MaRiAnNe_85 Skrevet 13. juni 2010 #1 Skrevet 13. juni 2010 Har ei lita tulle som nå er 2 mnd. I natt kastet hun opp,men siden det ikke gjentok seg regnet jeg med det var en temmelig stor gulp (hele senga mi,jeg og henne ble våt). Litt utpå dagen ble hun mer og mer urolig, og har nå skreket 5-6 timer i strekk. Hun har også dårlig matlyst. Hun har ikke mer enn 38 i feber,men synes det er så ekkelt siden hun er så lita. Burde jeg ringe legevakta siden hun er så ukonfortabel?? Hva ville dere ha gjort?
odji Skrevet 13. juni 2010 #2 Skrevet 13. juni 2010 jeg hadde nok ringt. bedre å ringe en gang for mye... god bedring
Mai-mamma Skrevet 13. juni 2010 #3 Skrevet 13. juni 2010 jeg ville nok ringt legevakten. vi lå på barneklinikken med småen i 12 dager da han ble født, han kom noen uker for tidlig. og der oppe sa de at hvis et spedbarn fikk feber eller virket syk før de var 3 mnd, skulle en alltid ringe legevakten. for så små babyer skulle ikke få feber. du kan jo bare ringe å høre med de om du skal komme inn eller ikke, så slipper du å gå å bekymre deg
sjøsamen Skrevet 13. juni 2010 #4 Skrevet 13. juni 2010 på barn under 3 mnd bør lege kontaktes om de er syke.
Gjest Kira06 Skrevet 13. juni 2010 #5 Skrevet 13. juni 2010 Jeg hadde nok også tatt kontakt med legevakten, bare for å høre hva de sier. Mye bedre å få sjekket det enn å gå og være bekymret. Er jo så vanskelig å vite hva det er når disse små er syke. Datteren min var super forkjølet med høy feber når hun var 9 uker, så vet hvor bekymret man kan bli:) God bedring til den lille, så håper jeg hun blir fort frisk.
MaRiAnNe_85 Skrevet 14. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2010 Takk for svar Ble til at e måtte kom ned på legevakten en tur. Hun hadde forstoppelse i tillegg til at hun var syk. Heldigvis var det to sepparate ting. Er jo vondt for de stakkars små når de er forstoppa. Hadde ikke trodd det var det som var probleme siden hun har hatt avføring nesten hver dag. Når er iaf ett av problemene løst. Får håpe feberen gir seg snart. Fikk beskjed om å dra til legen om feberen ikke gav seg til i morgen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå