Gå til innhold

Å leve med en rusmisbruker...

Anbefalte innlegg

... har vært mitt liv de siste 20 årene..:/

Først med en alkoholiker, som og misbrukte hasj...

... så med en "virkelig" narkoman, som har vært borti det meste.

Jeg har barn med begge disse to mennene, er fortsatt gift med sistemann - som og har vært på rehabilitering 2 ganger - første gang for 10 år siden - og nå - til "syvende og sist"....for siste gang....

Laaaang historie - kan ikke forklare her og nå hvorfor jeg VET at det vil gå bra denne gang...men det var heller ikke mitt spørsmål da...:D

Det jeg lurer på, er om; hadde noen av dere lest en bok som hadde het f.eks : " Å leve med en rusmisbruker"...?

Da jeg selv har lett etter slikt lesestoff de siste 13-14 år - og kun funnet bøker skrevet av den narkomane selv, eller forelder til en narkoman....

Men, det å finne en bok som handler om det å faktisk LEVE med en rusmisbruker, det å ha et samliv med en misbruker - og ikke minst: det å være foreldre - der den ene er misbruker... - det har jeg ALDRI funnet en historie/bok om...

Om noen her har lest en slik bok/historie - gi meg gjerne et tips - for jeg føler meg ganske så håpløs alene om dette - eller om noen savner en slik bok/historie - si i fra - kanskje jeg gjør noe med det...

PS! Min rusmisbruker av mann - er en slik man leser/hører om - som man aldri kunne tenke seg hadde slike problemer ( f.eks når du hører om en lege/advokat/kjent person etc etc...)

Pen, sprek og stilig mann - som man ALDRI kunne tenke seg hadde problemer, men som er såkalt "skap-narkoman"...

...............

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141976786-%C3%A5-leve-med-en-rusmisbruker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...