Vitamin Skrevet 13. juni 2010 #1 Skrevet 13. juni 2010 Er usikker på hva som plager min sønn (6 mnd. gammel), hver gang vi er ute å kjøre bil, så gråter han til han blir så varmt og svetter og gråter enda verre. Jeg har prøvd smokk, leketøy og diverse ting for å fange hans oppmerksomhet, men det hjelper ikke :-( Noen har det samme, hasr gode tips??????
Gjest Kira06 Skrevet 13. juni 2010 #2 Skrevet 13. juni 2010 Sånn er det her i gården også gitt:) Med mindre hun er trøtt og sovner, så er det sjelden at hun koser seg på biltur. Så pleier som regel å planlegge litt, dvs at hvis vi må kjøre lengre enn 20-30 minutter, så gjør vi det når hun skal sove (hvis det er mulig selvfølgelig). Tror vi må vente noen mnd før de lener seg tilbake og slapper av på biltur:)
dutte<3 Skrevet 13. juni 2010 #3 Skrevet 13. juni 2010 Jeg henger meg på denne tråden. Sånn har vi det også. Veldig stressende, er ikke noe gøy å dra på tur når jeg vet vi må kjøre mer enn 15 minutter. Da han var enda mindre sovnet han nesten alltid da vi kjørte. Nå er det motsatt, han sovner nesten aldri. Jeg lurer på om han kanskje blir bilsyk? Vi har aldri kjørt lenger enn 50 minutter, men når man har en skikkelig lei seg baby i bilen føles dette som en evighet!! Vi har prøvd å stoppe og ta han ut når han er lei seg, men med en gang vi begynner å kjøre er det på an igjen.... off kjenner jeg blir stressa bare ved tanken på å kjøre bil.
Gjest Kira06 Skrevet 14. juni 2010 #4 Skrevet 14. juni 2010 Bare et lite svar til det at du lurer på om han kan være bilsyk. Barna utvikler ikke den "egenskapen" før de blir ihvertfall 3 - 4 år gamle stort sett. Det er visstnok noe med balansenerven, som ikke reagerer på det samme hos små barn som hos eldre.
1baby,og 1 spire Skrevet 14. juni 2010 #5 Skrevet 14. juni 2010 Akkurat slik har vi bestandig hatt det med jenta våres som er 2 år nå. Aldri likt å kjøre bil bare gråting. Men når hun var liten kjøpte vi en slik leke med musikk som vi hang på bilstolen hennes og det hjalp endel. Ellers kom vi til å kjøpe tv til å ha i bilen nå for noen måneder siden og etter det har det blitt en ny værden og kjøre bil her i gården. Hun stor koser seg og endelig kan vi ha en normal kjøre tur uten hul og skrik og to utslitte foreldre etter å ha matt underholt og styra hele veien. Nå er det kanske ikke så intrisangt for en unge på 6 måneder med tv, men vert ett forsøk kansje. Trur i etter kant det ville funket på hun her ivertfall, for viste tidlig itresse for blant annent å se drømmehagen da hun var veldig liten.Hadde ivertfall kjøpt den myyyyyyyyye tidligere med tanke på hvor herlig bilturen er nå. Nå spør hun selv om å ut å kjøre. Masse lykke til.
Tingeling&guttaboyz Skrevet 14. juni 2010 #6 Skrevet 14. juni 2010 ÅÅÅ, samme her! Men akkurat som det skrives over her, så sover poden dårligere i bil enn ellers. Hjelper heller ikke stoppe og strekke på seg, akkurat samme styret når inn i tvangstrøya (les: bilsetet) igjen. (Grønn av misunnelse på de som har rolige barn i bil, for det motsatte er virkelig tortur!) Vår eldste var helt lik, kjempeurolig i bil, Men med DVD fra ett års alder ble det en ny verden med ham.Vi har gått til innkjøp av DVD til mini på 6,5 mnd og han ser litt på det, så hjelper ørlite:) Må bare lære seg å like... *ønske, ønske*
Jerry 82 Skrevet 14. juni 2010 #7 Skrevet 14. juni 2010 Jeg har en rolig gutt som somregel sover i bil, men når han ikke skal sove blir han lett utilpass i bilstolen. Når jeg ser på alle innleggene her så lurer jeg på om det er stillingen de sitter i som kan være ukomfortabel? vi bruker maxi cosi bilstol (baby), og jeg har aldri helt likt bilstol, og hvordan de sitter i den. Tenkte på å gå over til neste stol nå, har beSafe, og husker at storebror likte seg bedre i den. De kommer lenge opp, og jeg syns faktisk at den ser mye mer solid ut enn de små babystolene, og bedre sittestilling (så lenge en har såpass stor bil at den kan legges i nederste sittestilling). Minstemann her er uansett så stor at vi bærer sjelden ut hele bilstolen uansett. Hvilke bilstol bruker dere?
Vitamin Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 15. juni 2010 Jeg tenkte det samme, at det kan være bilsete som er ubehagelig sitte/ligge stilling og er så kompakt - stoffer ikke puster. Jeg har en maxi cosi.
dutte<3 Skrevet 15. juni 2010 #9 Skrevet 15. juni 2010 Ok, takk for svar! :-) Kjekt å vite at det ikke er det da.
dutte<3 Skrevet 15. juni 2010 #10 Skrevet 15. juni 2010 Vi har en emmaljunga first class. Han sitter litt sånn "trøkt" i den, og blir fort varm. Er sikkert ikke så voldsomt behagelig. I tillegg er han litt stiv øverst i nakken, så når han blir tvunget til å sitte i en bue og med hodet bøyd litt fremover hjelper jo ikke det heller. Han er 6 måneder nå og kan ikke sitte selv, så det er vel for tidlig å skifte? Vi skal til manuellterapeut på torsdag så håper at det blir bedre da. vi prøver å ta mest mulig trikk og buss for tiden, men er jo ikke alltid at det går.......
Overraskelsen Skrevet 15. juni 2010 #11 Skrevet 15. juni 2010 Forstår dem godt jeg, de små, at de ikke vil sitte spent fast i et sete i evigheter når de etterhvert får mer og mer behov for å bevege på seg. Når vi skal kjøre langt, gjør vi som noen over sier; prøver å legge turen til et tidspunkt på dagen det er naturlig med en lur for lillemann. Ellers funker det at en av oss setter seg bak sammen med han og underholder. Når vi sitter bak sammen med han har det også hendt at han har fått en brødskalk eller kavring å knaske på (han er 10 mnd). Hvis du kan slå av air bagen kan du kanskje ha han i forsetet ved siden av deg når du er alene? Da ser han i det minste mamma. Tog er forresten en utmerket reisemåte med småttiser hvis man skal et stykke, og det går tog dit man skal
mamman til to gutter Skrevet 15. juni 2010 #12 Skrevet 15. juni 2010 Har dere speil så han kan se dere i det? Jeg merket tidlig på storebror at de gangene vi kjørte uten speilet så var han mye mer urolig. Her er et eksempel hvis du ikke skjønner hva jeg mener. http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bilstoler/bilsikringstilbehor/dog-bamsespeil-brun.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå