Gå til innhold

Hvordan legge opp permisjon ang. fedrekvote, 100% i 46 uker og ferie i tillegg

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som har en enkel forklaring på hva man bør legge opp til hvis man vil ha 100% stønad i 46 uker (og 10 uker uten lønn i etterkant) med tanke på når far skal ta ut sin fedrekvote på 10 uker? Har termin 3.sept. Mor/jeg er forbeholdt permisjon fra 13.august til 15.oktober (første 9 uker totalt)

Hvis mor skal bruke opp 36 uker permisjon, dvs ca 22.april; er det da krav om at far tar de ti ukene sine fra 22.april? Eller blir det forsåvidt slik at jeg kan ta ti uker ulønnet fram til 1.juli, og at far da tar ti uker fra 2.juli til ca 9.sept? Kan jeg mens han har sin permisjon ta ut de fem ferieukene mine? - er dette lov? Og eventuelt at han kan forlenge sin permisjon med sin ferie om han ønsker? Dvs fem uker fra 9.september?

Håper noen forstår hva jeg mener, og kan være supergreie og hjelpe meg.

Hilsen Ingunn : )

Fortsetter under...

Ja dere kan fint gjøre det som du foreslår, MEN husk å gi beskjed til nav FØR din permisjon er over at pappapermen blir utsatt ellers mister dere den!!!! Hvorvidt dere kan ta ut ferie som du foreslår blir jo også opp til arbeidsgiverne så det må du snakke med dem om....

• 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Vær obs på at du mister dine rettigheter ved lengre permisjon (to uker bare..!) utover den normale fødselspermisjonen.

Jeg kommer til å ta 80% slik at jeg kan være borte et helt år. Da jeg egentlig skal på arbeid igjen på vårparten i 2012, men ønsker en litt lenger sommer og permisjon med barnet mitt vil jeg heller be arbeidsgiver om å få arbeide 50% frem til 1. august slik at jeg ikke mister alle rettighetene mine ved å ta ut full permisjon. Og med fem uker ferie i tillegg i mellom april og august så blir det uansett ikke så mye arbeid i de månedene. Men det forutsetter selvfølgelig at jeg får plass i park eller lignende de dagene jeg må på arbeid. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...