis en gang, maten var stygg, mannfolkene gale, det var skittent over alt....har aldri sett så mye søppel og kakkerlakker i hele mitt liv....... Når jeg reiser på en billigtur så er jeg ikke så kravstor- men jeg har reis mye og Tunisia ville jeg aldri utsatt mine barn for og heller ikke et nyfødt barn i magen.....tør ikke tenke på standaren på sykehus i Tunis.....
Marbella Skrevet 14. juni 2010 #10 Skrevet 14. juni 2010 Enig med hun over her om å ta barn med til Egypt-Tunis-Marokko osv det florere av mage tarm bakterier og det er lite som skal til for å få ferien ødelagt..........
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. juni 2010 #11 Skrevet 14. juni 2010 Huff, jeg hadde ikke dratt, og ihvertfall ikke som gravid....Har vært i Monastir, Sousse og Tunis, men likte meg ikke noen av stedene; masete mannfolk og ukoselig atmosfære, trivdes ikke rett og slett:/
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #12 Skrevet 15. juni 2010 Oioi, dette hørtes absolutt ikke alrigth ut.. Har fått høre fra mange venner og bekjente hjemme nå også at vi ikke burde reise dit.. Så vi har avbestilt allerede. Kan jo forstå hvorfor de priser hotellene så billig så lenge det er såpass dårlig standard der nede. Vi sikter oss nå heller inn mot Tyrkia, Nazar og Pegasos Royal.. Alle jeg kjenner som har vært på pegasos-hotellene skryter iallefall uhemmet av dem, kanskje dere har noen erfaringer fra disse hotellene også? Jeg har vært i Tyrkia mange ganger før, i grunn ikke spesielt begeistret for landet, men ettersom hotellet er såpass flott, så satser vi på og holde oss mest mulig innenfor hotellområdene, vi står fritt til å disponere 3 forskjellige hotell med de fasilitene dem tilbyr..
Titania Skrevet 15. juni 2010 #13 Skrevet 15. juni 2010 Ser at du har avbestilt, men må bare svare likevel. Det er synd at folk har så negativt syn på Tunisia. Jeg var to uker i Tunisia i fjor - Med datter på 1 1/2, og tvillinger i magen. Vi var i Hammameth og hadde det helt storartet. Opplevde folk som veldig hyggelige - og de elsker barn. Vi fikk god kontakt med de ansatte på hotellet og i butikkene i nabolaget. Eneste jeg ikke var så begeistret for var restaurantene, fikk stort sett det samme overalt og det var ikke særlig spennende. Men nå hjalp det vel ikke at jeg var konstant kvalm hele tiden:) Tror all inclusive er et godt valg i Tunisia. Vi var mest ved bassenget og på stranden, men vi leide også bil og kjørte rundt på egenhånd. Gikk kjempefint! Blir ikke sydentur på oss i år, men kommer garantert til å vurdere tunisia neste gang.
MathildeC Skrevet 15. juni 2010 #14 Skrevet 15. juni 2010 Fint at noen har hatt det bra i Tunisia, men jeg må dessverre underskrive det andre sier.. Vi har imidlertid en annen opplevelse ettersom vi var backpackere i Tunisia! Uten barn da riktignok! Var en interessant opplevelse som ikke frister til gjentakelse.. Men vi hadde det absolutt ikke pyton hele tiden, var på noen søte små hoteller ute i litt mer avsidesliggende plasser. Men vi sa aldri mer :-)
Marbella Skrevet 15. juni 2010 #15 Skrevet 15. juni 2010 Har jobbet for Nazar i 2 år og vært på de fleste hotellene der - godt valg!! Dere kommer til og få en fantastisk ferie:)
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #16 Skrevet 15. juni 2010 Marbella: Så bra Vi har bestemt oss for Pegasos hotellene, men vet du kanskje hvorfor det ikke går an å bestille tur på hjemmesidene dems? Må man ringe for å få bestilt, eller er det bare noe midlertidig galt med hjemmesidene dems?
Marbella Skrevet 15. juni 2010 #17 Skrevet 15. juni 2010 Jobber ikke der nå så det vet jeg ikke:) Prøv igjen senere eller ring kundeservice- de er veldig hyggelig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå