Gå til innhold

Hvor mye blødning?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den første spontanaborten min blødde eg litt over 2 veker. Var då 9 veker på veg. Har mista fleire gonger etter det, men då tidlegare i svangerskapet, noko som gav kortare blødning ( mellom 6 og 10 dagar ca).

Anbefalar deg å ringa eit legekontor eller liknande dersom du kjenner deg usikker på det som skjer. Godt å få svar hos nokon profesjonelle!

Ynskjer deg ellers masse lukke til! Det er hardt mens det står på, så ta litt ekstra godt vare på deg sjølv no.

Mvh.

Er to uker siden jeg gikk igjennom SA (i uke 12) og jeg blør litt enda, men det er slike småblødninger som kommer og går (ikke friskt blod). Har vært på etterkontroll og alt så fint ut. Hadde murringer i magen i flere dager etter SA, men ca etter 1 uke ga det seg.

Hvis du er bekymret burde du ta kontakt med lege.

Tusen takk for svar alle sammen, er ikke lenger så bekymret!! Skal ta ny ul på torsdag siden jeg ikke kunne ta medisiner for å "drive ut" alt da jeg muligens har astma. Vil helst unngå utskrapning, da jeg kjenner ei som ble streil av det. Vet jo at hun hadde veldig uflaks, men det blir liksom så nært.

Hadde en SA i uke 11 for ca 1 mnd siden. Blødde i en uke før SA, var på ultralyd samme dag og fikk konstatert at alt var kommet ut - det var bare en liten "blodboble" igjen. Blødde etter det i litt over 2 uker...deretter ingenting i noen dager, før litt spotting...deretter fikk jeg blødninger igjen...og blør fremdeles mye friskt blod,men ingen smerter. Har ikke vært på noen etterkontroll - fikk ikke høre noe om at jeg skulle på noen etterkontroll, men ser her at det er ganske vanlig... begynner å bli drittlei denne blødningen - vil bare komme over alt dette og ar kroppen skal komme til seg selv igjen...aner jo heller ikke om dette er en menstruasjon (har blødd i 4 dager) eller om det enda er etter aborten....noen som vet??

Annonse

Det er veldig individuelt hvor mye man blør og hvor vondt man får. Hvor langt på vei er du? Jeg mistet nå nettopp i 5 uke og blødde bare 1 1/2 dag, dro til legevakt og de sendte meg til GU på sykehuset. Her kunne de konstantere at jeg ikke lengre var gravid. Når dette er sagt så har jeg sett mange som skriver at de har vondt i magen og/eller blør uten at det er SA. Dra til legen så får du svar. Da kan du kanskje slappe av og roe deg med at alt er ok. Skulle du være uheldig så er det uansett viktig å få sjekket at alt er kommet ut. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...