Gå til innhold

Bruk av Arnica-olje...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg brukte Arnica-olje på magen mot slutten av svangerskapet forrige gang. Fikk det anbefalt av en italiensk venninne og farmasøyt (bodde i Italia da) mot strekkmerker. Det hjalp, fikk ikke et eneste ett!! Vet jo ikke om jeg hadde fått noen uten heller da ;-)))

Nå har jeg kjøpt inn en ny, liten flaske, men etter å ha hørt så mye om hvilke oljer man skal og ikke skal bruke i svangerskapet, begynner jeg og lure litt? Hva mener dere? Er Arnica-olje greit??

Jeg har googlet meg rundt og kommet fram til at den virker safe, men er ikke 100% sikker?? Skal ta den med til jordmor og høre neste torsdag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veit ikke hvordan Arnica oljen er. Jeg brukte jojoba olje i begge mine svangerskap, og skal bruke det nå også. Ingen strekkmerker her heller, uten ett der jeg tidligere hadde pearcing (ved navlen).

Skrevet

hei, jeg kommer fra italia og har aldri hørt om den Arnica-oljen før? :)

hvor er det dere har kjøpt de oljene?? jojobaoljen også? :P

klem

Skrevet

Arnica oljen til Weleda er så utrolig god! Tror ikke det er noe problem å bruke den under svangerskapet. Den virker beroligende og avslappende på slitne og sår muskler i tillegg. Jeg pleier å ta ett fotbad og smøre inn bena mine med arnica olje etterpå, det hjelper veldig på slitne ben:-)

Weleda har en egen serie for gravide, hvor det er en olje som skal motvirke strekkmerker og en olje for bryst som skal stimulere melkeproduksjonen osv.. De kommer jeg til å kjøpe meg om ikke så lenge jaffal:-)

Skrevet

fikk arnica-oljen fra weleda (gravid-serien) i gave da jeg hadde født sønnen min, og den er super:) siden serien er for gravide er den også helt trygg å bruke:)

Skrevet

Hvor får en kjøpt arnica - oljen i Oslo, noen som vet?

Skrevet

Takk for svar alle sammen!!

Den Arnica oljen jeg har er også fra Weleda, så da går jeg utifra at den er trygg ;-) Visste ikke at den var med i en gravid-serie.

Tror man får kjøpt den i alle helsekostbutikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...