Gå til innhold

Kan man få feber av bilsyke??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår kastet opp 2 ganger i bilen i stad. Når vi kom hjem hadde hun feber. Første gang vi har kjørt så langt med henne, og var en del svingete veier. Men feberen stiller jeg spørsmålstegn ved. Hun hadde litt feber før i uka også, det er tenner på vei. Hun kan jo ha sjau nå, for virket som hun var i litt dårlig form før vi drog. Vanskelig dette!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får ikke feber av bilsyke - bilsyke kommer av at øynene lurer hjernen derav kvalme, feber kommer av infeksjon i kroppen. Men selvfølgelig; har hun kastet masse opp og sitte lenge i bil så kan jo kroppstemperaturen stige noe, men ikke over 38 grader vil jeg tro.

Så da kan det hende hun har fått omgangssyke - eller så kan hun ha en liten infeksjon i kroppen som utløste feberen - og som gjorde henne mer mottagelig for bilsyke?

Tannfrembrudd gir ikke feber.

Skrevet

Tenkt samme tanken, hun har vært veldig forkjølet i det siste også, med mye slim osv. Dette med tenner er det delte meninger om veit jeg. Ikke så lett å vite. :) Men må bare se ann åssen hun blir utover natta. Merke fort om det er sjau eller ikke. Mamma nevnte at bilsyke kanskje kunne gi feber, men syns det høres så rart ut. Takk for svar! :)

Skrevet

Ja, nå sitter jo egentlig ikke jeg inne med kompetanse til å svare på sånne medisinske spørsmål, men jeg vet hvorfor man blir bilsyk, og ingen ting der tilsier at feber skal bli utløst.

Men for all del; kroppen er kanskje litt mer sammensatt enn man skulle tro noen ganger (også mtp tenner + feber) så det kan godt hende at kroppen tror bilsyken er en infeksjon og setter opp tempen for å bli kvitt sjiten ;)

God bedring - ikke moro med syke barn uansett hvordan det oppstod :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...