Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En egen tråd for hyggelige ting som du har opplevd/opplever i første trimester.

Dette skal jo være gøy, eller hva? Og istedenfor å ta sorgene på forskudd kan vi glede oss over det vi har.

(ikke fordi jeg ikke forstår at folk vil spørre når de blir bekymra, men for å skape litt likevekt i innleggene)

Jeg ELSKER å kjenne at det knyter seg litt nederst i magen og å vite at det er fordi livmora tilpasses det lille livet som allerede har klamra seg fast inni meg. Bare å tenke på det gjør at jeg kjenner en kribling i hele kroppen - som om jeg var forelska :)

Jeg gleder meg til alt jeg skal gjennom - og som på andre siden fører til at jeg skal bli mamma :)) det er nesten ikke til å tro!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var på ul når jeg var 4+6 og da såg jeg plommesekker og en liten flekk inni. Så har jeg hengt opp bildene ved siden av senga så jeg kan se på de før jeg sovner og når jeg våkner <3

:) :)

Skrevet

Signerer på at vi trenger noen glad-innlegg her inne!

Jeg også elsker følelsen av å ha en liten baby inni meg, at jeg skal bli mamma til enda et fantastisk lite menneske <3

Skrevet

Jeg er så enig med deg!!

Og i mitt liv akkurat nå er det mer ulykke en lykke, det er helt sikkert! Derfor skal jeg nå i noen få sekunder skrive ned det positive her og virkelig kjenne på lykken!

Jeg gleder meg til høsten, når jeg kan kjenne liv i magen, det er surt og kaldt ute og jeg sitter foran ovnen med strikketøyet på fanget.

Akkurat nå nyter jeg at kiwi og jordbær smaker godt, og følelsen jeg får når jeg kryper under dyna, strekker ut bena og sovner uten å vri meg.

Skrevet

jeg elsker når mannen min legger hode på magen min å snakker med babyen, selv om vi begge vet at den ikke kan høre enda. Jeg elsker gnisten i øynene hans når han ser opp på meg etterpå.

Jeg elsker litt den spenningen av å ikke vite hvem det er som er inni der. Om det er en jente eller gutt, en energibombe en rolig snelle, en ramp eller en bedagelig tenker kanskje?

Jeg er heldig som ikke er kvalm, det elsker jeg. Selvom jeg er utrolig ekstremt trøtt og har en ett åring som er i energibombe/rampe kategoriene. Men jeg elsker hverdagen min forde. Jeg nyyyyter å være mamma og gravid.

Jeg gleder meg!

Skrevet

Dette synes jeg er en bra tråd :)

Jeg elsker tanken på noe som vokser i magen min og skal bli til noe stort. Vi har noe stort å se frem til i månedene fremover. Særlig gleder jeg meg til å kjenne spark.

Skrevet

Jeg syntes det var helt fantastisk å fortelle lillesøster at hun sannsynligvis skal bli tante for første gang. Hun ble utrolig glad og det smittet over på meg som stort sett bare har gått og bekymret meg for om dette skal gå bra:-)

Skrevet

Herlig tråd:)

Jeg har spart på begge de positive testene, og nesten hver gang jeg er på badet kikker jeg på de blå, om enn veeeeldig falmete kryssene. Og så smiler jeg for meg selv.

Elsker også tanken på at tross kjipe, trøtte dager, skal det komme noe langt bedre av dette. Ser også frem til høsten når magen er stor og jeg kjenner liv. Da skal det drikkes kakao og strikkes til den store gullmedalje :)

Skrevet

Åh, så fint med litt motvekt!

Elsker også følelsen av at det strekker og vokser nederst i magen nesten hele tiden, det er som om den lille roper ut til meg hver dag; Jeg er her og jeg har planer om å bli her en stund! Ikke vær redd!

Dette går veien. Endelig!

Skrevet

Bra tråd! Jeg likte særlig du oppe her som gleder deg til strikketøy i høst, jeg er veldig enig. Jeg gleder meg også til:

- At magen begynner å vises

- Når jeg tør å kjøpe den første bodyen, den skal være såå fin!

- Når kvalmen avtar og jeg kan sprade rundt med kul på magen og et smil om munnen

- Å fortelle det til søstra mi, som ikke er tante fra før

- Å fortelle det til alle besteforeldrene, ingen har barnebarn fra før!

- Å hilse på vesle snella (som jeg er sikker på at det er), og å se kjæresten min holde henne mot brystet for første gang

Åååå nå begynner jeg nesten å gråte her!!! Herregud gravid sier du! :-)

Skrevet

Liker! :)

Gleder meg over at jeg skal bære frem ett tilskudd til familien, synes det er bare så vanvittig deilig å stryke fingrene over magen, og smiler hver gang! :) Syntes det var så vanvittig godt å se det dunkende hjertet på en 11mm. langt gull:) Ser hele tiden på hvor stor den er nå, og måler frem størrelsen på noe:) <3

Gleder med til å kjøpe de første gravidklærne, og stolt vise frem magen min! Og til å synge til den mens den sparker meg fra innsiden:) Det er jo helt fantastisk! :)

Å, det er så deilig å vær gravid! :)

Skrevet

Jeg er glad fordi jeg så et lite knøtt på litt over 8mm på UL i dag, med et bankende hjerte (jeg så det ikke pga litt vanskelig vinkel opp til skjermen, men gynekologen så det, og da er jeg fornøyd!). Ellers gleder jeg meg aller mest til kvalmen slipper taket, det må jeg bare innrømme. Den slapp taket allerede i uke 8-9 forrige gang, håååååper det blir slik denne gangen også!

Skrevet

På besøk fra 2.tri.. For en fin tråd :) En slik en kunne jeg trengt da jeg gikk her ine og bekymret meg og ble skremt av hver minste ting som sto skrevet..

Sitter her å leser innleggene deres med et smil om munnen og mimrer for meg selv om den lykkefølelsen det var å få vite man var gravid. Ivrig lesing om utvikling og sååå stolt av at knøttet var 8 mm :) Jeg gledet meg sånn til å kjenne liv etter hvert og til kvalmen skulle avta.. Nå er jeg der!

Faktisk.. etter jeg hoppet over i 2.tri har tiden flydd av gårde og det dukker opp nye ting å glede seg til hver dag.. det er jammen meg ikke kjedelig å gå gravid hvertfall! :) nå er jeg i uke 23..

Fra jeg begynte å kjenne noe så smått i magen.. men bortforklarte det med luft.. til småe dult som ikke kunne bortforklares.. sukk.. Så kom det første ordentlige sparket.. og såå skuffa for at kjæresten ikke kunne kjenne det.. Så en dag kunne vi jammen kjenne det på utsiden begge to. og lykken og sjokket i kjæresten sine øyne.. sukk sukk sukk..

Ultralyden med magisk stemning og stillheten i rommet.. der det bare var oss og den lille Tulla vår.. kan sitte å se på bildene hele dagen..

Nå synger vi hver kveld hver vår nattasang og håper hun kan høre oss.. pappan som snakker "hemmeligheter" med magen og smiler.. jeg kan ikke ha det bedre jeg..

Nå er det snart sommerferie og lyse tider! :) Siste ferien med bare oss to, men det gjør overhodet ingenting! Og etter sommerferien er det bare 2 mnd igjen.. Tiden flyr jo!

Men vi gleder oss.. og bekymrer oss såklart en gang innimellom.. Men ikke glem å finn noe å glede dere over hver dag!! Denne tiden får vi aldri igjen :)

Stor klem til alle sammen!

Skrevet

Enda en glagmelding. Glad for at jeg er gravid og glad for at jeg IKKE kjenner noen ting til det. Ikke kvalm, ikke smerter i magen, ingenting. Vell vitende om at jeg ER gravid, nyter jeg dagene, frisk som en fisk. Om det er 11 uker igjen til ultralyd gjør meg INGENTING. Den som venter på noe godt venter aldri forgjeves :)

Lykke til alle videre!

Skrevet

glad melding fra meg:)

fikk vite i dag at etter to blodprøver pga en blødning så er alt bare normalt! er såå utrolig happy.. smiler og smiler;)

utrolig hvordan vi mødre beskymrer oss, er jo ett godt tegn det men.. he he!

gleder meg masse til bevegelser, UL, magen, kvalmen forsvinner, til baby kommer<3<3 aww... glede glede....

Skrevet

Fin link, begynner nesten å gråte....

Jeg synes det er fantastisk når jeg kjenner kiling på innsiden og kan forestlle meg at det er den lille som sier hei.

Jeg synes det er fantastisk at jeg er 12 uker i morgen og har fullført 1. trimester..

Gleder meg til den vanvittige enrgien kommer i 2. trimester og folk kan se at jeg faktisk er gravid istedenfor å lure på om jeg har lagt på meg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...