Gå til innhold

Hipp og avføring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte med Hipp i går til min 11 dager gamle datter. Hun spiser ca. 70 ml x 8 pr døgn. Etter dette har hun hatt avføring 3 ganger med knall gul grynetete/seig avføring. Da hun brukte nan hadde hun mer grønnlig avføring en gang om dag. Er dette normalt? Skiftet til Hipp fordi hun hadde så mye luft i magen. Har ennå noen gråtetokter, så jeg er usikker på om byttet er vellykket...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi byttet fra NAN til Hipp da mini var plaget med hard mage.

Med NAN hadde han avføring sånn ca annenhver dag, grønn og noen ganger hard. Da vi byttet til Hipp bedret det seg og den ble mer som du beskriver. Vi snakket litt med helsesøster og hun sa at dette var helt normalt, at avføringen både var gul og grønn. Grønn avføring var ikke uvanlig hvis barnet hadde magetrøbbel og/eller var hard i magen.

For oss funket det bedre med Hipp, men dette er jo veldig individuelt. Det er jo også andre merker du kan prøve.

Vi prøvde også Småfolk, men den sluttet vi med etter en dag. Det luktet rett og slett oppkast av gulp eller flekker hvis vi sølte.

Skrevet

Jeg byttet også fra NAN til Hipp. Sønnen min gråt mye i forbindelse med mating. Men da vi byttet ble det mye bedre. han hadde fortsatt magevondt, men det ble nesten borte da jeg ga han fenikkel-te før hvert måltid. Har du prøvd det? Bruker du malt i melka?

Skrevet

Det har nå gått noen dager siden jeg skrev innlegget og jeg har nå inntrykk av at luftplagene har minket. Hun har dog hyppigere avføring. I dag 3 ganger. Skal jeg bruke malt likevel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...