Cat&Gullungene Skrevet 14. juni 2010 #1 Skrevet 14. juni 2010 Jeg brukte Arnica-olje på magen mot slutten av svangerskapet forrige gang. Fikk det anbefalt av en italiensk venninne og farmasøyt (bodde i Italia da) mot strekkmerker. Det hjalp, fikk ikke et eneste ett!! Vet jo ikke om jeg hadde fått noen uten heller da ;-))) Nå har jeg kjøpt inn en ny, liten flaske, men etter å ha hørt så mye om hvilke oljer man skal og ikke skal bruke i svangerskapet, begynner jeg og lure litt? Hva mener dere? Er Arnica-olje greit?? Jeg har googlet meg rundt og kommet fram til at den virker safe, men er ikke 100% sikker?? Skal ta den med til jordmor og høre neste torsdag...
Sognerosa Skrevet 14. juni 2010 #2 Skrevet 14. juni 2010 Veit ikke hvordan Arnica oljen er. Jeg brukte jojoba olje i begge mine svangerskap, og skal bruke det nå også. Ingen strekkmerker her heller, uten ett der jeg tidligere hadde pearcing (ved navlen).
Feminuch!<3 Skrevet 14. juni 2010 #3 Skrevet 14. juni 2010 hei, jeg kommer fra italia og har aldri hørt om den Arnica-oljen før? hvor er det dere har kjøpt de oljene?? jojobaoljen også? klem
betts Skrevet 14. juni 2010 #4 Skrevet 14. juni 2010 Arnica oljen til Weleda er så utrolig god! Tror ikke det er noe problem å bruke den under svangerskapet. Den virker beroligende og avslappende på slitne og sår muskler i tillegg. Jeg pleier å ta ett fotbad og smøre inn bena mine med arnica olje etterpå, det hjelper veldig på slitne ben:-) Weleda har en egen serie for gravide, hvor det er en olje som skal motvirke strekkmerker og en olje for bryst som skal stimulere melkeproduksjonen osv.. De kommer jeg til å kjøpe meg om ikke så lenge jaffal:-)
pennywise*tobarnsmor<3* Skrevet 15. juni 2010 #5 Skrevet 15. juni 2010 fikk arnica-oljen fra weleda (gravid-serien) i gave da jeg hadde født sønnen min, og den er super:) siden serien er for gravide er den også helt trygg å bruke:)
håpet omden lille... Skrevet 15. juni 2010 #6 Skrevet 15. juni 2010 Hvor får en kjøpt arnica - oljen i Oslo, noen som vet?
Cat&Gullungene Skrevet 16. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 16. juni 2010 Takk for svar alle sammen!! Den Arnica oljen jeg har er også fra Weleda, så da går jeg utifra at den er trygg ;-) Visste ikke at den var med i en gravid-serie. Tror man får kjøpt den i alle helsekostbutikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå